خانهاخبار
اوپو می‌خواهد حفره دوربین را زیر آیکن اپلیکیشن‌ها مخفی کند

اوپو می‌خواهد حفره دوربین را زیر آیکن اپلیکیشن‌ها مخفی کند

بر اساس پتنت‌های جدیدی که از اوپو به دست آمده، این شرکت می‌خواهد از روشی جدیدی برای طراحی تلفن‌های خود استفاده کرده و حفره دوربین را زیر آیکن اپلیکیشن‌ها مخفی نماید.
۱۳۹۷/۱۱/۹

ترند دوربین‌های درون صفحه‌ای از انتهای سال ۲۰۱۸ آغاز شد و به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۹ نیز باید شاهد دستگاه‌های بیشتری باشیم که از این روش طراحی استفاده می‌کنند. شرکت اوپو اما به جای پیروی از روش مخفی کردن دوربین در زیر صفحه، تصمیم گرفته از طراحی کاملا متفاوتی استفاده کند.

این شرکت به تازگی پتنت را ثبت کرده که حاکی از مخفی کردن حفره دوربین با استفاده از آیکن اپلیکیشن‌هاست. بر اساس پتنتی که در اداره جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسیده، این حفره کوچک بخشی از رابط کاربری سیستم خواهد بود.

اگر به طرح‌های این پتنت دقت کنید، لنز دوربین می‌تواند در گوشه سمت چپ یا کمی متمایل به مرکز بخش بالایی نمایشگر قرار بگیرد. اوپو قصد دارد این لنز را با آیکن اپ دوربین بپوشاند تا حفره دوربین در رابط کاربری سیستم آمیخته شود. بدین ترتیب با اسکرول کردن در صفحات مختلف بخش خانه، آیکن دوربین در همان بالای صفحه باقی می‌ماند. نکته جالب این است که اگر در قسمت بالایی صفحه سوایپ کنید، آیکن‌های بیشتری در این بخش نمایش داده می‌شود.

image

البته این امکان در اختیار کاربران قرار داده شده تا بتوانند این قابلیت را غیرفعال کنند. بر اساس پتنت دوم، اگر روی این آیکن تپ کنید، برنامه دوربین باز می‌شود، ولی اگر آن را به سمت راست بکشید، برنامه دوربین بسته می‌شود. فعلا اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، ولی انتظار داریم اوپو در MWC 2019 دو تلفن جدید معرفی کند که حداقل یکی از آن‌ها به قابلیت زوم ۱۰ برابری مجهز است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حامد خسروی

۱۳۹۷/۱۱/۱۰
این سولاخه داستانی شده ها - نمیدونن چیکارش کنن