خانهاخبار
مایکروسافت در حالی که محدودیت‌ها را می‌داند به ماشین‌های خودران کمک می‌کند

مایکروسافت در حالی که محدودیت‌ها را می‌داند به ماشین‌های خودران کمک می‌کند

رویای ماشین‌های خودران سال‌ها است که به دغدغه بسیاری از جوامع تبدیل شده است.
۱۳۹۷/۱۱/۹

نادیده گرفتن برخی اتفاقات خوشبختی به حساب می‌آید. اغلب نادان ترین مردم هستند که تصمیمات بدون بازگشت و به یک باره می‌گیرند. در حالی که ممکن است خطای آنها تحمل نشود. در بسیاری از موارد این توجهات بسیار خوب است، اما در سطح فعلی توسعه صنعت خودرو و با داشتن رقیبی به نام تسلا موتورز و تصادف با خودروهایی همچون ماشین آتش نشانی یا آمبولانس این تصمیمات می‌تواند خطرناک باشد. مسئله این است که میزان هوشمندی خودروهای خودران فقط به اندازه رانندگی معمول هستند، اما زمانی که وارد یک وضعیت بحرانی شوند و کنترل از دست خودرو خارج شود، توانایی آنها زیر سوال می‌رود.

image

مایکروسافت با همکاری دانشگاه ماساچوست برای کمک به هوشمندی خودرو زمانی که در وضعیت مبهم به سر می‌برد تلاش می‌کنند. در بیانیه MIT، تنها یک وضعیت می‌تواند از سیگنال‌های مختلف دریافت شود. به همین دلیل سیستم هوشمند بسیاری از موقعیت‌ها را یکسان درک می‌کند. به عنوان مثال، یک ماشین کوچک ممکن است در کنار ماشین‌های بزرگ حرکت نکرده باشد و یا داده‌های حرکت این خودرو یکنواخت بوده باشد. اما اگر یک نمونه در نظر بگیریم، آمبولانسی که دقیقا به همان شکل با ان روبرو می‌شود، سیگنال‌های خودرو به صورت یکنواخت دریافت نمی‌شود. در حین حرکت امبولانس حرکات غیر عادی انجام می‌دهد. از آنجا که شرایط غیر معمول اتومبیل‌ها نادر هستند، ممکن است آنها را نادیده بگیرند. در حالی که هنوز هم این اطلاعات با وجود نادر بودن مهم هستند.

image

سیستم جدیدی که مایکروسافت اقدام به ابداع آن کرده است، این وضعیت نادر را تشخیص می‌دهد و می‌تواند در هر شرایطی درست عمل کند. درصد درست بودن آن تا 90 درصد از زمان را شامل می‌شود. اما این وضعیت هنوز هم مبهم به نظر می‌رسد. هنگامی که خودرو با سیستم خودران به دنیای واقعی قدم می‌گذارد، می‌تواند از این مدل یادگیری برای اعمال محتاطانه و هوشمندانه در حین رانندگی استفاده کند. رامیا راماکیشنان دانشجوی کارشناسی ارشد علوم رایانه و هوش مصنوعی می‌گوید: «اگر مدل دارای یادگیری یک حالت را به عنوان نقطه کور با احتمال بالا پیش بینی کند، سیستم می‌تواند اعمال یک انسان را برای اقدام قابل قبول خود مورد جستجو قرار داده و طبق آن عمل کند.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)