خانهاخبار
تازه‌ترین تصاویر رندر رسمی از گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس و اطلاعات تکمیلی

تازه‌ترین تصاویر رندر رسمی از گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس و اطلاعات تکمیلی

تصاویر رندری رسمی پرچمداران گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس از احتمال عرضه این گوشی‌ها در رنگ‌های تازه خبر می‌دهند. این تصاویر همچنین بار دیگر دوربین اصلی سه گانه و پنل نمایش infinity-O را برای پرچمداران مذکور مورد تأیید قرار دادند.
۱۳۹۷/۱۱/۱۵

روز گذشته تصاویر رندری متعدد و رسمی منتسب به پرچمداران گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس سامسونگ در فضای وب منتشر شدند و این گوشی‌های تازه را در رنگ‌های متفاوت گرادیان به نمایش گذاشتند.

image

 

سفید، سبز، آبی و احتمالا یک رنگ دیگر

این تصاویر رندری تازه نشان می‌دهند که هر دو پرچمدار گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس در یک رنگ تازه به نام Prism White معرفی خواهند شد. این رنگ درواقع زمینه سفیدی دارد که در آن رنگ‌های آبی و بنفش هم دیده می‌شود. رنگ Prism White با توجه به آنچه در تصاویر رندری پیش رو شاهدش هستیم، تا حدودی به قالب گرادیان شباهت دارد و نمای نهایی بسیار جذابی را به نمایش می‌گذارد.

image

 

علاوه بر این رنگ سفید نامتعارف همچنین یک رنگ سبز تازه هم در راه است. البته این رنگ سبز آن سبز زمردی محبوبی نیست که سامسونگ قبلا در توسعه گلکسی اس 6 به کار برده بود. این رنگ تازه درواقع به نوعی شبیه به سبز آبی در میت 20 پرو است که هوآوی سال گذشته عرضه کرد.

شایان ذکر است که این دو رنگ به همراه نسخه رایج مشکی رنگ روانه بازار خواهند شد. از طرفی جالب است بدانید از نسخه‌های خاکستری و بنفش که پیش تر با برخی پرچمداران سامسونگ شاهدشان بودیم، حالا خبری نیست. به جای این دو رنگ ظاهرا قرار است یک نسخه آبی رنگ از اس 10 و اس 10 پلاس عرضه شود اما گفته می‌شود که این نسخه از همان ابتدای عرضه در دسترس نخواهد بود و البته بازارهای دریافت کننده آن هم ممکن است متفاوت باشند.

 

دوربین سه گانه اصلی در پرچمداران تازه سامسونگ

با توجه به این تصاویر رندر تازه به نظر می‌رسد که سامسونگ ایده چینش افقی را از گلکسی نوت 9 گرفته و حالا آن را با سه لنز در اس 10 و اس 10 پلاس پیاده کرده است. با توجه به شایعه‌های اخیر، لنز استاندارد این ماژول احتمالا مشابه با لنز نسل قبلی یعنی اس 9 خواهد بود. بدین ترتیب انتظار می‌رود که ماژول سه گانه در این دو پرچمدار لنز 12 مگا پیکسلی استاندارد با دیافراگم متغیر داشته باشد و بتواند در شرایط با نور نامساعد هم تصاویر باکیفیتی را به ثبت برساند.

لنز دوم این سیستم احتمالا 13 مگا پیکسلی از نوع تله فوتو در نظر گرفته می‌شود. این لنز مانند سایر پرچمداران قبلی سامسونگ از امکان بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر پشتیبانی می‌کند اما  در این باره مطمئن نیستیم و امکان بزرگنمایی آن ممکن است 3 برابر باشد.

در ادامه لنز سوم احتمالا 16 مگا پیکسلی از نوع زاویه باز خواهد بود. مشخصات این لنز را هنوز نمی‌دانیم اما گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد امکان تازه‌ای را روی این گوشی‌های تازه خود فراهم آورد و کاربران را قادر سازد به طور هم زمان از هر سه لنز در تصویربرداری استفاده کنند.

پنل نمایش Infinity-O به همراه پردازنده‌های قدرتمند

سامسونگ این بار هم پرچمداران خود را با پنل نمایش خمیده AMOLED توسعه می‌دهد. البته تفاوت‌هایی هم در پنل جلوی گلکسی اس 10 نسبت به نسل قبلی دیده می‌شود. برای مثال دیگر از پنل‌های قدیمی اینفینیتی خبری نیست و پنل Infinity-O با حاشیه‌های باریک‌تر جایگزین آن‌ها شده است. این صفحه نمایش همچنین از حسگر اثرانگشت زیر صفحه بهره می‌برد و دوربین سلفی به شکل بریدگی سوراخ مانند در گوشه‌ای از آن قرار گرفته است. البته این بریدگی در گلکسی اس 10 به شکل دایره بسیار کوچگی برای یک لنز طراحی شده است در حالی که نسخه پلاس از دوربین سلفی دوگانه برخوردار است و بریدگی آن به شکل بیضی دیده می‌شود. لنز دوم در این مدل از نوع ToF انتخاب شده است و بدین ترتیب امکان تشخیص چهره هوشمند را هم فراهم می‌آورد و احتمالا کیفیت ثبت تصاویر سلفی با بوکه افکت در آن افزایش پیدا می‌کند.

 

در بدنه دو مدل گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس دکمه اختصاصی دستیار هوشمند بیکسبی، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور تعبیه شده است. هر دو گوشی مذکور همچنین دارای جک هدفون 3.5 میلی متری هستند و پورت ارتباطی‌شان هم USB Type-C است.

پرچمداران تازه سامسونگ در کنار ظاهر سطح بالا همچنین توانمندتر از همیشه توسعه یافته‌اند. نسخه‌های مختلف جهانی و مخصوص بازار چین و آمریکا به ترتیب به پردازنده اگزینوس 9820 و کوالکام اسنپ‌دراگون 855 مجهز می‌شوند و انتظار می‌رود که نسخه پایه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. گلکسی اس 10 همچنین در نسخه دیگری با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت رم عرضه می‌شود و سطح بالاترین نسخه گلکسی اس 10 پلاس هم احتمالا از 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و البته با بدنه سرامیکی در رنگ‌های سفید و مشکی در دسترس قرار می‌گیرد.

image

 

در آخر باید اشاره کنیم که این نسخه‌ها همگی به طور پیش فرض به سیستم عامل اندروید 9.0 پای مجهز می‌شوند و ظرفیت باتری در دو مدل اس 10 و اس 10 براساس آخرین مجوز صادرشده به ترتیب معادل 3300 و 4000 میلی آمپر ساعت خواهد بود.

قیمت نهایی و تاریخ عرضه

پرچمداران گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس قرار است به همراه پرچمدار ارزان قیمت گلکسی اس 10 ای و همچنین اولین گوشی منعطف سامسونگ 20 فوریه (1 اسفند) رسما معرفی شوند. همچنین گفته می‌شود که این کمپانی دو دستبند سلامت و یک هدفون بی سیم را هم در کنار گوشی‌های مذکور معرفی خواهد کرد.

پرچمداران گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس قرار است از 8 مارس (18 اسفند) به اغلب بازارهای جهانی راه پیدا کنند. قیمت نهایی هنوز تأیید نشده اما ممکن است قیمت پایه برای نسخه پلاس 900 دلار و نسخه استاندارد حدودا 800 دلار باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۱/۱۵
بقول خوانند‌ه‌ی خارج‌نشین:
خدا قسمت بکنه.. خدا قسمت بکنه?واسه‌ی همه ایشاااالله??ایشاااااالله

احسان

۱۳۹۷/۱۱/۱۵
حاشیه پایینش زیادتر از چیزیه که قبلا تبلیغ میشد‌. زیاد جالب نیست