خانهاخبار
اولین تصاویر جاسوسی جنسیس GV80 به اینترنت راه پیدا کرد

اولین تصاویر جاسوسی جنسیس GV80 به اینترنت راه پیدا کرد

جنسیس در حال توسعه یک خودروی شاسی بلند با نام GV80 است. به تازگی تصاویر مخفیانه این خودرو منتشر شده است.
۱۳۹۷/۱۱/۷

اولین تصاویر جاسوسی خودروی SUV جنسیس GV80 در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. در گذشته شاهد انتشار رندرهای این خودروی شاسی بلند برند لوکس شرکت هیوندای بودیم. در سال 2017 و در نمایشگاه خودروی نیویورک، شرکت جنسیس نمونه مفهومی خودروی GV80 را در معرض دید عموم قرار داد. انتظار می‌رود نمونه تجاری این خودرو شباهت زیادی به نسخه مفهومی خود داشته باشد.

با مقایسه خودروی مفهومی GV80 و تصاویر جاسوسی منتشر شده، می‌توان به شباهت‌های این دو خودرو پی برد. برای مثال بخشی از چراغ‌های این خودرو که قابل مشاهده است، به نمونه مفهومی خود شباهت دارد. نمای جانبی خودروی جنسیس GV80 نیز از نظر طراحی کلی تفاوت چندانی با نمونه مفهومی خود ندارد.

image

در دسامبر سال گذشته میلادی شاهد انتشار ویدیویی در حساب رسمی هیوندای در یوتیوب بودیم که سیستم‌های ایمنی این برند کره‌ای را به نمایش می‌گذاشت. خودروی مورد استفاده در این ویدیو، شباهت زیادی به خودروی مفهومی جنسیس GV80 داشت. این احتمال وجود دارد که خودروی موجود در این ویدیو، نمونه تجاری جنسیس GV80 باشد. این ویدیو مدت کوتاهی پس از آپلود، از روی وب‌سایت یوتیوب برداشته شد؛ با این حال اسکرین شات‌های آن به اینترنت راه پیدا کرد. نمی‌توان با قطعیت این خودرو را نمونه نهایی و تجاری جنسیس GV80 دانست.

بدون توجه به نحوه طراحی، انتظار می‌رود جنسیس GV80 دارای پلتفرم یکسان با نمونه فیس لیفت خودروی G80 سدان باشد. با توجه به این موضوع، اولین خودروی شاسی بلند جنسیس به صورت محور عقب و یا مجهز به سیستم چهار چرخ محرک در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و همچنین از موتورهای یکسان با G80 بهره می‌برد. در همین راستا شاهد عرضه این خودروی SUV با سه موتور متفاوت خواهیم بود.

image

یکی از این موتورها 6 سیلندر با حجم 3.8 لیتر، نمونه دیگر یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.3 لیتر و توربوشارژر دوقلو و مورد سوم نیز یک موتور 8 سیلندر با حجم 5.0 لیتر است. جنسیس GV80 باید در بازار با خودروهای آلمانی بی‌ام‌و X5، آئودی Q7 و مرسدس بنز کلاس GLE رقابت کند، بنابراین جنسیس باید یک خودروی جذاب را روانه بازار کند تا بتواند مشتریان را جذب خود کند.

انتظار می‌رود اولین خودروی شاسی بلند جنسیس، GV80 در سال جاری میلادی از راه برسد، البته تا به امروز تاریخ دقیق معرفی آن مشخص نشده است. این احتمال وجود دارد که در پاییز سال جاری میلادی با این خودروی لوکس کره‌ای ملاقات کنیم. این خودرو تحت مدل 2020 معرفی و روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)