خانهاخبار
تبلیغ جدید گوگل با عنوان «صد میلیارد کلمه» برای سرویس ترنسلیت منتشر شد

تبلیغ جدید گوگل با عنوان «صد میلیارد کلمه» برای سرویس ترنسلیت منتشر شد

به مناسبت مسابقه بزرگ سوپر بول 2019 که سوم ژانویه در آمریکا برگزار می‌شود، گوگل تبلیغ ویدیویی کوتاهی منتشر کرده که با عنوان «صد میلیارد کلمه» به سرویس ترنسلیت اختصاص دارد.
۱۳۹۷/۱۱/۱۵

گوگل ترنسلیت در کنار موتور جستجوی گوگل و سرویس یوتیوب یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای کاربردی این شرکت است. این سرویس ستاره تبلیغات گوگل در جریان مسابقه سوپر بول ۲۰۱۹ بوده و می‌خواهد نشان دهد که هدفش کنار هم آوردن مردم در سراسر دنیاست.

حالا این شرکت درست پیش از مسابقه بزرگ سوم فوریه ویدیویی با عنوان «۱۰۰ میلیارد کلمه» در یوتیوب منتشر کرده است. این ویدیو با تصویری از پیکسل ۳ ایکس ال و فرمان Hey Google آغاز و به دنبال آن اعلام می‌شود که روزانه بیش از ۱۰۰ میلیارد کلمه توسط گوگل ترنسلیت ترجمه می‌گردد.

در ادامه تصویر افرادی مختلفی نشان داده می‌شود که برای برقراری ارتباط با زبان‌های مختلف از این سرویس استفاده می‌کنند. گوگل ترنسلیت علاوه بر تبدیل متن، از فرمان‌های صوتی و ترجمه تصویر، علائم و نشانه‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

image

هرچند این کلیپ Google Translate را در تلفن‌های گوناگون اندرویدی از پیکسل ۳ گرفته تا تلفن‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر نشان می‌دهد، ولی لوگوی این سرویس صریحا به تصویر کشیده نمی‌شود.

در عوض، گوگل اسیستنت چند بار به کار گرفته می‌شود تا نحوه دسترسی به سرویس ترجمه گوگل و یکپارچگی سرویس‌های مختلف این شرکت را نشان دهد.

این تبلیغ یک دقیقه‌ای با جمله‌ای تمام می‌شود که به رایج‌ترین عباراتی اشاره می‌کند که مردم در سراسر دنیا از آن‌ها استفاده می‌کنند. راوی کلیپ می‌گوید:

ولی هر روز، بیشترین عبارات ترجمه‌شده در دنیا «حالت چطوره؟»، «ممنون» و «دوستت دارم» است.

در پایان لوگوی گوگل را می‌بینیم که بر روی پس‌زمینه‌ای سفیدرنگ به نمایش در می‌آید.

تبلیغ جدید گوگل به مناسبت سوپر بول ۲۰۱۹ کاملا سرراست و هم‌راستا با تبلیغات قبلی این شرکت مثل Dear Sphie و Parisian Love است. این دو تبلیغ به ترتیب برای سرویس جیمیل و موتور جستجوی گوگل ساخته شده بود. با این حال نکته قابل توجه این است که این سه تبلیغ همگی نه با تمرکز بر خود محصول، بلکه با تمرکز بر ابزار کارآمدی ساخته شده‌اند که گوگل آن را در اختیار کاربران قرار داده است. دو تبلیغ قبلی بسیار موثر واقع شد و توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند، اما حالا باید ببینیم که تبلیغ جدید این شرکت چه بازخوردی خواهد داشت.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohammad

۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اینکه تبلیغ سامسونگ نه گوگل