خانهاخبار
صفحات مانیتورینگ به‌زودی به مقابله با محتواهای آزاردهنده به اینستاگرام می‌آید

صفحات مانیتورینگ به‌زودی به مقابله با محتواهای آزاردهنده به اینستاگرام می‌آید

مدیر اینستاگرام می‌گوید قابلیت Sensitivity Screens یا صفحات حساسیت به زودی قرار است به این شبکه اجتماعی اضافه شود تا محتواهای آسیب‌زا و آزاردهنده محو شده و به سلامت روانی کاربران لطمه نزند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

با توجه به خودکشی دختری که گفته می‌شود به خاطر تماشای محتواهای آزاردهنده در اینستاگرام دست به انجام این کار زده، وزیر بهداشت بریتانیا قصد دارد به دیدار مدیر این شبکه اجتماعی، آدام ماسری، برود تا با او درباره شیوه‌های جلوگیری از این نوع حوادث صحبت کند. حالا ماسری گفته که آن‌ها می‌خواهند به نوبه خودشان قابلیتی به نام Sensitivity Screens را به اینستاگرام اضافه کنند تا تصاویری که مروج خودآزاری و خودکشی است مخفی شود. البته به گفته او، آن‌ها به دنبال روش‌های دیگری هم هستند که از طریق آن به افرادی کمک کنند که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

مالی راسل ۱۴ ساله در سال ۲۰۱۷ دست به خودکشی زد. خانواده این دختر نوجوان بعد از بررسی زندگی مجازی او در اینستاگرام، محتواهایی در ارتباط با افسردگی و خودآزادی پیدا کردند. آن‌ها باور دارند که این تصاویر در نهایت منجر شده تا او تصمیم به خودکشی بگیرد. پدر مالی راسل می‌گوید اینستاگرام به دختر او کمک کرده تا خودش را بکشد. این پرونده به شدت آقای ماسری را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد وی اذعان کند که پلتفرم آن‌ها باید اقداماتی برای جلوگیری از بروز این حوادث انجام دهد.

صفحات حساسیت یا همان Sensitivity Screens، درست مثل همان چیزی که در برابر تصاویر آزاردهنده در فیسبوک وجود دارد، اطمینان می‌یابد که تصاویر مرتبط با خودآزادی و خودکشی در این شبکه اجتماعی تار و نامشخص شود. در نتیجه در حالت عادی نمی‌توان محتوای این تصاویر را تماشا کرد و برای برطرف شدن تاری تصویر باید با آگاهی از این که ممکن از محتوای آزاردهنده‌ای وجود داشته باشند رویشان تپ نمود.

image

برخی از روانشناسان از اینستاگرام خواسته‌اند که از حذف فوری محتواهای آزاردهنده خودداری کند، چون انتشار این مطالب گاهی اوقات بخشی از پروسه ریکاوری افراد است و آن‌ها باید ضمن ابراز داستان زندگی خود از طرف مخاطبان حس همدردی دریافت کنند. با این حال، وزیر بهداشت بریتانیا، مت هنکاک، می‌گوید اگر آن‌ها نتوانند محتواهای آسیب‌زایی مثل این را حذف کنند، وزارت‌خانه احتمالا مجبور به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

دولت بریتانیا و متخصصان روانشناسی به این مسئله نگاه جدی و ویژه‌ای دارند، و به زودی قرار است گزارشی درباره تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روانی منتشر شود. علاوه بر این، تا پایان سال مقاله دیگری توسط دولت منتشر می‌شود تا مسئولیت شبکه‌های اجتماعی در قبال کاربران به روشنی مشخص گردد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Sama

۱۳۹۷/۱۱/۲۰
مقاله جالب بود. ممنون از جناب آقای صاحبی. موفق باشید