خانهاخبار
تعداد بازیکنان بتل رویال Apex Legends در عرض 8 ساعت به 1 میلیون نفر رسید

تعداد بازیکنان بتل رویال Apex Legends در عرض 8 ساعت به 1 میلیون نفر رسید

بازی جدید استودیو Respawn به نام Apex Legends که در دنیای تایتان‌فال رخ می‌دهد و از نوع بتل رویال است، در عرض 8 ساعت از زمان معرفی خود از مرز 1 میلیون بازیکن عبور کرد.
۱۳۹۷/۱۱/۱۷

با گذشت تنها ۸ ساعت از زمان عرضه بازی بتل رویال Apex Legends که با همکاری مشترک استودیو Respawn و EA ساخته شده، این بازی مولتی پلیر شوتر که در دنیای سری تایتان‌فال رقم می‌خورد، توانست بیش از یک میلیون بازیکن جذب کند.

وینس زامپلا، مدیر عامل Respawn، با ذکر این آمار در توئیتر خود از طرفداران بابت حمایت آن‌ها تشکر کرد. این بازی از ساعاتی قبل در پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و ویندوز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اگرچه فورتنایت و پابجی از مدت‌ها قبل در این بازار ظاهر شده و آن را به تسخیر خود درآورده‌اند، ولی با توجه به شروع چشمگیر فعالیت رسمی این بازی، می‌توانیم آینده خوبی را برای Apex Legends متصور باشیم. این بازی نخستین عنوانی است که پس از خریده شدن Respawn به ارزش ۴۵۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ توسط EA توسط این استودیو منتشر شده است.

از آن‌جایی که این بازی با دو نسخه قبلی تایتان‌فال که مکانیک‌های گسترده‌ای داشت تفاوت زیادی دارد، این تیم تصمیم گرفته‌اند که بازی جدید خود را با نام Apex Legends روانه بازار کنند.

image

زامپلا در مصاحبه‌ای با GamesBeat گفت: «اگرچه این بازی در جهان تایتان‌فال اتفاق می‌افتد، ولی Apex Legends چیزی جدید و منحصر به فرد است. ما می‌خواهیم مردم این تفاوت را درک کنند و متوجه آن باشند. شاید بعضی‌ها شنیده باشند که تایتان‌فال بازی سختی است، در نتیجه اگر اسم این بازی را تایتان‌فال می‌گذاشتیم، آن‌ها تمایلی به امتحان کردن بازی جدید ما نداشتند. ولی Apex Legends چیز جدیدی است. باید خودتان به این بازی فرصت بدهید و آن را امتحان کنید.»

Respawn در سکوت خبری و با سرعت فوق العاده عجیبی موفق به ساخت این بازی شده است. به گفته مکی مک‌کندلیش، مدیر طراحی Respawn، هرچند این تیم قبلا دستی بر آتش طراحی بازی‌های سبک بقا داشت، ولی کار روی Apex Legends از بهار ۲۰۱۷ شروع شد. در آن زمان پابجی تازه به پدیده‌ای جهانی در دنیای گیمینگ تبدیل شده بود و همین اتفاق توجه این شرکت را به سبک بتل رویال جلب کرد.

آن‌ها ایده‌های مختلفی را آزمایش و مثلا سعی کردند تایتان‌ها را به داخل این بازی بیاورند. اما زامپلا و سایر اعضای تیمش دریافتند که به خاطر مسئله تعادل نیروها چنین اتفاقی منطقی نیست. با این حال، شخصیت‌های لجندز قابلیت‌های اضافه بسیاری دارند که گروه‌های عادی فاقد آن‌ها هستند.

زامپلا می‌گوید: «وقتی بازی را تجربه کردید، دیگر به این چیزها فکر نمی‌کنید. همه این‌ها بخشی از دنیای تایتان‌فال است. همه چیز به بازی کردن با تایتان‌ها محدود نمی‌شود. این بازی در مورد شخصیت‌هایی است که خصوصیات مشهودی دارند و المان‌های علمی-تخیلی کمتری در آن‌ها دیده می‌شود.»

نکته جذاب‌تر این است که بازی‌های بیشتری از شرکت EA در راه است. عنوان Anthem از استودیو BioWare به زودی عرضه می‌شود، و استودیوی سوئدی DICE هم ظاهرا مشغول کار روی عنوانی بتل رویال از Battlefield V است.

بازی Apex Legends وام‌دار برخی از ویژگی‌های سایر عناوین ژانر بتل رویال است: در این جا هم محدوده قابل بازی نقشه به مرور کوچک می‌شود، نیروها در ابتدای بازی از آسمان به زمین می‌آیند، و در آغاز کار باید به دنبال تجهیزات و اسلحه‌های مورد نیاز خود بگردند. در Apex Legends آیتم‌های متنوعی وجود دارد که از سه نوع اسلحه، تجهیزات ویژه، و آیتم‌هایی مثل کیت پزشکی یا سپر تشکیل شده که به شما کمک می‌کند بیشتر زنده بمانید. در انتها نیز هر کسی که بیشتر از بقیه بتواند دوام بیاورد، برنده مسابقه می‌شود.

ولی این بازی حالت همکاری و مشارکت هم دارد تا تیم‌های سه نفره بتوانند با همدیگر تشکیل گروه بدهند. در نقشه Kings Canyon به جای ۱۰۰ بازیکن فقط ۶۰ بازیکن وجود دارد و این مقدار نسبت به سایر بازی‌های بتل رویال کمتر است. اگر تیمی بازی می‌کنید، فقط یک نفر می‌تواند تایید کند که اعضای گروه کجا فرو می‌آیند. علاوه بر این می‌توانید با یکدیگر ارتباط صوتی داشته باشید و موقعیت تجهیزات و اسلحه‌ها را روی نقشه برای بقیه اعضای تیم مشخص کنید.

image

زامپلا می‌گوید: «کل ایده ما این است که به جای آن که دنبال چند عدد و رقم باشیم، بتوانیم تفریح کنیم. ما روشی بزرگ و بعد روشی کوچک را امتحان کردیم. احتمالا در آینده هم تغییراتی خواهیم داشت. اگر به این نتیجه برسیم که نقشه‌های بزرگ جذاب هستند، شاید چند نقشه بزرگ منتشر کنیم. ما حالت‌های مختلف را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که حضور ۶۰ بازیکن در تیم‌های سه نفره بهترین حالت ممکن است.»

اگر یک بازیکن تیر بخورد، بقیه می‌توانند او را درمان کنند. اگر کسی کشته شود، می‌توانید تگ یا بنر او را بردارید و با رفتن به نقطه بازگشت، وی را زنده کنید. در نقشه این بازی نقاطی تحت عنوان High Loot یا Medium Loot وجود دارد که محل آن‌ها مشخص شده است.

رابط کاربری Apex Legends بسیار خوب و تمیز است. در سمت راست بالای صفحه می‌توانید ببینید چند رقیب دیگر در نقشه زنده هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)