خانهاخبار
10 گوشی پرفروش سال گذشته و نمودار تغییرات قیمت آن‌ها

10 گوشی پرفروش سال گذشته و نمودار تغییرات قیمت آن‌ها

در این مقاله می‌توانید 10 گوشی پرفروش سال گذشته ایران را به شما معرفی می‌کنیم که نمودار قیمت‌ و تغییراتشان را هم مشاهده می‌کنید.
Invalid Date

وارد سال جدید میلادی شده‌ایم و از همین ابتدا گوشی‌هایی معرفی شده‌اند که نشان از جذابیت زیاد دنیای موبایل در سال 2019 دارند. متاسفانه در این چند ماه اخیر قیمت گوشی‌های هوشمند در کشور ما سیر صعودی را در پیش گرفت و به‌اندازه‌ای قیمت‌ها بالا رفتند که خرید پرچم‌داران برای افراد عادی بسیار سخت شد. باوجوداین که قیمت‌ها افزایش زیادی را به خود می‌بینند اما هنوز هم بسیاری از گوشی‌های خوش فروش همین پرچم‌داران هستند درحالی‌که گوشی‌های میان رده هم مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند.

در این مقاله می‌خواهیم 10 گوشی پرفروش سال گذشته را در ایران به شما معرفی کنیم که می‌توانید با کمک نمودارهای زیر روند تغییرات قیمتی آن‌ها هم مشاهده کنید.

Galaxy S9

image

گوشی‌های خانواده گلکسی اس سامسونگ همیشه جزو پرفروش‌ها و محبوب‌ترین گوشی‌های بازار بوده و هستند. آخرین نسخه از این خانواده تا این لحظه گلکسی اس 9 است که ویژگی‌های بی‌نظیری به‌خصوص در بخش دوربین خودش دارد. این گوشی زیبا و البته خوش‌دست صفحه‌نمایش 5.8 اینچی در قاب جلوی خودش دارد که اطرافش خمیده است و حدود 84 درصد از قاب جلو را به خود اختصاص داده. صفحه‌نمایش کیفیت بی‌نظیری دارد و انتظاری که از صفحات آمولد سامسونگ داریم را به‌راحتی برآورده می‌کند. جنس بدنه دستگاه از شیشه و فلز است و رنگ‌بندی جذابی برایش در نظر گرفته شده تا تمام سلیقه‌ها از تمام سنین را پوشش دهد. پردازنده ساخت سامسونگ و در حقیقت پردازنده‌ای 10 نانومتری با مصرف انرژی بسیار پایین است. اما به‌طور حتم مهم‌ترین برتری این گوشی نسبت به رقبا و نسل‌های قبلی دوربین است. برای اولین بار در گوشی‌های موبایل سامسونگ امکان باز و بسته شدن فیزیکی دهانه دیافراگم را ممکن کرده است که کمک می‌کند تا در شرایط نوری مختلف گوشی اجازه این را داشته باشد تا نور ورودی به لنز را تعیین کند.

Galaxy Note 9

image

گوشی‌های نوت مورد پسند اقشار خاصی هستند که با اندازه بزرگ دستگاه مشکلی ندارند و قلم را به عنوان جزئی مفید و کاربردی می‌شناسند. البته هستند کسانی که از قلم دستگاه استفاده زیادی ندارند اما پرستیژ خانواده نوت آن‌ها مجذوب خودش کرده است. نوت 9 یک به‌روزرسانی تقریبا جزئی نسبت به نوت 8 به‌حساب می‌آید. جلوی این گوشی صفحه‌نمایشی 6.4 اینچی قرار گرفته که بهترین کیفیت را بین صفحه‌نمایش‌های آمولد دارد. دوربین این گوشی تمام ویژگی‌های خوب خودش را از گلکسی اس 9 به ارث برده و در کنار این ویژگی‌های خوب طراحی‌اش نسبت به نسل قبل بهبودهای درخور توجهی داشته است. مهم‌ترین ویژگی این گوشی قلم جدید آن است که برای اولین بار بین گوشی‌های نوت از بلوتوث پشتیبانی و دست کاربر را برای کنترل برخی از بخش‌های گوشی به‌صورت کنترل از راه دور باز می‌کند.

Galaxy Note 8

image

هنوز که هنوز است باوجوداینکه یک سال و نیم از زمان معرفی این گوشی می‌گذرد حرف‌های زیادی برای گرفتن دارد و خیلی‌ها به دنبالش هستند. نوت 8 تحولی در طراحی گوشی‌های نوت به وجود آورد و آن‌ها را دوست‌داشتنی‌تر از قبل کرد و توانست به‌خوبی تجربه تلخ سامسونگ از نوت 7 را به دست فراموشی بسپارد. جلوی گوشی صفحه‌نمایشی 6.3 اینچی دارد که به لطف حاشیه‌های کم 83 درصد از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. ویژگی ضدآبی و پردازنده 10 نانومتری از بخش‌های دوست‌داشتنی این محصول به‌حساب می‌آیند. دو دوربین در قاب پشتی دستگاه قرار گرفته که هر دو سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. سنسور تشخیص چهره و سنسور تشخیص عنبیه از ویژگی‌های امنیتی جذاب این گوشی خوش‌دست و لوکس به‌حساب می‌آیند.

Mate 10 Pro

image

هوآوی با معرفی خانواده میت 10 به‌خوبی خودش را در دنیای گوشی‌های هوشمند ثابت کرد و نشان داد که به قدرت زیادی در این بخش دست پیدا کرده است. جلوی گوشی صفحه‌نمایشی 6 اینچی قرار دارد که بر خلاف دیگر گوشی‌های هوآوی از جنس آمولد است. پردازنده دستگاه کایرین 970 و 10 نانومتری است و به همین سبب مصرف انرژی پایینی دارد. چیزی که در این گوشی اهمیت دارد هوش مصنوعی است. هوآوی برای اولین بار از واحد سخت‌افزاری جدیدی به نام NPU یا واحد پردازش عصبی بهره برده که به کمک آن ویژگی‌های جذابی از جمله تشخیص صحنه در بخش دوربین امکان‌پذیر شد. طراحی لوکس و بالاتر از رقبا از جمله برتری‌های این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌هایی به‌حساب می‌آمد که همزمان با میت 10 پرو عرضه شده بودند. دوربین دوتایی در قاب پشتی، اسپیکرهای استریو و در نهایت پشتیبانی از شارژ سریع از دیگر ویژگی‌های این هوشمند زیبا به‌حساب می‌آیند.

Mate 10 lite

image

زمانی که خانواده میت 10 معرفی شدند گوشی‌ای همراه آن‌ها بود که ادعای زیادی نداشت و بازار میان رده‌ها را هدف قرار داده بود. این گوشی میت 10 لایت نام داشت که با حضورش در بازار به‌خوبی توانست خودش را بالا بکشد و فروش خوبی را به‌خصوص در کشور ما تجربه کند. این گوشی طراحی‌ای تقریبا شبیه به طراحی دیگر اعضای خانواده میت 10 دارد اما به آن لوکسی نیست. صفحه‌نمایش بزرگ 6 اینچی در قاب جلوی دستگاه است که کیفیت اچ‌دی برایش در نظر گرفته شده، جنس بدنه فلزی، دو دوربین در قاب پشتی و توانایی دستگاه در گرفتن عکس‌های پرتره، دو لنز در قاب جلو، سنسور اثرانگشت و در نهایت عمر بالای باتری از ویژگی‌های خوب این گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آیند.

iPhone X

image

اپل به پاس حمایت کاربرانش از آیفون در طول سال‌هایی که این گوشی عرضه شده است در دهمین سالگرد تولد این محصول طراحی کاملا متفاوت و انقلابی از آیفون را رو کرد. آیفون 10 همان گوشی‌ای بود که توانست جان دوباره‌ای به کالبد اپل بدمد. جنس دستگاه مانند چند نسل قبل بار دیگر از شیشه و فلز است و صفحه‌نمایش حاشیه‌های بسیار کمی پیدا کرد و با پدیده‌ای جدید به نام ناچ آشنا شدیم که بسیاری گوشی‌ها بعد از آیفون 10 از این زبان طراحی بهره بردند. برای اولین بار فناوری تشخیص چهره به گوشی‌های آیفون راه پیدا کرد که با کمک درگاه اینفرارد و دوربین اینفرارد این تشخیص چهره انجام می‌شد و خبری از یک تشخیص ساده از روی عکس نبود. باوجوداینکه گوشی از صفحه‌نمایشی 5.8 اینچی بهره می‌برد اما اندازه شاسی بزرگی ندارد و همین امر سبب شده تا گوشی بسیار خوش‌دست باشد. به سبب ویژگی‌های جذابی که اپل در دو بخش طراحی و سخت‌افزار برای گوشی به ارمغان آورد شاهد فروش خوب این پرچم‌دار دوست‌داشتنی در بازارهای جهانی و بازار ایران بودیم.

iPhone Xs Max

image

بسیاری از کاربران اپل همیشه خانواده نوت را برای اندازه بزرگش ستایش می‌کردند اما به سبب وفاداری به اپل نمی‌توانستند به گوشی‌های نوت سوییچ کنند. همین امر سبب شد تا یکسال بعد از عرضه آیفون 10 با آن همه امکانات انقلابی و جذاب اپل تصمیم بگیرد تنها با به‌روزرسانی جزئی در بخش سخت‌افزار و البته اندازه، گوشی‌ای باب میل کسانی را روانه بازار کند که رقیبی برای خانواده نوت به‌حساب می‌آید. آیفون 10 اس مکس همان گوشی جذاب است که توانست در همان ابتدای عرضه دل بسیاری از کاربران را برباید و کسانی که به سبب اندازه کوچک صفحه‌نمایش به سمت آیفون 10 نرفته بودند را به خودش جذاب کند. اندازه بزرگ صفحه‌نمایش در کنار اندازه شاسی مناسب به سبب حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش مهم‌ترین ویژگی جذب کاربران به این گوشی هوشمند به‌حساب می‌آید. 10 اس مکس جلوی خودش صفحه‌نمایشی 6.5 اینچی دارد که به لطف حاشیه‌های کم و حضور ناچ حدود 85 درصد از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. از ویژگی‌های جذاب دیگر این گوشی باید به پردازنده 7 نانومتری جدید این دستگاه و باتری پرظرفیت 3174 میلی‌آمپری آن اشاره کرد که برای همیشه مشکل باتری در گوشی‌های اپل را حل کرد.

P Smart

image

 

هوآوی سال گذشته در بازار میان رده‌ها عملکرد بسیار قابل قبولی داشت. یکی دیگر از خوش فروش‌های بازار سال قبل به‌خصوص در کشور ایران پی اسمارت بود. این گوشی جمع‌وجور صفحه‌نمایشی 5.6 اینچی دارد که حاشیه‌هایش به‌خصوص در کناره کم است. پی اسمارت یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌هایی است که در سال 2018 شاهد حضورش در بازار بودیم. علاوه بر این امکانات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند به‌گونه‌ای است که آن را بالاتر از میان رده‌های رقیبش قرار می‌دهد. پی اسمارت دو دوربین در قاب پشتی خودش دارد که امکان گرفتن عکس‌های بوکه دارد و در نهایت باتری‌اش ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که به‌خوبی از پس صفحه جمع‌وجورش برمی‌آید.

Nokia 8

image

نوکیا 8 هم سال گذشته فروش خوبی را در بازار ایران پشت سر گذاشت. بسیاری از کاربران که روزی عاشق دل خسته نوکیا بودند با انتخاب این گوشی که قیمت چندان بالایی هم نسبت به دیگران نداشت بار دیگر به ‌روزهایی که اوقات خوشی را با نوکیا سپری می‌کردند بازگشتند. این گوشی در قاب جلوی خودش صفحه‌نمایش 5.3 اینچی دارد که کیفیتش QHD است. پردازنده دستگاه اسنپدراگون 835 است که در زمان خودش یکی از بهترین پردازنده‌ها محسوب می‌شد. قاب پشتی دستگاه میزبان دو دوربین است که هر دو سنسور 13 مگاپیکسلی دارند و توانایی فیلم‌برداری 4K برای هر دو  دوربین عقب و سلفی در نظر گرفته شده است. باتری دستگاه هم ‌ظرفیت 3090 میلی‌آمپر ساعت دارد که برای گوشی‌ای با این ابعاد صفحه‌نمایش بسیار خوب است.

Y7 Prime 2018

image

در رنج میانی و نزدیک به گوشی‌های پایین رده شاهد فروش خوب گوشی‌ای از هوآوی بودیم که وای 7 پرایم 2018 نام دارد. این گوشی جذابیت‌های زیادی در خودش دارد که آن را به محصولی مقرون‌به‌صرفه برای خرید تبدیل می‌کند. صفحه‌نمایش بزرگ 6 اینچی، دوربین اصلی با سنسورهای 13 و 2 مگاپیکسلی، وزن بسیار مناسب و در نهایت طراحی زیبای بدنه با وجود پلاستیکی بودن قاب پشتی این محصول خوش قیمت را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین گوشی‌هایی تبدیل کرده که سال گذشته به بازار راه پیدا کردند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)