خانهاخبار
پرچمدار 5G ال جی با اسنپ‌دراگون 855 در راه است

پرچمدار 5G ال جی با اسنپ‌دراگون 855 در راه است

ال جی سرانجام تایید کرد که اولین گوشی 5G خود را فوریه و در نمایشگاه MWC 2019 معرفی خواهد کرد. این گوشی احتمالا G8 ThinQ نام دارد و براساس ادعا سازنده از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی هم قدرت می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱۱/۶

کمپانی ال جی 5 ماه پیش اولین بار به احتمال معرفی یک گوشی هوشمند با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G اشاره کرد و حالا پس از این مدت طولانی رسما تأیید کرده است که این گوشی هوشمند پیشرفته ماه آینده و در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2019 معرفی خواهد شد. این کمپانی کره‌ای همچنین به برخی مشخصات و اطلاعات درباره این گوشی تازه اشاره کرده است.

این دستگاه قرار است از پردازنده سطح بالای کوالکام اسنپ‌دراگون 855 قدرت بگیرد و یک گوشی هوشمند پرچمدار باشد. پردازنده مذکور از نظر عملکرد و سرعت حدودا 45% نسبت به اسنپ‌دراگون 845 سال گذشته بهبود یافته است و همچنین با توجه به روند تولید بهبود یافته‌اش در مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند.

image

ال جی تأیید کرده است که گوشی سطح بالای تازه‌اش از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که نشان می‌دهد دوام باتری علی رغم مصرف بالای انرژی توسط شبکه پرسرعت 5G همچنان قابل ملاحظه خواهد بود. درواقع ال جی مشخصا ادعا کرده است که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در دستگاه تازه‌اش 20% نسبت به باتری 3300 میلی آمپر ساعتی که در گوشی V40 ThinQ تعبیه شده بود، بزرگ‌تر است.

آخرین جزئیاتی که ال جی به آن اشاره کرده، درباره دمای دستگاه تازه‌اش بوده است. پرچمدار تازه این سازنده کره‌ای قرار است از سیستم خنک کننده بخار که 2.7 برابر از سیستم درون V40 ThinQ بزرگ‌تر است، بهره ببرد. شبکه ارتباطی پرسرعت 5G باعث می‌شود دستگاه‌ نسبت به نسل‌های قبلی داغ‌تر شود اما با توجه به سیستم خنک کننده بهبود یافته انتظار می‌رود که دیگر مشکلی از این نظر وجود نداشته باشد.

متاسفانه اطلاعاتی درباره طراحی ظاهری این گوشی مرموز از سوی سازنده منتشر نشده است. از طرفی مقایسه این دستگاه با V40 ThinQ نشان می‌دهد که احتمالا نسخه تازه‌ای از همین سری خواهد بود. در هر صورت باتوجه به تعبیه باتری بزرگ‌تر و همچنین بهبود سیستم خنک کننده به نظر می‌رسد که ال جی مهم‌ترین نگرانی‌های موجود درباره شبکه 5G را مرتفع ساخته باشد.

image

کمپانی ال جی همچنین اعلام کرده که در روند توسعه این محصول هوشمند تازه خود از 1000 مشتری در کره جنوبی و آمریکا نظر سنجی کرده است تا پرچمدار آینده‌اش را برای رفع مهم‌ترین و رایج‌ترین خواسته‌های کاربران طراحی کند. گفته می‌شود که این گوشی هوشمند تازه هم با تمرکز بر موارد استفاده رسانه‌ای معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود که اولین گوشی 5G ال جی ابتدا در آمریکا و تنها توسط برخی اپراتورها عرضه شود. پس از آن احتمالا به تدریج با افزایش گسترش شبکه ارتباطی 5G شاهد ورود آن به بازارهای دیگر هم خواهیم بود.

از طرفی الزاما همه کاربران به گوشی هوشمند 5G نیاز ندارند. به همین خاطر انتظار می‌رود که ال جی نسخه سازگار با شبکه 4G LTE پرچمدار G8 ThinQ را هم در نمایشگاه MWC 2019 رسما رونمایی کند. در حال حاضر جزئیات بسیار کمی درباره این گوشی در دسترس است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۱/۶
ال‌جی تیمورِ لنگه
بالاخره یه جاش می‌لنگه?

رضا

۱۳۹۷/۱۱/۶
الجی رو عشق است