خانهاخبار
سامسونگ بزرگ‌ترین فروشنده تلفن همراه در سال 2018 بود

سامسونگ بزرگ‌ترین فروشنده تلفن همراه در سال 2018 بود

با انتشار آمار مربوط به عملکرد شرکت‌ها در سه ماهه چهارم سال 2018 یک بار دیگر شاهد این هستیم که سامسونگ در جایگاه نخست بزرگ‌ترین فروشندگان موبایل قرار گرفته است.
۱۳۹۷/۱۱/۱۳

سامسونگ یک بار دیگر در سال گذشته توانست علی‌رغم همه تنش‌ها و فشار شدید رقبا بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن هوشمند دنیا باشد. اگر به آمار و اعداد نگاه کنید، میزان فروش محصولات این شرکت نسبت به بقیه شرکت‌ها اختلاف زیادی دارد. و البته این غول بزرگ کره‌ای بار دیگر بالاتر اپل قرار گرفت اما این دو شرکت در مجموع در سال ۲۰۱۸ شاهد افت فروش محصولات خود بودند.

ولی این ماجرا برای هوآوی فرق می‌کند چون آن‌ها انتظار دارند تا پایان امسال یا سال ۲۰۲۰ به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل دنیا تبدیل شوند. میزان فروش محصولات این شرکت نسبت به سال قبل ۳۴.۵ درصد افزایش داشت و آن‌ها در مجموع با فروش ۲۰۶ میلیون دستگاه توانستند به جایگاه سوم برترین سازندگان تلفن‌های هوشمند برسند.

سامسونگ؛ همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه

image

آخرین اطلاعات و آمار شرکت Canalys نشان می‌دهد که سامسونگ در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ توانسته ۷۰.۳ میلیون دستگاه بفروشد و این میزان ۵.۳ درصد نسبت به دوره مشابه در سال قبل کمتر است. اپل با فروش ۷۱.۷ میلیون دستگاه در این دوره بالاتر از سامسونگ قرار می‌گیرد ولی هنوز نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته ۷.۳ درصد افت فروش دارد. هوآوی اما با فروش ۶۰.۵ میلیون دستگاه توانسته به رشد چشمگیر ۴۷.۳ درصدی دست یابد.

در سه‌ماهه پایانی سال اپل با پیشی گرفتن از سامسونگ توانست بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل دنیا باشد. بر اساس اطلاعاتی که توسط غول کره‌ای در گزارش درآمدهای سه‌ماهه چهارم این شرکت آمده، آن‌ها باور دارند که دلیل این افت فروش به خاطر وضعیت نابسامان بازار تلفن‌های هوشمند بوده. البته لازم به ذکر است که عملکرد آیفون در فصل تعطیلات نیز بهتر از محصولات سامسونگ بوده است.

از طرف دیگر، شرکت تحقیقاتی IDC به نتیجه متفاوتی دست یافته است. آن‌ها می‌گویند سامسونگ در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی با فروش ۷۰.۴ میلیون دستگاه بالاتر از اپل که ۶۸.۴ میلیون دستگاه فروخته، قرار می‌گیرد. هوآوی نیز با فروش ۶۰.۵ میلیون موبایل در رتبه سوم قرار دارد. چنین تفاوت‌هایی میان شرکت‌های تحقیقاتی امری طبیعی است، چون این شرکت‌ها هر کدام از متدهای مختلفی برای گردآوری و محاسبه آمارها استفاده می‌کنند.

به گفته Canalys، سامسونگ در مجموع در سال ۲۰۱۸ بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن هوشمند بوده است. این شرکت به طور کلی ۲۹۳.۷ میلیون دستگاه فروخته که البته این میزان ۷.۲ درصد کمتر از آمار فروش سال گذشته آن‌هاست. اپل با فروش ۲۱۲.۱ میلیون دستگاه در همان رتبه دوم قرار دارد اما ۱.۷ درصد افت فروش داشته است. شیائومی نیز با فروش ۱۲۰.۳ میلیون دستگاه و رشد ۳۱.۶ درصدی در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد.

سامسونگ امیدوار است با معرفی گلکسی S10 بتواند در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ تجارت موبایل خود را بهبود ببخشد. علاوه بر این، آن‌ها با معرفی تلفن‌های 5G و منعطف انتظار دارند میزان فروش محصولات خود را افزایش دهند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۱۵
این که مشخصه چندین ساله پرفروش ترینه اگر هم کاهش فروش داشته باشه بازم از نظر فروش کلی در صدر قرار داره قابل توجه فن های آماتور هواوی

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۱۴
چه خبر از هنگ تی سی هنوز گوشی میزنه شما هم برو آب رو بریز اون جایی که میسوزه

Keyhan

۱۳۹۷/۱۱/۱۳
این آمار موسسه canalys چرت وپرت هستش سامهنگ 29 درصد افت فروش داشته و فروشس به زیر 270 میلیون رسیده ولی اینجا زده 290 میلیون اپل هم امسال افت فروش داشته و زیر 200 میلیون گوشی فروخته