خانهاخبار
چگونه واتس‌اپ را در آیفون با فیس آیدی یا تاچ آیدی قفل‌گشایی کنیم؟

چگونه واتس‌اپ را در آیفون با فیس آیدی یا تاچ آیدی قفل‌گشایی کنیم؟

قابلیت قفل کردن واتس‌اپ با کمک فیس آیدی و تاچ آیدی بالاخره به این پیام‌رسان محبوب اضافه شد. در این مطلب می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چطور می‌توانید این قابلیت را بر روی آیفون فعال کنید.
۱۳۹۷/۱۱/۱۹

همان طور که به شما گفتیم، واتس‌اپ بالاخره به قابلیت قفل‌گشایی با فیس آیدی و تاچ آیدی مجهز شد. این یعنی حالا می‌توانید پیام‌رسان خود را قفل کنید و سپس با استفاده از فیس آیدی یا تاچ آیدی قفل آن را باز نمایید. با توجه به میزان محبوبیت واتس‌اپ در اروپا، بخش‌هایی از آسیا و هند، اضافه شدن این قابلیت کاربرد و اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

تا زمانی که اپل امکانی سیستمی برای قفل کردن اپلیکیشن‌ها به iOS اضافه نکند، تنها کاری که از دست ما بر می‌آید این است که منتظر خود توسعه‌دهندگان شخص ثالث بمانیم تا این قابلیت را به اپلیکیشن‌هایشان اضافه کنند. حالا اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید از فیس آیدی و تاچ آیدی در واتس‌اپ استفاده کنید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

چگونه واتس‌اپ را در آیفون قفل کنیم؟

مرحله ۱: اپلیکیشن واتس‌اپ را باز کنید. به زبانه Settings بروید. وارد قسمت Account -> Privacy -> Screen Lock شوید.

image

مرحله ۲: در این جا سوئیچی برای فعال کردن تاچ آیدی یا فیس آیدی پیدا می‌کنید. این گزینه بسته به مدل آیفون شما فرق می‌کند. مثلا اگر آیفون X یا مدل‌های جدیدتر را داشته باشید، گزینه فعال‌سازی Face ID را خواهید دید، اما اگر آیفون ۸ یا مدل‌های قدیمی‌تر را داشته باشید، فقط گزینه Touch ID را می‌بینید.

وقتی این سوئیچ را فعال کردید، می‌توانید انتخاب کنید که واتس‌اپ بلافاصله پس از خروج شما از اپلیکیشن قفل شود، یا ۱ دقیقه بعد، یا ۱۵ دقیقه بعد یا ۱ ساعت بعد. بعد از این که زمان دلخواه خود را انتخاب کردید، کار تمام است!

image

حالا هر زمان که واتس‌اپ را باز کنید، ابتدا باید هویت خود را از طریق تاچ آیدی یا فیس آیدی به اثبات برسانید. به خاطر داشته باشید که با این کار خود واتس‌اپ قفل می‌شود، اما همچنان می‌توانید به واسطه بخش نوتیفیکیشن سنتر به پیام‌ها پاسخ دهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سامان

۱۳۹۷/۱۱/۲۰
آقا سلام واتس آپ من نداره همچین چیزی که گفتین آپدیتم واسش نیومده از کجا اوردین این مطلبو؟