خانهاخبار
قابلیت Dark Mode اندروید Q با برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث کار می‌کند

قابلیت Dark Mode اندروید Q با برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث کار می‌کند

بر اساس گزارشات جدید، قابلیت حالت تیره یا Dark Mode اندروید Q با تعدادی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث این سیستم عامل سازگاری دارد و می‌توانیم شاهد یکپارچگی بیشتری در سیستم باشیم.
۱۳۹۷/۱۱/۱۶

همان طور که قبلا به شما گفتیم، اندروید Q به قابلیت حالت تاریک برای تمام سیستم مجهز است و می‌توانید این گزینه را در صورت نیاز از بخش تنظیمات نمایشگر فعال کنید. بنابراین به نظر می‌رسد که گوگل بالاخره به فکر کسانی افتاده که طرفدار تم تیره هستند و دوست دارند نه فقط در شب بلکه در تمام ساعات شبانه روز از این حالت استفاده کنند. البته این قابلیت گزینه‌های مختلفی دارد تا بتوانید در اوقات مختلف بسته به نیاز خود آن را به صورت خودکار یا دستی خاموش و روشن کنید.

حالا امروز وبسایت XDA Developers در خبری اعلام کرده که اپلیکیشن‌های گوگل و برنامه‌های شخص ثالث در این حالت تاریک چگونه عمل می‌کنند.

خیلی از اپ‌های خود گوگل مثل یوتیوب، Phone, Contacts, News, Maps و غیره اکنون دارای قابلیتی برای ارائه ویژگی Dark Mode هستند. یکی از دلایل عرضه این قابلیت این است که زبان طراحی متریال گوگل، که خیلی از این اپلیکیشن‌ها از آن استفاده می‌کنند، عموما پس‌زمینه‌ای سفیدرنگ دارد که چشم کاربر را آزار می‌دهد. علاوه بر این، با تیره شدن صفحه، پیکسل‌هایی که رنگ سیاه دارند خاموش شده و در نتیجه انرژی کمتری از باتری دستگاه مصرف می‌شود.

image

در واقع، گوگل می‌خواهد با ارائه قابلیت کاهش مصرف باتری، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث را به استفاده از ویژگی حالت تیره ترغیب کند. کاربران اندروید نیز امیدوارند که اپلیکیشن‌های شخص ثالث بیشتری به این قابلیت مجهز شود. بهترین حالت برای کاربران این است که با فعال‌سازی ویژگی Dark Mode این حالت در تمام سیستم و اپلیکیشن‌های موجود در دستگاه اعمال شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)