خانهاخبار
احتمال پشتیبانی گلکسی اس 10 از بلاک چین!

احتمال پشتیبانی گلکسی اس 10 از بلاک چین!

پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ به زودی معرفی می‌شوند. تازه‌ترین تصاویر زنده منتسب به این گوشی حاکی از آن است که از تکنولوژی بلاک چین هم پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۷/۱۱/۵

بلاک چین روشی‌ است که در سال 2008 با هدف پایش و دنبال کردن تراکنش‌های ارزی رمزگذاری شده ابداع شد. این متد از بلوک‌های متعددی تشکیل شده است که هر بلوک شامل اطلاعات رمزگذاری شده از بلوک قبلی می‌شود و همچنین داده‌هایی مرتبط با یک تراکنش را در بر دارد. متد بلاک چین درواقع یک شبکه نظیر به نظیر است و اگر هر بلوک دستخوش تغییر شود، سایر بلوک‌های درون زنجیره هم بدین ترتیب تغییر می‌یابند. از آنجا که استفاده از چنین روشی نیازمند تأیید از سوی کاربران درون شبکه است، به همین خاطر به کار گرفتن شبکه بلاک چین آن‌ها را از هک شدن مصون نگه می‌دارد.

image

پیش از این هم برخی از گوشی‌های هوشمند سطح بالا با پشتیبانی از تکنولوژی بلاک چین معرفی شده‌اند. برای مثال می‌توان به Finney از Sirin Labs و HTC Exodus 1 اشاره کرد که هردو به عنوان گوشی‌های هوشمند مناسب برای تراکنش‌های مرتبط با ارز رمزگذاری شده رونمایی و تبلیغ شده‌اند. علاوه بر این دو مدل همچنین پرچمدار تازه سامسونگ به نام گلکسی اس 10 هم ظاهرا قرار است با پشتیبانی از تکنولوژی بلاک چین در مقیاس گسترده تولید شود و در اختیار کاربران قرار گیرد. تصاویر زنده متعددی از گوشی مذکور در توییتر منتشر شده است که نشان می‌دهند گلکسی اس 10 از شیوه انحصاری سامسونگ برای تکنولوژی بلاک چین بهره می‌برد.

براساس این تصاویر، به نظر می‌رسد که گلکسی اس 10 کاربران را قادر می‌سازد یک کیف پول الکترونیکی رمزگذاری شده را از یک منبع دیگر وارد دستگاه کنند یا اصلا یک کیف پول تازه برای خود بسازند. علاوه بر این کاربران می‌توانند با دستگاه تماس بگیرند و با استفاده از شبکه بلاک چین به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند. در یکی از تصاویر پیش رو اینگونه به نظر می‌رسد که اتریوم تنها ارز رمزگذاری شده باشد که گلکسی اس 10 از آن پشتیبانی می‌کند اما این موضوع ممکن است تا 20 فوریه که این گوشی معرفی می‌شود تغییر کند و شاهد پشتیبانی از موارد دیگری هم در گوشی تازه سامسونگ باشیم.

 

از آنجا که انتظار می‌رود تکنولوژی بلاک چین در سال‌های آینده بیش از پیش توسعه یابد، بدین ترتیب احتمال توسعه گلکسی اس 10 تصمیم جالب توجهی از سوی کمپانی بزرگ سامسونگ به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود که در سال‌های آینده شاهد توسعه گوشی‌های هوشمند بیشتری با پشتیبانی از این تکنولوژی تازه باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۱۱/۶
سامهنگ و بلاک چین چرت محض هستش

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۱/۵
نسخه‌ی 5G رو میشه قسطی برداشت، اقساط هم که تا سه‌قسط پرداخت نکردی نکردی،، چون بانک از قسطِ چهارم به بعد دیگه شروع میکنه زنگ‌زدن، تا اون موقع هم خدا کریمه