خانهاخبار
نسخه تحت وب سرویس Duo در راه است

نسخه تحت وب سرویس Duo در راه است

بر اساس گزارشات جدید به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد سرویس تماس تصویری Duo را به کلاینت وب بیاورد تا کاربران بیشتری بتوانند از این سرویس استفاده کنند.
۱۳۹۷/۱۱/۱۰

گزارشی جدید مدعی است که گوگل ظرف چند هفته آینده کلاینت جدیدی به صورت تحت وب برای سرویس محبوب تماس ویدیویی Duo منتشر خواهد کرد. نسخه وب Duo نه تنها با مرورگر خود این شرکت یعنی کروم کار می‌کند، بلکه با سایر مرورگرهای محبوب دنیا مثل فایرفاکس و سافاری نیز سازگار خواهد بود. اگرچه اطلاعات چندانی از کلاینت تحت وب Duo در دسترس نیست، ولی این سرویس احتمالا از سیستم نوتیفیکیشن برخوردار خواهد بود تا تماس‌ها را به اطلاع کاربر برساند. علاوه بر این، شاید شاهد قابلیت Knock Knock هم باشیم تا کاربران بتوانند پیش از پاسخ دادن به تماس‌ها، پیش‌نمایشی از مخاطب خود داشته باشند، و در صورتی که قادر به پاسخ دادن به تماس نیستند، بتوانند در جواب پیغام ویدیویی بفرستند.

پیش از آن که Duo به صورت تحت وب در اختیار کاربران قرار بگیرد، گوگل باید راهی برای وصل کردن اکانت کاربران به نسخه وب سرویس تماس ویدیویی خود پیدا کند. برخی می‌گویند این شرکت به کاربران اجازه خواهد تا از اکانت‌های گوگل‌شان برای احراز هویت خود استفاده کنند. به‌علاوه، در صورتی که بخواهید اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند خود را به نسخه تحت وب این سرویس وصل کنید، مثل اتفاقی که قبلا میان سرویس Allo و Android Messages انجام می‌گرفت، می‌توانید از یک کد QR استفاده نمایید.

سرویس Duo در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2016 در کنار سرویس پیام‌رسانی Allo معرفی شد. برخلاف Allo که قرار است ظرف چند ماه آینده متوقف شود، Duo بسیار موفق بوده و بر اساس اطلاعات و آمارهای گوگل، این سرویس در حال حاضر روی بیش از یک میلیارد دستگاه فعال قرار دارد. این سرویس تماس ویدیویی علاوه بر اندروید، در پلتفرم iOS، تبلت‌های اندروید، تلویزیون‌های هوشمند و چند مدل از کروم‌بوک‌ها موجود است.

image

این غول بزرگ جستجو علاوه بر گسترش دسترسی به Duo در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، با افزودن فعالیت‌های مفیدتر مشغول بهبود سرویس خود است. ماه گذشته، گوگل اعلام کرد کاربران از این پس می‌توانند به سایر کاربران Duo پیام ویدیویی بفرستند. پیش از انتشار این قابلیت، کاربران فقط زمانی می‌توانستند پیام ویدیویی ارسال کنند که مخاطبشان پاسخگوی تماس‌ها نباشد.

ابتدای ماه ژانویه گزارش دیگری منتشر شد که حاکی از شروع فاز محدود آزمایش قابلیت جدیدی برای تماس گروهی بود. بر اساس گزارشات اخیر، در قابلیت تماس گروهی فقط ۷ نفر می‌توانند حاضر باشند و پس از شروع تماس نیز نمی‌توان کسی را به آن اضافه کرد. علاوه بر این، گوگل مشغول آزمایش حالت کم-نور جدیدی است که وقتی نور کافی در محیط وجود نداشته باشد به کاربر هشدار داده و می‌گوید ممکن است بقیه نتوانند او را به درستی ببینند. مهندس ارشد پروژه Duo، جاستین اوبرتی، نیز اشاره دارد که به زودی ویژگی‌های بیشتری از جمله یکپارچگی با گوگل اسیستنت به این سرویس اضافه خواهد شد.

اگرچه سرویس Duo در حال حاضر در بیش از یک میلیارد دستگاه وجود دارد، ولی از روی این آمار نمی‌توان گفت که چند نفر عملا از این سرویس استفاده می‌کنند، چون این اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض روی خیلی از دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است. با این حال، راه‌اندازی نسخه وب Duo می‌تواند به گوگل کمک کند تا مخاطبان این سرویس را افزایش داده و افراد بیشتری را به استفاده Duo ترغیب نماید. البته همچنان برای استفاده از این سرویس تماس تصویری، درست مثل سازوکار فعلی Allo، باید اپلیکیشن Duo را روی تلفن همراه خود نصب کرده باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۲۹
سرویس دیو خیلی خوبه و بنظرم از ایمو خیلی بهتره، ولی متاسفانه در ایران شناخته شده نییت