خانهاخبار
آیفون XR با کسب 39 درصد از سهم بازار پرفروش‌ترین آیفون سه‌ماهه گذشته بوده است

آیفون XR با کسب 39 درصد از سهم بازار پرفروش‌ترین آیفون سه‌ماهه گذشته بوده است

در گزارش جدید شرکت CIRP می‌توانیم ببینیم که آیفون XR به تنهایی توانسته ۳۹ درصد از بازار فروش آیفون‌ها را از آن خود کند. آیفون XS و XS Max در مجموع ۲۶ درصد از سهم فروش را در اختیار داشتند.
۱۳۹۷/۱۱/۷

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت CIRP، آیفون XR در سه‌ماهه قبل پرفروش‌ترین مدل آیفون در بازار آمریکا بوده است. CIRP دریافته که علی‌رغم عدم انتشار آیفون XR تا ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸، حدود ۳۹ درصد از سهم فروش آیفون‌ها در سه‌ماهه قبل متعلق به این مدل بوده است. آیفون XS و XS Max روی هم حدود ۲۶ درصد از سهم فروش بازار آمریکا را در اختیار داشتند.

جاش لوویتز، هم‌موسس CIRP می‌گوید:

با توجه به آن که هر سه مدل جدید آیفون در اکثر دوره زمانی سه‌ماهه قبل در بازار حضور داشتند، اکنون می‌توانیم تحلیل مناسب‌تری از وضعیت فروش این دستگاه‌ها داشته باشیم. این سه مدل در مجموع ۶۵ درصد از سهم فروش آیفون را از آن خود کردند در حالی که ۶۱ درصد از بازار آیفون به آیفون ۸، ۸ پلاس و X اختصاص داشت. با این حال درصد فروش آیفون‌های مختلف جالب توجه است. آیفون XR به تنهایی تقریبا توانست به اندازه مجموع آیفون ۸ و ۸ پلاس در سه‌ماهه مشابه سال گذشته فروش داشته باشد. علاوه بر این، آیفون XR با ۳۹ درصد، پس از آیفون ۷ در دسامبر ۲۰۱۶، بیشترین سهم فروش را در چند سال گذشته برای یک مدل خاص به ثبت رساند، هرچند این مدل فقط در مدت محدودی از این سه‌ماهه در دسترس قرار داشت. آیفون XS و XS Max روی هم ۲۶ درصد از سهم فروش را کسب کردند که بین این دو، مدل XS Max حدود دو برابر بیشتر از مدل استاندارد فروش داشت.

image

مایک لِوین، هم‌موسس دیگر CIRP، می‌گوید:

اپل از زمان انتشار اولین آیفون امکان انتخاب میان ظرفیت‌های داخلی مختلف را در اختیار کاربران قرار داد. سال‌ها بود که افزایش هر پله از ظرفیت داخلی پرچمداران این شرکت ۱۰۰ دلار هزینه داشت. اما حالا این افزایش قیمت برای آیفون جدید، بسته به مدل دستگاه و میزان افزایش ظرفیت، از ۵۰ تا ۲۰۰ دلار است. درصد خریدارانی که مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای افزایش ظرفیت داخلی دستگاه هستند از ۳۳ درصد در سه‌ماهه مشابه پارسال، به ۳۸ درصد رسیده است. اکنون با توجه به افزایش پله‌ای قیمت آیفون بر اساس ظرفیت داخلی این دستگاه، و همچنین مدل‌هایی که بیشترین فروش را در سه‌ماهه گذشته داشته‌اند، پیش‌بینی می‌کنیم اپل میانگین قیمت فروش (ASP) خود را به حدود ۸۰۰ دلار افزایش دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)