خانهاخبار
تصاویر رندر رسمی Galaxy S10E با پنل نمایش تخت و دوربین دوگانه

تصاویر رندر رسمی Galaxy S10E با پنل نمایش تخت و دوربین دوگانه

تصاویر رندری رسمی گلکسی اس 10 ای منتشر شده و بار دیگر طراحی پنل نمایش تخت آن را با دوربین اصلی دوگانه مورد تأیید قرار داده است. این گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 یا اگزینوس 9820 قدرت می‌گیرد و ارزان‌ترین پرچمدار تازه سامسونگ است.
۱۳۹۷/۱۱/۱۴

روز گذشته برای پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ روز مهمی بود؛ چراکه تصاویر رندری متعددی منتسب به دو مدل اس 10 و اس 10 پلاس منتشر شدند. این تصاویر در کنار هم و در گزارش واحد به انتشار رسیده بودند و حالا شاهد انتشار تصاویر رندر رسمی از ارزان ترین پرچمدار این خانواده به نام گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10E) هستیم. این تصاویر ابتدا توسط خبرگزاری WinFuture منتشر شدند اما در خلال ساعت‌های اخیر سایر خبرگزاری‌ها هم به آن پرداخته‌اند.

image

 

بازگشت سامسونگ به پنل نمایش تخت

سامسونگ سال‌هاست که از پنل‌های نمایش خمیده AMOLED برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند اما حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد گلکسی اس 10 ای را با پنل تخت روانه بازار سازد. شایان ذکر است که این پنل نمایش تخت برخلاف نسل‌های قبلی حاشیه‌های ضخیم ندارد.

درواقع گلکسی اس 10 ای هم مانند دو مدل سطح بالای اس 10 و اس 10 پلاس از پنل نمایش Infinity-O برخوردار می‌شود. بدین ترتیب بریدگی کوچک دایره‌ای به شکل سوراخ در گوشه بالا سمت راست پنل طراحی می‌شود تا دوربین سلفی تکی در آن قرار گیرد. در نتیجه حاشیه‌های بالا و پایین صفحه هم تا حد امکان باریک طراحی خواهند شد.

 

گلکسی اس 10 ای به منظور کاهش هزینه‌های ساخت و در نتیجه امکان عرضه با قیمت پایین‌تر نسبت به دو مدل دیگر به حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیر صفحه مجهز نمی‌شود. حسگر اثرانگشت فیزیکی هم در پنل پشتی این گوشی دیده نمی‌شود بلکه از نوع اپتیکال خواهد بود و زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد. در مقایسه با این گوشی باید به آیفون 10 آر اپل اشاره کنیم که نسبت به دو آیفون سطح بالای دیگر ساده‌تر توسعه یافته و حسگر فیزیکی اثرانگشت آن درون دکمه پاور و در کناره سمت راست بدنه دستگاه تعبیه شده است.

دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه اختصاصی دستیار هوشمند بیکسبی در کناره سمت چپ بدنه گلکسی اس 10 ای قرار گرفته‌اند. درگاه سیم کارت و کارت حافظه به همراه میکروفون احتمالا در لبه بالایی طراحی می‌شوند و پورت ارتباطی USB Type-C و بلندگوهای اصلی در لبه پایینی بدنه تعبیه می‌شوند. این پرچمدار ارزان قیمت همچنین از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره می‌برد.

دوربین اصلی دوگانه!

با نگاهی به پنل پشتی این گوشی به نظر می‌رسد که سامسونگ دوباره رویکرد دوربین دوگانه با چینش افقی را که پارسال در گلکسی نوت 9 در پیش گرفته بود، به کار گرفته است. از طرفی اس 10 و اس 10 پلاس قرار است به دوربین‌های اصلی سه گانه مجهز شوند اما ماژول پنل پشتی در اس 10 ای دوگانه خواهد بود.

انتظار می‌رود لنز استاندارد این ماژول 12 مگا پیکسلی با دیافراگم متغیر باشد و بدین ترتیب بتواند تصاویر باکیفیتی را در نور کم هم به ثبت برساند.

 

لنز دوم برخلاف انتظارها حسگر تله فوتو که سامسونگ پیش‌تر در سیستم‌های دوگانه به کار می‌گرفت، نخواهد بود. شایعه شده است که گلکسی اس 10 ای در کنار لنز استاندارد از یک لنز 16 مگا پیکسلی از نوع زاویه باز بهره خواهد برد. کاربران به کمک این لنز قادر خواهند بود محیط وسیع‌تری را ثبت کنند و البته فلش LED هم طبق معمول لنزها را همراهی خواهد کرد.

معرفی، عرضه و قیمت نهایی

گلکسی اس 10 ای هم قرار است مانند دو مدل سطح بالای دیگر با توجه به بازار دریافت کننده‌اش از پردازنده اگزینوس 9820 یا کوالکام اسنپ‌دراگون 855 قدرت بگیرد.

خبرگزاری WinFuture با اشاره به گزارش‌های مرتبط قبلی ادعا کرده است که این گوشی از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. هنوز مشخص نیست نسخه‌های مختلف این گوشی برای کدام بازارها عرضه خواهد شد اما پیش بینی می‌شود که سطح پایین‌ترین گلکسی اس 10 ای به قیمت 749 یورو معادل 857 دلار در کشورهای اروپایی در دسترس کاربران قرار گیرد.

با توجه به استراتژی احتمالی قیمت گذاری سامسونگ، گوشی پرچمدار گلکسی اس 10 ای با حافظه داخلی 128 گیگابایت از دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی گوشی آیفون 10 آر اپل هم ارزان‌تر خواهد بود. این گوشی در حال حاضر به قیمت 984 تا 1052 دلار در اروپا به فروش می‌رسد.

البته قیمت گوشی‌ها در اروپا معمولا از آمریکا بیشتر است و به همین خاطر پیش بینی می‌شود که قیمت پایه گلکسی اس 10 در غرب حدودا 700 دلار باشد. این رقم همچنان از قیمت فروش دو نسخه متفاوت آیفون 10 آر در آمریکا کمتر خواهد بود.

گلکسی اس 10 ای به همراه دو مدل اس 10 و اس 10 پلاس در تاریخ 20 فوریه (1 اسفند) معرفی خواهد شد. پیش فروش این گوشی‌ها از لحظه رونمایی رسمی امکان پذیر خواهد بود اما روند عرضه به بازار از 8 مارس (18 اسفند) آغاز خواهد شد.

            

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علی

۱۳۹۷/۱۱/۲۴
این گوشی پرچمداره پس توقع نداشته باشین ارزون باشه! این گوشی رقیب ایفونxr هست که با وجود برتری هایی مثل صفحه بهتر و دوربین دوگانه قیمت کمتری نسبت به xr داره

pedarsalar

۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اثر انگشت که از پشت دستگاه برداشته،ابهت رو ازش گرفته!! در کل ظاهر اس ۹ برام جالب تره.

محمد اناری

۱۳۹۷/۱۱/۱۴
محض اطلاع دوستان بگم که قیمت که سامسونگ روی این گوشی گذاشته برابر Galaxy s9 plus هست . و اصلا گوشی اقتصادی و ارزونی نیست .