خانهاخبار
احتمال اجرای بازی‌های قدیمی در PS5 با پتنتی جدید قوت گرفت

احتمال اجرای بازی‌های قدیمی در PS5 با پتنتی جدید قوت گرفت

پتنت جدید که برای قابلیت Backward Compatibility توسط سونی به ثبت رسیده از احتمال اضافه شدن قابلیت اجرای بازی‌های قدیمی کنسول‌های قبلی این شرکت در PS5 خبر می‌دهد.
۱۳۹۷/۱۱/۱۴

بر اساس جدیدترین گزارشات به نظر می‌رسد سونی پتنت جدیدی برای شبیه‌سازی بازی‌ها در کنسول نسل بعدی خود ثبت کرده است. این پتنت می‌گوید PS5 می‌تواند سازوکار داخلی کنسول‌های پیش از خود را «تفسیر» کند. عنوان این پتنت «تلقید شناسه CPU برای سازگاری با نسخه‌های قبلی» است و در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ در اداره پتنت ژاپن ثبت شده است.

مسئولان سونی نیاز به سازگاری با نسخه‌های قبلی را در این پتنت بدین شرح توصیف کرده‌اند:

وقتی نسخه جدیدی از یک سیستم کامپیوتری (دستگاهی جدید) منتشر می‌شود، مطلوب است که اپلیکیشن‌هایی که برای نسخه قبلی سیستم (دستگاه موروثی) نوشته شده‌اند به‌درستی بر روی دستگاه جدید اجرا شوند. برای برطرف کردن مشکلات ناشی از تفاوت‌های رفتاری پردازنده‌ها با دستگاه‌های موروثی، ممکن است دستگاه‌های جدید در هنگام اجرای اپلیکیشن‌های قدیمی قابلیت‌های خاص پردازنده‌های دستگاه موروثی را شبیه‌سازی کنند. یکی از عملکردهای مهم قابلیت شبیه‌سازی دستگاه‌های موروثی هدایت اپلیکیشن‌های قدیمی برای عمل کردن به گونه‌ای است که انگار در حال اجرا شدن بر روی دستگاه‌های موروثی هستند.

image

به این ترتیب، سونی دوباره شبیه‌ساز گیمینگ را اختراع کرده است. در این روش دستگاهی طوری وانمود می‌کند تا بازی باور کند که دارد روی کنسول‌های قدیمی اجرا می‌شود. البته اپلیکیشن می‌داند که در حال اجرا شدن روی یک کنسول جدید است، بنابراین سعی می‌کند از تمام توان دستگاه استفاده کند. اگرچه روش دقیق کار این سیستم مشخص نیست ولی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کنسول‌های جدید بتوانند بازی‌ها را در سطح جدیدی از توانمندی اجرا کنند. البته در این پتنت به نام کنسول خاصی از سونی برای پشتیبانی از این قابلیت اشاره نشده است.

ماهیت این پتنت صرفا یک ایده است و سونی آن را به عنوان مفهومی جدید به ثبت رسانده تا در صورتی که به روشی فنی برای استفاده از این قابلیت دست یافت بتواند از این امکان استفاده کند و از نظر قانونی نسبت به شکایت‌های احتمالی از طرف سایر شرکت‌ها در امان باشد.

اما به هر حال زمان آن رسیده تا خبرهای بیشتری درباره پلی استیشن ۵ بشنویم و کم‌کم برای آن هیجان‌زده شویم. فرض کنید اگر چنین قابلیتی در PS5 وجود داشته باشد چه حس نوستالژی عمیقی میان گیمرها به وجود می‌آید، چون هر کسی به راحتی می‌تواند بازی‌های خاطره‌انگیز نسخه‌های قبلی کنسول‌های سونی را دوباره تجربه کند.

اگر قابلیت Backward Compatibility به PS5 اضافه شود، دوست دارید به سراغ کدام بازی قدیمی بروید؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)