خانهاخبار
کاهش محبوبیت خودروهای دیزلی در بازارهای اروپایی

کاهش محبوبیت خودروهای دیزلی در بازارهای اروپایی

خودروهای دیزلی فروش کمتری را در مقایسه با گذشته در بازار تجربه می‌کنند. این موضوع باعث شده برخی شرکت‌ها تولید خودروهای دیزلی خود را متوقف کنند.
۱۳۹۷/۱۱/۱۵

خودروهای پیکاپ تراک دیزلی در ایالات متحده آمریکا محبوبیت بالایی دارند؛ با این حال خودروهای سواری دیزلی در مقایسه با گذشته فروش کمتری را در بازار این کشور تجربه می‌کنند. این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌ها تولید خودروهای سواری دیزلی خود را متوقف کنند. در حالی که خودروهای دیزلی در اروپا فروش مناسبی را در سال‌های اخیر تجربه می‌کردند، این محصولات در این کشورها نیز با کاهش فروش مواجه شده‌اند. یکی از دلایل این موضوع را باید در افزایش فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی جستجو کرد.

برخی از کشورها برای جلوگیری از آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی، قصد دارند فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را ممنوع کنند. در این میان انگلستان از سال 2040 از فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در خاک این کشور جلوگیری می‌کند. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Autocar، فروش خودروهای دیزلی در سال 2018 در بازارهای اروپایی کاهش پیدا کرده و به محبوبیت خودروهای بنزینی و برقی افزوده شده است.

image

میزان تقاضا برای خودروهای دیزلی در 20 کشور از 27 کشور اروپایی با کاهش همراه بوده است. بیشترین کاهش فروش خودروهای دیزلی مربوط به کشور انگلستان بوده که کاهشی برابر با 30 درصد را تجربه کرده است. سهم خودروهای دیزلی از فروش خودروها در بازارهای اروپایی در سال 2018 برابر با 35 درصد بوده که کمترین آمار از سال 2001 تا به امروز محسوب می‌شود. بسیاری از خریداران، خودروهای بنزینی را به جای دیزلی انتخاب کرده‌اند. نزدیک به یک میلیون خودروی بنزینی بیشتر در سال 2018 در مقایسه با سال 2017 در کشورهای اروپایی به فروش رسیده است.

در حالی که خودروهای برقی و هیبریدی رشدی مانند خودروهای  بنزینی در کشورهای اروپایی تجربه نکرده‌اند، فروش آن‌ها در این بازارها افزایشی 200 هزار واحدی را تجربه کرده‌اند. در سال 2018 میزان فروش این خودروها به  944,800 دستگاه افزایش پیدا کرده که سهمی برابر با 6.8 درصد را از بازار اروپا به خود اختصاص داده است.

image

در میان این محصولات، تقاضا برای خودروهای برقی رشدی برابر با 47 درصد داشته و فروش آن‌ها به 195,300 دستگاه در سال گذشته میلادی رسیده است. پس این خودروها، شاهد فروش 180,000 دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی در بازار این کشورها هستیم. خودروهای هیبریدی فروشی برابر با 555,000 دستگاه در سال 2018 در کشورهای اروپایی تجربه کرده‌اند که رشدی برابر با 24 درصد را در مقایسه با سال 2017 نشان می‌دهد.

در حالی که هنوز فولکس واگن محصولات برقی خود را روانه بازار نکرده است، همچنان این برند آلمانی بیشترین فروش را در بازارهای اروپایی تجربه می‌کند. فروش این برند در سال 2018 در بازارهای اروپایی برابر با 1,746,411 دستگاه بوده است. در مقام دوم شاهد قرارگیری شرکت رنو هستیم. فروش این برند فرانسوی در سال 2018 در بازارهای اروپایی برابر با 1,099,289 دستگاه بوده است. در مقام سوم برند فورد با فروش 1,014,190 دستگاه حضور دارد. فولکس واگن گلف پرفروش‌ترین خودرو در اروپا در سال 2018 بوده است و خودروهای رنو کلیو و فولکس واگن پولو به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. به تازگی فولکس واگن موتورهای جدیدی را برای خودروی پولو معرفی کرده است و همچنین قصد دارد در آینده نزدیک نسل جدید خودروی گلف را در معرض دید عموم قرار دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احمد

۱۳۹۷/۱۱/۱۵
سلام
میگم چرا هایبرد رو هیبریدی می‌نویسید؟ آخه این طرز نوشتن باعث اشتباه تلفظی هم میشه