خانهاخبار
آیپدهای تازه با پنل نمایش بزرگتر در راه هستند

آیپدهای تازه با پنل نمایش بزرگتر در راه هستند

اپل سه آیپد تازه را در نوبت معرفی دارد. صدور مجوز EEC برای این دستگاه‌های هوشمند نشان می‌دهد که ممکن است ماه آینده شاهد برگزاری رویداد اختصاصی تازه‌ای باشیم.
۱۳۹۷/۱۱/۸

ماه گذشته خبرگزاری DigiTimes به نقل از برخی منابع در زنجیره تامین اپل گزارش کرد که این غول تکنولوژی ممکن است دو مدل تبلت آیپد متوسط و ارزان قیمت را در نیمه اول 2019 معرفی کند. در این گزارش مشخصا گفته شد که اپل احتمالا سری مینی را با آیپد 5 مینی دوباره احیا کرده و همچنین یک آیپد دیگر را هم در کنار آن معرفی خواهد کرد. دومین آیپد احتمالا به پنل نمایش 10 اینچی مجهز می‌شود. علاوه بر این دو ممکن است همچنین شاهد یک مدل آیپد تازه دیگر هم باشیم. در همین راستا My New Price توانسته است به اسناد مجوز EEC مربوط به 6 مدل آیپد مرموز دست پیدا کند.

image

مجوزهای EEC برای دستگاه‌هایی با شناسه‌های A2123، A2124، A2153، A2154، A2133 و A2152 صادر شده‌اند. آیپدها اپل معمولا در دو نسخه معرفی می‌شوند که یکی تنها از شبکه Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و نسخه دیگر قادر است از هر دو شبکه Wi-Fi و سلولار پشتیبانی کند. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که 6 مجوز پیش رو درواقع متعلق به 3 مدل آیپد تازه اصلی هرکدام در دو نسخه باشند. مجوزهای شش گانه EEC همگی حاکی از آن هستند که 6 نسخه آیپد آینده اپل از سیستم عامل پیش فرض iOS 12 بهره می‌برند. آژانس رگولاتوری EEC مجوزهای پیش رو را 23 ژانویه صادر کرده اما آن‌ها را به تازگی به انتشار رسانده است. مجوزهای EEC به مشخصاتی درباره این مدل‌ها اشاره نکرده‌اند اما درون همه آن‌ها مشخصا ذکر شده است که متعلق به کامپیوترهای تبلتی اپل هستند. سال گذشته آژانس EEC مجوز مربوط به دو مدل آیپد تازه را در ماه فوریه صادر کرد و تنها 5 هفته بعد از آن شاهد رونمایی رسمی از آن‌ها بودیم.

Face ID جایگزین Touch ID می‌شود

آیپدهای متوسط و سطح پایین اپل به پنل‌های نمایش 9.7 اینچی مجهز می‌شوند. با توجه به این پیش بینی که اپل ممکن است یک یا دو مدل آیپد تازه را با پنل نمایش 10 اینچی معرفی کند، ممکن است شاهد تغییراتی در طراحی کلی آن‌ها هم باشیم. سال گذشته آیپد پروهای 11 و 12.9 اینچی معرفی شدند که جک هدفون از آن‌ها حذف شده و Face ID جانشین Touch ID در آن‌ها شده بود. اپل همچنین آن‌ها را با حاشیه‌های باریک‌تر در پنل نمایش توسعه داده بود. از طرفی آیپدهای تازه‌ای که انتظار می‌رود امسال معرفی شوند احتمالا ساده‌تر و سطح پایین‌تر از مدل‌های آیپد پرو پارسال هستند اما اپل دیگر در طراحی و توسعه این دستگاه‌ها به اندازه کافی تجربه به دست آورده است تا بتواند همین دستگاه‌ها را هم به شکلی مدرن‌تر از گذشته طراحی کند.

ممکن است که این دو آیپد و آیپد مینی تازه به جای پورت لایتنینگ اختصاصی سازنده این بار به USB Type-C مجهز شوند. این تغییر در آیپد پروهای پارسال هم مشاهده شد و بدین ترتیب امکان اتصال بسیاری از اکسسوری‌ها را برای کاربران آسان‌تر کرد. آیپدهای تازه احتمالا به پردازنده تازه اپل یعنی A12 Bionic مجهز می‌شوند و همچنین ممکن است که در این میان شاهد پشتیبانی بدنه برخی از این مدل‌ها از اکسسوری Apple Pencil 2 هم باشیم.

 

آیپدهای سطح پایین تازه رقیبان قدرتمندی هم دارند. برای مثال، Surface Go مایکروسافت را در نظر بگیرید که 399 دلار قیمت دارد و با پنل نمایش 10 اینچی 1080p از ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند. این تبلت همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد در حالی که آیپدهای تازه اپل تنها از 32 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار هستند.

طبق روال قبلی ممکن است که اپل ماه آینده رویدادی تازه برگزار کند و در خلال آن از سه آیپد تازه خود پرده بردارد. در کنار این آیپدها همچنین امکان دارد که شاهد رونمایی از سایر محصولاتی باشیم که انتظار می‌رود در نیمه اول 2019 معرفی شوند. بدین ترتیب به زودی شاهد معرفی شارژر بی سیم AirPower خواهیم بود که هنوز هم پس از معرفی اولیه در سپتامبر 2017 به بازار راه پیدا نکرده است. علاوه بر این پیش بینی می‌شود که اپل از نسل تازه ایربادهای بی سیم AirPod خود رونمایی کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)