خانهاخبار
شارپ می‌خواهد سهمی از تولید نمایشگرهای OLED آیفون داشته باشد

شارپ می‌خواهد سهمی از تولید نمایشگرهای OLED آیفون داشته باشد

شارپ یکی از زیرمجموعه‌های فاکس‌کان است که می‌خواهد با بهبود وضعیت خط تولید خود بخشی از تولید نمایشگرهای OLED آیفون را برعهده بگیرد. اپل قرار است تا سال 2020 همه آیفون‌های خود را به پنل OLED مجهز کند.
۱۳۹۷/۱۱/۹

گفته می‌شود تولیدکننده ژاپنی شارپ که تحت تملک شرکت فاکس‌کان قرار دارد، در تلاش است تا وارد زنجیره تامین نمایشگر OLED آیفون‌های بعدی شود.

این خبر مدت کوتاهی پس از انتشار گزارشی اعلام شد که در آن گفته شده بود اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ خط تولید آیفون را به نمایشگرهای OLED مجهز کند. تلفن‌های هوشمند اپل در حال حاضر ترکیبی از پنل‌های LCD و OLED هستند. حالا با توجه به افزایش تمرکز کوپرتینویی‌ها بر نمایشگرهای OLED، سایر شرکت‌ها هم دارند آماده می‌شوند تا بتوانند از پس تولید پنل‌های مورد نیاز این شرکت بربیایند.

حال در گزارشی که امروز منتشر شد اعلام شده که چندین شرکت سازنده پنل از جمله BOE Technology و Tianma Micro-electronics به دنبال افزایش بهره‌وری خط تولید پنل‌های OLED خود هستند. شرکت‌های دیگری نظیر نوواتک، هیمکس، چیپ‌باند و چیپ‌ماس نیز از دیگر تولیدکنندگانی‌اند که مشغول اعمال تغییراتی در کسب و کارشان هستند تا بتوانند خود را با افزایش تقاضا برای نمایشگرهای OLED تطبیق دهند.

البته همه این شرکت‌ها لزوما به دنبال وارد شدن به زنجیره تامین اپل نیستند. از این بین، شارپ تنها تامین‌کننده‌ای است که به طور مستقیم گفته شده به دنبال تولید پنل‌های OLED برای اپل است. با این حال، شکی نیست که با توجه به پذیرش نمایشگرهای OLED توسط شرکت‌های بزرگ (مثل اپل و سامسونگ)، سایر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند نیز دنباله‌روی این رویه خواهند بود.

image

حرکت به سوی نمایشگرهای OLED

نمایشگرهای OLED نسبت به نمایشگرهای LCD رنگ‌های پرطراوت‌تر، کنتراست بهتر و دقت رنگ بیشتری دارند. پیکسل‌های OLED به صورت تک‌به‌تک روشن می‌شوند و مثل پنل‌های LCD به نور اختصاصی پس‌زمینه نیاز ندارند. در نتیجه عمر باتری افزایش یافته و همچنین می‌توان از ویژگی‌های خاص این پنل در موارد دیگری مثل کمتر کردن حاشیه‌های اطراف نمایشگر و طراحی اشکال غیرمتداول‌تر استفاده کرد.

تاکنون نمایشگرهای OLED اپل – نمایشگرهایی که در آیفون XS و XS Max استفاده شده – عمدتا توسط Samsung Display تولید شده است. البته گفته می‌شود که برخی از این نمایشگرها از LG Display تامین گردیده است. با این حساب اگر این شرکت بخواهد همه آیفون‌های خود را به نمایشگرهای OLED مجهز کند، با نگاه به گذشته می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اپل به سراغ تولیدکنندگان جدید برود و تامین بخشی از پنل‌های مورد نیازش را به آن‌ها واگذار کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)