خانهاخبار
اطلاعات تازه درباره باتری پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ

اطلاعات تازه درباره باتری پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ

پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ در برزیل مجوز دریافت کرده‌اند و ظرفیت باتری‌شان فاش شده است. براساس سند این مجوز، ظرفیت باتری در هر سه مدل این سری تازه کمتر از انتظار خواهد بود.
۱۳۹۷/۱۱/۱۲

سامسونگ سال گذشته فبلت گلکسی نوت 9 خود را با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی روانه بازار کرد و به همین خاطر گزارش‌های متعددی درباره گلکسی اس 10  منتشر شد که ادعا می‌کردند در این خانواده هم احتمالا شاهد تعبیه باتری با ظرفیت قابل توجه خواهیم بود. از طرفی در روزهای اخیر اسناد مربوط به یک مجوز صادرشده توسط رگولاتوری برزیلی منتشر شد که با توجه به آن به نظر می‌رسد کاربران باید انتظارات خود را کمی تعدیل کنند.

image

 

باتری گلکسی اس 10 پلاس ممکن است مشابه نوت 9 باشد

اطلاعات درباره این خانواده تازه را با گلکسی اس 10 پلاس آغاز می‌کنیم که شایعه شده است از باتری 4100 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. درواقع Ice Universe از افشاگران معتبر اولین کسی به شمار می‌رود که به باتری 4100 میلی آمپر ساعتی برای این گوشی اشاره کرده است. از طرف دیگر در اسناد مجوز رگولاتوری برزیلی درج شده است گوشی EB-BG975ABU که به نظر می‌رسد همان گلکسی اس 10 پلاس باشد به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود.

ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی با سایر گزارش‌های اولیه درباره گلکسی اس 10 پلاس در یک راستا قرار می‌گیرد. بدین ترتیب پرچمدار مذکور قادر خواهد بود با صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED دوام خوبی در مصرف انرژی داشته باشد. اس 10 پلاس در دو نسخه با پردازنده‌های متفاوت توسعه می‌یابد؛ بدین ترتیب که نسخه مخصوص بازار چین و آمریکا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 قدرت می‌گیرد و پردازنده اگزینوس 9820 هم در نسخه مخصوص بازارهای جهانی آن تعبیه می‌شود.

image

 

این پرچمدار بزرگ با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G LTE همچنین قرار است به 5 دوربین مجزا مجهز شود. گزارش شده است که دوربین اصلی در پنل پشتی آن از 3 لنز بهره می‌برد و دوربین دوگانه سلفی‌اش هم درون بریدگی سوراخ مانندی در پنل نمایش طراحی می‌شود. اگر شایعه‌ها در این باره صحت داشته باشند، لنزهای دوربین سلفی اس 10 پلاس به ترتیب استاندارد و حسگر ToF مخصوص برای تکنولوژی تشخیص چهره هوشمند خواهند بود.

شباهت باتری در گلکسی اس 10 و گلکسی اس 9

گلکسی اس 10 استاندارد احتمالا صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع AMOLED دارد و براساس شایعه‌های اخیر به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود. از طرفی با توجه به فهرست مشخصات درون این مجوز تازه ظرفیت باتری در این پرچمدار 3300 میلی آمپر خواهد بود. گلکسی اس 10 با شناسه EB-BG973ABU موفق به اخذ مجوز شده است.

اگر این رقم صحت داشته باشد، دوام باتری در گلکسی اس 10 کم و بیش مشابه با باتری گلکسی اس 9 پلاس خواهد بود. این پرچمدار سامسونگ سال گذشته با پنل نمایش 6.2 اینچی و پردازنده نسل قبلی معرفی شد.

گلکسی اس 10 سامسونگ هم قرار است مانند نسخه بزرگ پلاس به دوربین اصلی سه گانه در پنل پشتی مجهز شود. این دوربین احتمالا شامل لنزهای 12 مگا پیکسلی با دیافراگم متغیر، 16 مگا پیکسلی از نوع زاویه باز و 13 مگا پیکسلی تله فوتو با پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال 2 یا 3 برابر می‌شود.

از طرفی دوربین سلفی در گلکسی اس 10 برخلاف نسخه پلاس تنها 1 لنز دارد و دیگر از حسگر ToF پیشرفته بهره نمی‌برد.

گلکسی اس 10 ای هم باتری بزرگی خواهد داشت

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، سامسونگ امسال یک نسخه کمی سطح پاییت‌تر هم از این خانواده را معرفی می‌کند که پیش بینی می‌شود پسوند لایت یا ای داشته باشد (Galaxy S10E). پپیش از این گزارش شده بود که ظرفیت باتری در این گوشی معادل 3100 میلی آمپر ساعت خواهد بود اما تصویر پیش رو آن را رد کرده است. از طرفی تفاوت بسیار ناچیز است و به نظر می‌رسد که ظرفیت باتری در سطح پایین‌ترین گلکسی اس 10 امسال 3000 میلی آمپر ساعت باشد.

image

 

باتری 3000 میلی آمپر ساعتی در Galaxy S10E هم مانند باتری بزرگ موجود در نسخه پلاس قادر خواهد بود ساعت‌های طولانی را دوام بیاورد. این گوشی هم قرار است مانند گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 یا اگزینوس 9820 مجهز شود اما پنل نمایش کوچکتر 5.8  اینچی AMOLED داشته باشد. گلکسی اس 10 ای همچنین دوربین‌های کمتری نسبت به دو مدل پیشرفته مذکور دارد. دوربین اصلی در این مدل به دو لنز استاندارد و زاویه باز مجهز می‌شود و تنها یک لنز سلفی در پنل جلوی آن قرار می‌گیرد.

کمتر از یک ماه دیگر تا رونمایی رسمی باقی مانده است.

سامسونگ تأیید کرده است که رویداد تازه خود را 20 فوریه (1 اسفند) رسما در سان فرانسیسکو برگزار کرده و در خلال آن از خانواده گلکسی اس 10 پرده برمی‌دارد. گفته می‌شود که اولین گوشی هوشمند منعطف این غول تکنولوژی با پنل نمایش تاشو هم در خلال همین رویداد معرفی می‌شود و در کنار این محصولات مهم احتمالا شاهد رونمایی از ساعت هوشمند Galaxy Watch Active، دو دستبند سلامت و همچنین هدفون بی سیم تازه خواهیم بود.

امکان پیش خرید گوشی‌های گلکسی اس 10 احتمالا بلافاصله پس از رونمایی رسمی برای علاقه مندان فراهم می‌شود اما روند عرضه آن‌ها به بازار ممکن است اوایل ماه مارس آغاز شود. پیش بینی می‌شود که قیمت پایه برای خرید سه مدل پرچمدار گلکسی اس 10 ای، اس 10 و اس 10 پلاس به ترتیب 650، 850 و 950 دلار باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)