خانهاخبار
رمزنگاری دوطرفه به اینستاگرام و فیسبوک مسنجر اضافه می‌شود

رمزنگاری دوطرفه به اینستاگرام و فیسبوک مسنجر اضافه می‌شود

ظاهرا مارک زاکربرگ به کارمندان فیسبوک دستور داده تا ضمن اضافه کردن قابلیت رمزنگاری دوطرفه به دایرکت‌های اینستاگرام و فیسبوک مسنجر، امکان ارتباط میان این دو پلتفرم و واتس‌اپ را فراهم کنند.
۱۳۹۷/۱۱/۷

به گزارش نیویورک تایمز، ظاهرا فیسبوک می‌خواهد امکان رمزنگاری دوطرفه را به فیسبوک مسنجر و بخش چت دایرکت اینستاگرام اضافه کند. این تصمیم بخشی از برنامه مدیر عامل این شرکت، مارک زاکربرگ، برای ادغام سیستم زیرساخت پیام‌رسانی سه سرویس فیسبوک مسنجر، اینستاگرام دایرکت و واتس‌اپ است تا این سه اپلیکیشن بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

این تصمیم ظاهرا از طرف خود زاکربرگ اتخاذ شده و او به کارمندان خود دستور داده تا زیرساخت این سه اپلیکیشن را ادغام و آن را به یک سرویس یکپارچه تبدیل کنند تا کاربران سه سامانه پیام‌رسانی مذکور بتوانند به راحتی، و حتی بدون داشتن اکانت در هر سه این اپلیکیشن‌ها، با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

ملحق شدن فیسبوک مسنجر و اینستاگرام به سیستم رمزنگاری دوطرفه واتس‌اپ، به‌لحاظ تئوری یعنی فیسبوک دیگر نمی‌تواند به هیچ پیامی که در این پلتفرم‌ها جابجا می‌شود دسترسی داشته باشد. فیسبوک مسنجر پیش از این هم قابلیتی به نام Secret Conversations داشت که از روش رمزنگاری دوطرفه استفاده می‌کرد، ولی کاربران کمی از وجود این قابلیت باخبر بودند.

image

اگرچه فیسبوک هنوز به طور مستقیم تایید نکرده که می‌خواهد زیرساخت این سه پلتفرم را ادغام کند، اما آن‌ها اعلام کرده‌اند که مشغول کار برای افزودن قابلیت رمزنگاری دوطرفه هستند. یکی از مسئولان این شرکت به خبرگزاری نیویورک تایمز گفت: «ما در حال کار هستیم تا بخش‌های بیشتری از محصولات پیام‌رسان خود را به رمزنگاری دوطرفه مجهز کنیم و به دنبال روش‌های مختلفی برای ساده‌تر کردن ارتباط با دوستان و خانواده در شبکه‌های مختلف هستیم.»

این تصمیم به عنوان بخشی از برنامه بزرگِ حرکت به سوی ادغام سیستم‌های پیام‌رسانی فیسبوک منطقی به نظر می‌رسد. چون رمزنگاری دوطرفه واتس‌اپ بی‌فایده خواهد بود اگر این سیستم محافظتی در حین ارسال پیام به سایر پلتفرم‌ها از دست برود.

هرچند تصمیم فیسبوک برای ایمن‌تر کردن پلتفرم‌های پیام‌رسانی این شرکت اتفاق خوبی به نظر می‌رسد، اما این کار می‌تواند معایبی هم داشته باشد. در موضوع انتشار اطلاعات غلط از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ، بخشی از مشکل از این نکته ناشی می‌شد که امکان ردیابی یا کنترل محتواها وجود ندارد. همین اتفاق باعث شد این شرکت حداکثر تعداد فوروارد پیام‌ها را در این پلتفرم محدود کند. در نتیجه اضافه شدن این قابلیت به سایر پلتفرم‌های پرطرفدار فیسبوک می‌تواند مشکلات متعددی را برای این غول بزرگ تکنولوژی ایجاد کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)