خانهاخبار
درآمد سامسونگ در سه‌ماهه چهارم 2018 نسبت به سال قبل 29 درصد ریزش داشت

درآمد سامسونگ در سه‌ماهه چهارم 2018 نسبت به سال قبل 29 درصد ریزش داشت

با انتشار گزارش مالی سامسونگ در سه‌ماهه چهارم 2018 مشخص شد که میزان درآمد این شرکت به خاطر کاهش تقاضا نسبت به همین دوره در سال گذشته حدود 29 درصد کاهش یافته است.
۱۳۹۷/۱۱/۱۲

گزارش آمار درآمد غول بزرگ کره‌ای از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ منتشر شد و از آمار و ارقام می‌توانیم ببینیم که سود سامسونگ در دوره مالی گذشته در مقایسه با سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است. این شرکت می‌گوید علت این ریزش در وهله اول به خاطر کاهش میزان تقاضا برای حافظه‌های سامسونگ و در وهله بعدی به خاطر تضعیف کسب و کار موبایل و نمایشگرهای این تولیدکننده بزرگ بوده است.

این شرکت چند وقت قبل این میزان از افت درآمد را پیش‌بینی کرده بود، و حالا آمار نهایی به خوبی با پیش‌بینی قبلی مطابقت دارد.

image

علل موثر در افت درآمدها

سامسونگ می‌گوید در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ در مجموع توانسته ۵۳.۳ میلیارد دلار درآمد داشته باشد، و این رقم ۱۰ درصد نسبت به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ کمتر است. در این گزارش سود عملیاتی حدود ۹.۷ میلیارد دلار به ثبت رسیده که ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است. سامسونگ در مجموع در طول سال ۲۰۱۸ توانست ۲۱۹ میلیارد دلار درآمد کسب کند که ۵۲.۹ میلیارد دلار از این مقدار سود علمیاتی بوده است.

سامسونگ می‌گوید درآمدهای سه‌ماهه چهارم آن‌ها تحت تاثیر کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه بوده است. این بخش از کسب و کار سامسونگ همیشه تاثیر شگرفی بر وضعیت شرکت داشته و کاهش درآمد آن ضربه سنگینی به کسب و کار این غول بزرگ کره‌ای زده است. علاوه بر این، افزایش شدت رقابت در کسب و کار نمایشگرها نیز باعث کاهش قیمت‌ها در سه‌ماهه چهارم پارسال شد.

سامسونگ به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهد که این شرایط به این زودی‌ها مثل قبل نخواهد شد چون آن‌ها انتظار دارند میزان تقاضا برای قطعات حافظه در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ همچنان پایین بماند. همچنین با توجه به محبوبیت نمایشگرهای LTPS LCD انتظار می‌رود که میزان سودآوری پنل‌های OLED کاهش یابد.

علاوه بر این، افزایش شمار رقبا هم باعث پایین آمدن میزان درآمد کسب و کار LCD این شرکت خواهد شد. ولی سامسونگ انتظار دارد که با معرفی پرچمداران جدیدش بتواند در سه‌ماهه نخست سال سود بیشتری از تجارت موبایل خود به دست بیاورد. با این حال، علی‌رغم آن که پیش‌بینی می‌شود که آمار تقاضا برای قطعات حافظه و پنل‌های OLED در نیمه دوم سال بهتر شود، ولی این شرکت به طور کلی انتظار دارد که میزان درآمدهای سالانه‌اش در ۲۰۱۹ کاهش یابد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

. ...88Ra

۱۳۹۷/۱۱/۱۲
رو تیتر زدن هم سه ساعت فک کردن که سامسونگ‌رو خراب نکنن... :\
الان اگه اچ تی سی بدبخت بود میگفتن افتضاح شدید مالی و عملی در کمپانی قدیمی تایوانی ها... :/
خدایا هممونو به راست هدایت کن... .