خانهاخبار
گوشی هوشمند Galaxy A10 در بنچمارک

گوشی هوشمند Galaxy A10 در بنچمارک

سامسونگ چند میان رده تازه از خانواده Galaxy A را در نوبت معرفی دارد. Galaxy A10 سطح پایین‌ترین مدل از این سری است که گفته می‌شود از حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش بهره می‌برد و برخی مشخصاتش هم توسط پایگاه بنچمارک فاش شده است.
۱۳۹۷/۱۱/۱۰

ماه گذشته یکی از افشاگران معتبر چینی ادعا کرد گوشی Galaxy A10 احتمالا یکی از اولین گوشی‌های هوشمند سامسونگ خواهد بود که به حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش مجهز می‌شود. یکی از نسخه‌های این گوشی با شناسه SM-A105F حالا در پایگاه بنچمارک GeekBench دیده شده و برخی مشخصات آن هم فاش شده است.

Galaxy A10 به پردازنده اگزینوس 7885 مجهز می‌شود

Galaxy A10 احتمالا ارزان‌ترین و سطح پایین‌ترین مدل از سری Galaxy A سامسونگ در سال جاری میلادی خواهد بود. این گوشی قرار است از پردازنده 14 نانومتری و 8 هسته‌ای اگزینوس 7885 قدرت بگیرد که سازنده‌اش هم سامسونگ است. انتظار می‌رود که گوشی‌های Galaxy A20، Galaxy A30 و Galaxy A40 این سازنده هم به پردازنده مذکور مجهز شوند. سامسونگ پردازنده اگزینوس 7885 را در Galaxy A10 با 2 گیگابایت رم همراه کرده است و همین امر نشان می‌دهد که میان رده مذکور نسبت به سایر مدل‌های قبلی قطعا ارزان‌تر خواهد بود. این گوشی با شناسه SM-A105F توانسته است در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench امتیاز به ترتیب 1103 و 3324 را کسب کند. این امتیازها نسبت به امتیازهای کسب شده توسط سایر مدل‌های مجهز به اگزینوس 7885 کمتر هستند اما این تفاوت چندان هم چشمگیر نیست. اطلاعات مندرج در گزارش GeekBench همچنین نشان می‌دهد که Galaxy A10 با سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای مورد آزمون قرار گرفته است و با توجه به این موضوع انتظار می‌رود که سیستم عامل اندروید پای به صورت پیش فرض روی سایر مدل‌های این خانواده هم نصب شود.

image

براساس تازه‌ترین شایعه‌های مرتبط، کمپانی سامسونگ از پنل LCD در توسعه Galaxy A10 استفاده می‌کند تا بتواند آن را با قیمت رقابتی و ارزان در اختیار کاربران قرار دهد. پنل‌های LCD در کیفیت و تأثیرگذاری به پای پنل‌های سطح بالای OLED نمی‌رسند اما انتخاب آن‌ها برای تعبیه در Galaxy A10 کمک می‌کند تا این مدل بتواند به گوشی پرفروشی در بخش پایین رده بازار موبایل تبدیل شود. هنوز قیمت نهایی این گوشی مشخص نشده است اما انتظار می‌رود که از Galaxy M10 چندان گران‌تر نباشد. گزارش شده است که سامسونگ قصد دارد 2.5 تا 3 میلیون دستگاه از گوشی Galaxy A10 را در هر ماه روانه بازار کند. همچنین هنوز به طور قطع نمی‌دانیم که این گوشی از حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش بهره می‌برد یا خیر. احتمال به کارگیری این تکنولوژی نوین در روند توسعه سایر میان رده‌های سطح بالای این خانواده مانند Galaxy A50 بیشتر است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)