خانهاخبار
بسته‌بندی محصولات سامسونگ با مواد پایدار جایگزین می‌شود

بسته‌بندی محصولات سامسونگ با مواد پایدار جایگزین می‌شود

شرکت سامسونگ می‌خواهد به عنوان بخشی از سیاست‌های محیط زیستی خود مواد پلاستیکی بسته‌بندی محصولاتش را با کاغذ و مواد سازگار با محیط زیست تعویض کند.
۱۳۹۷/۱۱/۹

سامسونگ به زودی برای پایبندی به بخشی از سیاست‌های مانایی این شرکت، مواد پلاستیکی موجود در بسته‌بندی محصولات خود را با کاغذ و سایر مواد سازگار با محیط زیست عوض خواهد کرد.

مسئولان این شرکت به تازگی اعلام کرده‌اند که از ابتدای نیمه نخست سال جاری بسته‌بندی محصولات و لوازم جانبی خود را که شامل اجناس متنوعی از تلفن‌های همراه گرفته تا تجهیزات خانگی می‌شود، از مواد پایدار نظیر پلاستیک‌های بازیافتی و زیست‌محیطی و همچنین کاغذ تولید خواهند کرد. سامسونگ کارگروه ویژه‌ای برای این منظور تشکیل داده تا بر روش‌های مبتکرانه بسته‌بندی، از طراحی و تولید مواد جدید تا خرید، بازاریابی و انجام فرآیندهای کنترل کیفیت تمرکز داشته باشند.

این شرکت برای تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی به جای پلاستیک از قالب‌های فیبری استفاده خواهد کرد و لوازم جانبی خود را درون کیسه‌هایی قرار می‌دهد که از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده است. علاوه بر این، سامسونگ می‌خواهد طراحی شارژرهای خود را تغییر داده و به جای بدنه براق خارجی از پرداختی مات و بی‌جلا استفاده کند تا دیگر به پلاستیک محافظ نیازی نباشد.

همچنین قرار است به جای پلاستیکی که از سطوح لوازم خانگی محافظت می‌کرد، از کیسه‌هایی استفاده شود که از مواد بازیافتی و پلاستیک‌های زیست‌محیطی ساخته شده است. این پلاستیک‌ها از مواد غیر سوخت فسیلی نظیر نیشکر و نشاسته تولید می‌شود.

image

مواد کاغذی نیز از سال ۲۰۲۰ به بسته‌بندی محصولات سامسونگ راه می‌یابد و از فیبرهایی ساخته خواهد شد که توسط سازمان‌های جهانی محیط زیست تاییدیه دارد. این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ از ۵۰۰ هزار تن پلاستیک بازیافتی استفاده کند و از طریق برنامه‌ای که از سال ۲۰۰۹ آغاز شد، حدود ۷.۵ میلیون تن محصول از کار افتاده را گردآوری کند.

جیونگ-بین جیون، مدیر مرکز جهانی رضایت مشتریان سامسونگ، در بیانیه‌ای ضمن اشاره به تعهد این شرکت به استفاده از مواد پایدار و سازگار با محیط زیست که البته هزینه بیشتری دارد، گفت: «سامسونگ الکترونیکس می‌خواهد توجه بیشتری به حل مسائل محیط زیستیِ جامعه نظیر تخریب منابع و زباله‌های پلاستیکی داشته باشد.»

این تصمیم برای سامسونگ، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی دنیا، تاثیر زیادی بر کاهش زباله‌هایی خواهد داشت که در این صنعت تولید می‌شود. خوشبختانه، در این مسیر نام شرکت‌های بزرگ دیگری مثل اپل و آدیداس نیز به چشم می‌خورد. این دو شرکت نیز قبلا از برنامه‌های مانایی خود رونمایی کرده بودند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)