خانهاخبار
اپیدمی تماس‌های اسپم باعث کاهش میزان پاسخگویی به تلفن‌ها شده است

اپیدمی تماس‌های اسپم باعث کاهش میزان پاسخگویی به تلفن‌ها شده است

بر اساس گزارشی جدید اپیدمی تماس‌های اسپم باعث شده بسیاری از کاربران دیگر تمایل چندانی برای پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی خود نداشته باشند. یافته‌های این گزارش حاکی از آمارهای بسیار جالبی است.
۱۳۹۷/۱۱/۱۱

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا این هفته قرار است جلسه‌ای با تمرکز بر قوانین مربوط به شماره تماس‌های تلفنی برگزار کرده و شرایط را برای کسانی سخت‌تر کند که با مخفی کردن شماره خود اقدام به انجام اسپم‌های تلفنی می‌کنند. حالا امروز گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد این تماس‌ها تاثیر زیادی بر استفاده آمریکایی‌ها از تلفن‌های هوشمند آن‌ها گذاشته است.

شرکت سازنده اپلیکیشن شناسایی شماره تماس Hiya گزارشی موسوم به «وضعیت تماس‌های تلفنی» منتشر کرده که حاوی یافته‌های بسیار جذابی است. برای مثال این گزارش با بررسی ۱۱ میلیارد تماس تلفنی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها فقط ۵۲ درصد از تمام تماس‌های تلفنی خود را پاسخ می‌دهند.

با بررسی دقیق‌تر این گزارش به اطلاعات جالب‌تری برمی‌خوریم. این طور که پیداست، بر اثر ازدیاد ربات‌های تلفنی و تماس‌های اسپم، حدود ۷۶ درصد از همه تماس‌هایی که فاقد شناسه یا شماره‌ای آشنا هستند، بدون پاسخ می‌مانند؛ یعنی تقریبا از هر ۴ تماس ۳ مورد جواب داده نمی‌شود. الکس الگارد، مدیر عامل Hiya می‌گوید با توجه به این که تلفن‌های همراه ما با سیل ربات‌های تلفنی مواجه می‌شود، خیلی‌ها دیگر تمایلی به پاسخ دادن به تماس‌ها ندارند. او اظهار دارد که این اتفاق تاسف‌بار است، چون در این میان ممکن است تماس‌های مهمی بدون پاسخ رها شود.

image

بر اساس اطلاعات این گزارش، مالکان تلفن‌های همراه ماهانه به طور کلی حدود ۱۱۴ تماس دریافت می‌کنند. در این میان، بیش از نیمی از این تماس‌ها (۶۲ مورد) از شماره‌هایی است که در دفترچه تلفن کاربران ذخیره نشده و می‌تواند هر نوع تماسی، از تماس‌های مهم تجاری تا اسپم یا تماس‌های رباتی، باشد. در نتیجه این حجم زیاد از تماس‌های تلفنی بدون پاسخ می‌مانند.

در سال‌های اخیر اسپم‌های تلفنی و تماس‌های رباتی به خوبی موفق شده‌اند که هویت خود را مخفی کنند. بخشی از این روش از طریق تغییر شماره صورت می‌گیرد که طی آن سعی افراد می‌کنند شماره خود را به شکل یک شماره معتبر محلی تغییر دهند تا احتمال پاسخگویی مخاطب افزایش یابد. به همین دلیل است که به گزارش Hiya ماهانه ۹ درصد از تماس‌های اسپم توسط کاربران پاسخ داده می‌شود، هرچند آن‌ها شماره تماس دریافتی را به جا نمی‌آورند.

۹ درصد شاید در ظاهر عدد آن‌چنان بزرگی به نظر نرسد، ولی نباید فراموش کرد که ۲۶.۳ میلیارد ربات در سال ۲۰۱۸ به تلفن آمریکایی‌ها زنگ زدند. این رقم ۴۶ درصد بیشتر از ۱۸ میلیارد تماس مشابه‌ای است که در سال ۲۰۱۷ از طرف ربات‌ها صورت گرفته بود.

از جمله دیگر یافته‌های گزارش Hiya می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ۵۲ درصد از همه تماس‌های دریافتی پاسخ داده شده است
  • ۷۰ درصد از همه تماس‌هایی که در دفترچه مخاطبان ذخیره بوده پاسخ داده شده است
  • ۵۳ درصد از همه تماس‌هایی که نام تجاری داشته پاسخ داده شده است
  • ۲۴ درصد از تماس‌های ناشناس پاسخ داده شده است
  • ۹ درصد از تماس‌هایی که به عنوان اسپم شناسایی شده پاسخ داده شده است

و در زمینه مدت زمان تماس‌های تلفنی نیز می‌توان به اطلاعات زیر اشاره کرد:

  • تماس‌های اسپم: ۱۱ ثانیه
  • تماس‌های ناشناس: ۳۵ ثانیه
  • تماس‌های شناسایی‌شده شرکتی: ۵۴ ثانیه
  • تماس‌های مربوط به مخاطبان ذخیره‌شده: ۱ دقیقه و ۳۹ ثانیه

برای کسب اطلاعات و آمارهای بیشتر از گزارش شرکت Hiya به آدرس hiya.com/robocall-radar مراجعه نمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)