خانهاخبار
اپل بخشی از اطلاعات کاربران روسی را در سرورهای محلی این کشور ذخیره می‌کند

اپل بخشی از اطلاعات کاربران روسی را در سرورهای محلی این کشور ذخیره می‌کند

بر اساس گزارش جدیدی که توسط بلومبرگ منتشر شده، اپل سرورهایی در خاک روسیه تدارک دیده تا برای تبعیت از قوانین داخلی این کشور اطلاعات کاربران روسی را در این سرورها ذخیره کند.
۱۳۹۷/۱۱/۱۸

به گزارش بلومبرگ، اپل نام، آدرس محل تحویل، ایمیل و شماره تلفن کاربران روسی خود را در سرورهای محلی داخل این کشور ذخیره می‌کند. گزارشی که توسط Foreign Policy در ماه ژانویه منتشر شده بود نشان می‌داد که این غول بزرگ تکنولوژی برای تبعیت از قانون سال ۲۰۱۴ روسیه، اطلاعات شهروندان این کشور را در سرورهایی ذخیره‌سازی می‌کند که در خاک خود روسیه قرار دارند. حالا بلومبرگ نوع این اطلاعات را فاش کرده و به نقل از اپل می‌گوید این اطلاعات برای خدمت‌رسانی به مشتریان و اعلام اخبار مربوط به محصولات جدید این شرکت گردآوری و ثبت می‌شود.

در این گزارش اعلام نشده که پیغام‌ها، فایل‌ها و لیست مخاطبان کاربران هم ذخیره می‌شود یا نه. ولی این طور که پیداست این اطلاعات شامل شماره پاسپورت کارمندان روسی اپل به همراه زمان و مکان صدور پاسپورت، آدرس آن‌ها، رزومه کاری و اطلاعات درآمدی افراد است. به گزارش Foreign Policy، این احتمال وجود دارد که اپل و سایر شرکت‌هایی که از این قوانین پیروی می‌کنند، وادار به رمزگشایی اطلاعات کاربران شده و با توجه به قوانین ضدتروریسم روسی، چاره‌ای جز تحویل آن‌ها به مقامات دولتی این کشور نداشته باشند.

مدیر عامل اپل که یکی از حامیان بزرگ حریم خصوصی است و اخیرا خواستار اجرای طرحی مشابه GDPR در آمریکا شده بود، به دنبال انتشار خبری مبنی بر ذخیره‌سازی کلیدهای آیکلود کاربران چینی این شرکت در سرورهای محلی، به خبرگزاری Vice گفته بود که این شرکت مجبور است از برخی از قوانین ملی کشورها تبعیت کند. او در این مصاحبه تاکید کرد که اطلاعاتی که در این سرورها ذخیره می‌شوند، تحت حفاظت سیستم رمزنگاری اپل قرار دارند.

اجرای قانون اطلاعات محلی روسیه از سال ۲۰۱۵ به اجرا درآمده، ولی دولت این کشور از چند وقت پیش اعمال سخت‌گیرانه این قانون را شروع کرده است. اداره مدیریت ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های روسیه از ماه ژانویه علیه فیسبوک و توئیتر نیز اقدامی قانونی را آغاز کرده است چون این دو شرکت از ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران روسی در داخل خاک این کشور سر باز زده‌اند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)