خانهاخبار
چهار: دی ان ای پنهان آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل

چهار: دی ان ای پنهان آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل

عملکرد چهار شرکت برتر دنیا یعنی اپل، فیسبوک، گوگل و آمازون طی دو ده‌ی گذشته چگونه بوده‌ است؟
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
image

عملکرد چهار شرکت برتر دنیا یعنی اپل، فیسبوک، گوگل و آمازون طی دو ده‌ی گذشته چگونه بوده‌ است؟

کتاب چهار: دی ان ای پنهان آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل، همان کتاب کمیابی است که علاوه بر آموزنده بودن، سرگرم کننده نیز هست. دید شما نسبت به این چهار شرکت هرگز مانند سابق نخواهد بود.

کتاب چهار (the four) اثری بی‌نظیر از اسکات گالووی و از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و یو اس ای تودی است که به بررسی چهار شرکت بزرگ دنیا پرداخته و از این شرکت‌ها به عنوان چهار غول تکنولوژی نام برده.

طی بیست‌ سال گذشته، چهار غول تکنولوژی لذت، موفقیت و کشف‌های بسیار بیشتری را نسبت به هر موجودیت دیگری در تاریخ موجب شده‌اند. در این راه، «اپل»، «آمازون»، «فیسبوک» و «گوگل» صدها هزار موقعیت شغلی با درآمد بسیار زیاد خلق کرده‌اند. این چهار شرکت مسئول ایجاد زنجیره‌ای از محصولات و خدمات هستند که به زندگی روزمرۀ میلیاردها انسان گره‌ خورده است. آن‌ها ابر‌کامپیوترهایی را در جیب شما جا داده‌اند، اینترنت را به کشورهای درحال‌توسعه آورده و همۀ عوارض زمینی و اقیانوس‌ها را نقشه‌برداری کرده‌اند. این چهار غول، ثروت بی‌سابقه‌ای معادل دووسه‌دهم تریلیون دلار را خلق کرده‌اند که ازطریق سهام‌داران به زندگی میلیون‌ها خانواده کمک کرده و امنیت اقتصادی را موجب شده‌اند. به‌طور خلاصه، توانسته‌اند دنیا را به جایی بهتر تبدیل کنند.

image

ما راغبانه تمام اطلاعات و اخبار زندگی شخصی خود را در اختیار این چهار شرکت قرار می‌دهیم و خصوصی‌ترین لحظات زندگی‌مان را با آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم. این فرآیند سوالات مهمی را در پی دارد؛ برای مثال، درآمد شرکتی مثل فیسبوک از کجاست؟ پشت پرده‌ی آن‌ها چه می‌گذرد؟ چگونه این چهار شرکت به غول‌های تجاری تبدیل شدند و این ثروت عظیم را خلق کردند؟ این مقیاس و تاثیر بی‌نظیر برای آینده‌ی کسب و کار و اقتصاد جهانی چه معنایی دارد؟ آیا تقدیرشان چنینی است که همانند خدایان پیشین کسب و کار به دست رقبای جوان‌تر و اغوا کننده‌تر دچار خاموشی و مرگ شوند؟ یا چنان تثبیت شده‌اند که دیگر هیچ هویتی از جمله افراد، موسسات، دولت و یا دیگر موارد بختی ندارند؟

جواب این سوالات و سوالات بی شمار دیگر را در کتاب چهار: دی ان ای پنهان آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل خواهید یافت. شما می‌توانید این کتاب را به آسانی از اپلیکیشن کتابراه دانلود کنید و نسخه با کیفیت و ترجمه رسمی (با خرید حق انتشار در ایران از ناشر خارجی) را مطالعه کنید.

کتابراه به صورت کاملا قانونی و با همکاری مستقیم با ناشرین و مولفین امکان دانلود کتاب و کتاب صوتی را در موبایل و تبلت اندرویدی، آیفون و آیپد و ویندوز فراهم کرده است. بیش از هزار و پانصد کتاب رایگان در اپلیکیشن کتابراه منتشر شده و علاوه بر آن، امکان خرید کتاب و کتاب صوتی نیز وجود دارد.

image

آشنایی با فعالیت‌های نویسنده کتاب چهار:

اسکات گالووی پس از پایان دانشکده‌ی تجارت، شرکت «پرافت» را تاسیس کرد که فعالیت آن در زمینه استراتژی برند بود. این شرکت با چهارصد کارمند به برندهای مصرف کننده کمک می‌کرد تا مشابه اپل فعالیت کنند.

پس از آن گالووی در سال 1997 شرکت «نامه سرخ» را تاسیس کرد که یک خرده‌ فروشی چند شاخه‌ای بود و در سال 2002 عمومی شد. آمازون این شرکت را از بین برد.

او در سال 2010 «ال 2» را تاسیس کرد، شرکتی که عملکرد اجتماعی، جست‌وجو، تحرک و جایگاه بزرگ‌ترین برندهای خرده‌ فروشی و مصرف‌ کننده را پردازش و معیارهای استاندارد مقایسه را طراحی می‌کرد. این شرکت از داده‌هایش برای کمک به شرکت «نایک»، «چانل»، «لورئال» و «پی‌اند جی» استفاده می‌کرد.

در کنار این فعالیت‌ها اسکات گالووی در تحریریه شرکت‌های رسانه‌ای (شرکت نیویورک تایمز، دکس مدیا و ادونستار) حضور داشت که همگی آن‌ها توسط گوگل و فیسبوک بلعیده شدند!

او در سال 2002 به عضویت هیئت علمی دانشکده‌ی تجارت «استرن» در «ان وای یو» درآمد. در این دانشکده به تدریس استراتژی برند و بازاریابی دیجیتال مشغول شد و به بیش از شش هزار دانشجو درس داد و در همان سال او به عنوان یکی از «50 استاد برتر مدرسه‌ی کسب و کار» معرفی شد.

چگونه کتاب چهار را در هر زمانی همراه خود داشته باشید و مطالعه کنید:

پس از دریافت کتاب از طریق اپلیکیشن کتابراه، کتاب در بخش کتابخانه‌من اپلیکیشن برای شما ذخیره‌سازی می‌شود و می‌توانید به صورت آفلاین در موبایل یا تبلت مطالعه کنید. با توجه به اینکه فرمت این کتاب ایپاب است؛ شما می‌توانید به راحتی سایز، فاصله و نوع فونت و رنگ صفحه را تغییر دهید. همچنین در هر بار بستن کتاب در مراجعه بعدی، اپلیکیشن خودکار شما را به همان صفحه قبل راهنمایی خواهد کرد. ویژگی دیگر نیز دسترسی به بخش‌های مختلف از طریق فهرست و جست‌وجو است، به راحتی می‌توانید به مطلب مورد نظرتان دسترسی یابید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)