خانهاخبار
گوشی هوشمند Pixel 3a XL گوگل در بنچمارک

گوشی هوشمند Pixel 3a XL گوگل در بنچمارک

گوگل دو میان رده تازه را در دست توسعه دارد که در این میان Pixel 3a XL با 4 گیگابایت رم و پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 در پایگاه بنچمارک مورد آزمون قرار گرفته است.
۱۳۹۷/۱۱/۱۲

در حال حاضر شاهد انتشار خبرها و شایعه‌های متعددی درباره نسخه بعدی از نرم افزار سیستم عامل اندروید و همچنین نسل چهارم پرچمداران گوگل پیکسل هستیم اما همچنان انتظار داریم گوشی میان رده پیکسل 3 لایت که مدت‌ها پیش اولین شایعه درباره آن منتشر شد، در آینده نزدیک رسما معرفی شود. هنوز به درستی نمی‌دانیم که پیکسل 3 لایت و نسخه بزرگتر ایکس ال آن قرار است چه زمانی معرفی شوند و آیا گوگل واقعا قصد دارد آن‌ها را روانه بازار سازد یا خیر. این گوشی‌ها قبلا در شایعه‌های مختلف تحت عنوان Pixel 3 Lite و Pixel 3 Lite XL دیده شده‌اند اما گزارش تازه از ابزار بنچمارک GeekBench نشان می‌دهد که نسخه بزرگتر احتمالا Pixel 3a XL نامیده می‌شود.

image

اما در ذهن گوگل چه می‌گذرد؟ هیچکس به درستی نمی‌داند که گوگل در روند نام گذاری گوشی‌های هوشمند خود چه رویکردی را در پیش گرفته است. پیش‌تر انتظار می‌رفت که جانشین Pixel XL یک سال پس از رونمایی از این مدل تحت عنوان Pixel XL 2 معرفی شود اما یه جای آن گوگل تصمیم گرفت تا مدل مذکور را Pixel 2 XL نامگذاری کند.

ارتباط منطقی میان دو مدل Pixel 3 Lite XL و Pixel 3a XL درواقع از اطلاعات مادربورد درون فهرست مشخصات Geekbench منشا می‌گیرد. این گوشی درون ابزار بنچمارک Bonito نام دارد و به نظر می‌رسد که اسم رمز Pixel 3 Lite XL در حال حاضر همین باشد. البته براساس گزارش‌های قبلی Pixel 3 Lite با اسم رمز Sargo در دست توسعه است. اگر این اطلاعات تازه صجت داشته باشند و نسخه بزرگ از میان رده مد نظر گوگل Pixel 3a XL نام گذاری شود، بدین ترتیب ممکن است که Pixel 3 Lite هم تحت عنوان Pixel 3a به بازار راه پیدا کند.

image

همان‌طور که گفتیم، دو مدل مذکور میان رده هستند و اطلاعات مندرج در نتیجه بنچمارک هم این موضوع را به خوبی تأیید می‌کند. به نام پردازنده داخلی برای مدل Pixel 3a XL در این فهرست اشاره‌ای نشده است اما به نظر می‌رسد که کوالکام اسنپ‌دراگون 710 باشد. این پردازنده میان رده سطح پایین نیست اما همچنان نمی‌توان ادعا کرد که در سطح بالای عملکرد قرار دارد.

با توجه به اطلاعات مندرج در فهرست مشخصات Pixel 3a XL این گوشی از 4 گیگابایت رم بهره می‌برد و از این نظر مشابه Pixel 3 و Pixel 3 XL است. به نظر می‌رسد که گوگل در این زمینه تلاش می‌کند تا میان رده‌های خود را سطح بالا نگه دارد؛ هرچند این غول تکنولوژی را با تعبیه حافظه داخلی کم و غیر قابل ارتقا می‌شناسیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)