خانهاخبار
پرطرفدارترین خودروی برلیانس را بشناسید!

پرطرفدارترین خودروی برلیانس را بشناسید!

برلیانس شریک تجاری خودرو ساز بزرگ آلمانی یعنی بی ام و در چین است و وظیفه مونتاژ محصولات این برند معتبر جهانی را در چین بر عهده دارد.
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
image

برلیانس شریک تجاری خودرو ساز بزرگ آلمانی یعنی بی ام و در چین است و وظیفه مونتاژ محصولات این برند معتبر جهانی را در چین بر عهده دارد. همکاری با غول آلمانی سبب شده است که برلیانس بعد از مدتی توانایی ساخت محصولات اختصاصی را پیدا کند. تعدادی از محصولات ساخت این شرکت با همکاری سایپا و پارس خودرو وارد ایران شد که توانست محبوبیت و فروش خوبی را نیز در ایران تجربه کند.

در ابتدا قرار بود محصولات این شرکت در سایپا مونتاژ شود ولی بعد از مدتی مسئولیت ساخت این خودروها را به زیرمجموعه خود یعنی پارس‌خودرو منتقل کردند . پس از فروش خوب محصولات برلیانس دوباره خط تولید آن‌ها در شرکت اصلی سایپا راه اندازی شد و در حال حاضر محصولات خانواده برلیانس در ایران توسط شرکت سایپا مونتاژ می‌شوند. خانواده برلیانس در ایران شامل برلیانسh220، h230، h320 و h330 است. اما پر‌طرفدار‌ترین مدل برلیانس در ایران کدام است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

برلیانس h320، هاچبک محبوب چینی و پرفروش‌ترین خودروی برلیانس در ایران

برلیانس h320 بعد از h30 cross محبوب‌ترین هاچبک چینی در بازار ایران است و با فروش بیش از 30 هزار دستگاه در 9 ماهه اول سال 97 به پرفروش‌ترین خودروی برلیانس در ایران تبدیل شده است. درمقایسه با سال قبل، این میزان از فروش برلیانسh320 رشد 35درصدی را نشان می‌دهد که اشاره به علاقه بازار ایران به هاچبکهای ارزان با امکانات متوسط دارد. در سال 96 نیز این خودرو توانست با فروشی بیش از 20 هزار دستگاه تبدیل به دومین خودروی چینی پرفروش در ایران شود. این موفقیت درحالی به دست آمده است که قیمت برلیانس h320 درسال جدید نسبت به سال قبل رشد چشم‌گیری داشته است. در ادامه نگاه دقیق‌تری به این خودرو خواهیم داشت.

فرمول قهرمانی برلیانس h320

خودروهای هاچبک محبوبیت خاصی در بازار ایران دارند و از زمان عرضه رنو 5 تا پژو 206 و بعد از آن ورود هاچبک‌های کره ای و چینی این مسئله در فروش این خودروها نمود پیدا کرده است. در این بین خودروهایی که قیمت مناسب، طراحی زیبا و امکانات کافی داشته باشند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. برلیانس 320 تقریباً در همه این بخش‌ها وضعیت مطلوبی دارد. در ادامه قدم به قدم به بررسی نقاط قوت این خودرو خواهیم پرداخت.

قیمت مناسب

برلیانسh320 صفر با جعبه دنده اتوماتیک قیمتی در حدود 110 میلیون دارد. اگر در بازار خرید و فروش برلیانس h320 به دنبال یک گزینه خوب از برلیانس h320 کارکرده باشید می‌توانید با قیمتی در حدود 75 تا 95 میلیون تومان صاحب این خودرو شوید. همانطور که مشاهده می کنید قیمت برلیانس h320 در مقایسه با رقبا و با توجه به امکانات مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

طراحی زیبا

برلیانس h320 با الگوبرداری از خودروهای بی ام و ساخته شده و از لحاظ  ظاهری، رخ جذاب‌تری نسبت به سایر رقبا دارد و طراحی آن در جلو، کناره‌ها و پشت خودرو هماهنگی خوبی را نشان می‌دهد. علاوه بر این استفاده از رینگ‌های آلومینیومی یک مزیت محسوب می‌شود. از لحاظ ظاهری برلیانس h320 در مقابل رقبای خود یعنی ساندرو، 206، 207 و h30 کلاس متفاوت‌تری دارد و نمره قبولی را دریافت می‌کند. در داخل خودرو هم با توجه به رنج قیمتی خود، طراحی خوبی دارد و اگر از کیفیت پایین بعضی از قطعات فاکتور بگیریم، در بین رقبا فقط h30 کراس وضعیت بهتری دارد.

image

امکانات کافی

سیستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی و اتوماتیک، صندلی عقب با قابليت پشتيبانی ايزوفيكس(صندلی كودك)، سيستم تنظيم هوای ورودی به صورت الکترونیکی، سانروف برقی، کنترل‌های مالتی مدیا روی فرمان و غربیلک چرمی از مهم‌ترین امکانات این خودرو محسوب می‌شوند.

همه این موارد درکنارهم، سبب شده‌اند که بازار خرید و فروش برلیانس h320 رونق خوبی داشته باشد.

بررسی مشخصات فنی برلیانس h320

برلیانس h320 در حال حاضر با یک موتور 1.6 لیتری و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. این موتور چندان پرقدرت نیست و توان تولیدی آن در حد 114 اسب بخار است. به دلیل وزن نسبتاً پایین و موتور نه چندان قوی مصرف ترکیبی این خودرو 7.6 لیتر در 100 کیلومتر است که راضی‌کننده است. اما ازلحاظ ایمنی برلیانس h320 تنها به دو عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو مجهز شده است که چندان کافی به نظر نمی‌رسد. سیستم‌های ترمز و پایداری این خودرو نیز شامل ترمز ضد قفل ABS سیستم EBD می‌شود و در سرعت‌های بالا نمی‌توان اطمینان زیادی به این خودرو داشت..

منبع : ویرلن

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سامان

۱۳۹۷/۱۱/۱۴
سلام بدون اغراق میگم واقعا ماشین خوبی هست از هر لحاظ هر چی بگم کم گفتم...تولید داخل رو به نابودی هست واقعا چین شاهکارکرده

بنیامین

۱۳۹۷/۱۱/۱۴
دوست عزیز برلیانس بسیار سنگین وزنش حتی از سمند و خیلی خودرو های دیگه سنگین تر اطلاعات غلط به مردم ندید لطفا