خانهاخبار
تحلیل‌گر مشهور اپل می‌گوید وضعیت این شرکت در ادامه سال بهتر می‌شود

تحلیل‌گر مشهور اپل می‌گوید وضعیت این شرکت در ادامه سال بهتر می‌شود

مینگ-چی کو، تحلیل‌گر مشهور مسائل شرکت اپل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد معتقد است علی‌رغم بدبینی‌های بازار وضعیت این شرکت در ادامه سال بهتر می‌شود.
۱۳۹۷/۱۱/۱۰

تحلیل‌گر مشهور اپل، مینگ-چی کو، یکی از اولین افرادی بود که ضعف فروش آیفون در سه‌ماهه تعطیلات را پیش‌بینی کرد و در اواسط ماه دسامبر گفت که میزان فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

حالا با انتشار گزارش جدید شرکت TF Industries، او می‌گوید این شرایط نابسامان به زودی برطرف می‌شود و به باور کو میزان فروش آیفون از ماه مارس به بعد بسیار بالاتر از آن چیزی خواهد بود که اکثر قریب به اتفاق تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی می‌کنند.

کو می‌گوید بازار انتظار دارد فروش آیفون در سال ۲۰۱۹ حداکثر حدود ۱۸۰ میلیون دستگاه باشد. اما او همچنان به چیزهایی که در ماه دسامبر گفته بود باور دارد و معتقد است که میزان فروش آیفون چیزی حدود ۱۸۸ تا ۱۹۲ میلیون دستگاه خواهد بود.

image

اپل هفته آینده اولین گزارش از سه‌ماهه نخست سال جدید را منتشر می‌کند. کو می‌گوید آمار فروش آیفون در این سه‌ماهه چیزی حدود ۳۶ تا ۳۸ میلیون دستگاه است. این آمار نتیجه افزایش تقاضایی است که بر اثر برنامه تعویض آیفون در بازارهای غیرچینی به دست آمده است.

کو انتظار دارد در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ فروش آیفون تقریبا مشابه سه‌ماهه نخست سال، یعنی حدود ۳۴ تا ۳۷ میلیون دستگاه باشد. بدین ترتیب میزان فروش موبایل‌های اپل نسبت به همین دوره در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵ درصد کاهش خواهد داشت اما این میزان نسبت به ۲۹ درصد ریزشی که برای سه‌ماهه نخست سال پیش‌بینی می‌شد خیلی بهتر است.

مینگ-چی کو با نگاه به جلو و با توجه به عرضه آیفون‌های جدید در پاییز امسال، انتظار دارد که فروش آیفون در نیمه دوم سال افزایش یافته و به اندازه فروش اپل در سال ۲۰۱۸ برسد. وی معتقد است میزان تقاضا برای برنامه تعویض آیفون در مناطق اروپایی با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

به دنبال گزارش پیش‌بینی آمار فروش آیفون، هفته آینده نتیجه حسابرسی درآمدهای اپل در فصل تعطیلات اعلام می‌شود. تیم کوک، مدیر عامل این شرکت، پیش از این اعلام کرده بود که آن‌ها انتظار درآمدی ۸۴ میلیون دلاری را دارند که البته کمتر از پیش‌بینی ۸۹ تا ۹۳ میلیون دلاری خود اپل است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)