خانهاخبار
اگر بتوانید تمام زباله‌های غیر بازیافتی روی زمین را بازیافت کنید ثروتمندترین فرد جهان می‌شوید

اگر بتوانید تمام زباله‌های غیر بازیافتی روی زمین را بازیافت کنید ثروتمندترین فرد جهان می‌شوید

هرساله آمارهای مختلفی در رسانه منتشر می‌شود از آمار قتل‌ها تا تصادفات گرفته تا خودکشی و مرگ انسان‌ها به دلایل گوناگون اما آیا آماری از زباله‌های قابل بازیافت جهان منتشر می‌شود؟ بی‌شک پاسخ منفی است اما کم‌کم باید به فکر این آمارها نیز باشیم چراکه افزایش زباله‌های کره زمین روبه افزایش خیره‌کننده و بحرانی است. بحرانی که دامن تمام اهالی کره زمین را می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱۱/۷

شاید میزان زباله‌های روی کره زمین به‌اندازه آمار کشته‌های حملات تروریستی یا تصادفات رانندگی ارزش آماری نداشته باشد اما این‌طور نیست چراکه آمارهای منتشرشده امسال از زباله‌های تولیدشده در جهان وحشتناک‌تر و فاجعه‌بارتر از کشته‌شدگان عملیات انتحاری یا تصادفات و بیماری‌هاست و در آینده‌ای نه‌چندان دور دامن تمام مردم زمین را می‌گیرد و مسبب اتفاقات وحشتناکی خواهد بود.

بگذارید به آمارهای مربوط به زباله‌های تولیدشده در جهان نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم طبق آمارهای منتشرشده حدود 90.5 درصد از 6.3 میلیارد مترمکعب ضایعات پلاستیکی تولیدشده از حدود 60 سال پیش تاکنون یا دفن شده یا در اقیانوس‌ها قرارگرفته یا به آتش کشیده شده است. این یعنی تنها 9.5 درصد از زباله‌ها بازیافت شده و مابقی یا در طبیعت رهاشده و یا به آتش کشیده شده است. این آمارها نشان می‌دهد که اگر ما راه‌های خلاص شدن از شر زباله‌ها در کره زمین را تغییر ندهیم تا سال 2050، حدود 12 میلیارد مترمکعب ضایعات پلاستیکی بر روی کره زمین خواهیم داشت.

شاید تصور میلیاردها تن پلاستیک کمی دشوار باشد بگذارید محاسبات را با پول و ارزش مالی جلو ببریم. بر اساس تحقیقی که بر روی زباله‌ها و به‌ویژه زباله‌های پلاستیکی انجام‌شده مشخص‌شده که از سال 2015 تا 2018 مبلغی برابر با 7.2 تریلیون زباله پلاستیکی تولیدشده است.

 درنتیجه اگر بتوانید تمام زباله‌های پلاستیکی را از محیط‌زیست خود درآورده و حتی 12 درصد آن‌ها را بسوزانید با بازیافت مابقی آن می‌توانید رقمی قابل‌توجه به جیب زده و با آن بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان را خریداری کنید.

image

به‌نوعی دیگر اگر فرض کنیم که برای تولید بطری‌های پلاستیکی 3.25 سنت هزینه می‌شود، می‌توان برآورد کرد که یک کیسه پلاستیکی حدود 1 دلار ارزش دارد؛ بنابراین اگر تمام زباله‌های پلاستیکی جهان را جمع‌آوری کنیم 7/2 تریلیون زباله پلاستیکی خواهیم داشت که معادل 7/2 تریلیون دلار هزینه صرف آن شده و ارزش دارد. رقمی نجومی که می‌توانید با آن شرکت‌های اپل، آمازون، گوگل، مایکروسافت، والمارت، اکسون، GM، AT & T، فیس بوک، بانک مرکزی آمریکا، ویزا، اینتل، خانه انبار، HSBC، بوئینگ، سیتی گروپ، آنهورس بوش، تمام تیم‌های NFL، تمام تیم‌های MLB و همه تیم‌های لیگ برتر انگلستان را خریداری کنید.

به‌عبارت‌دیگر، اگر کسی بتواند تمام پلاستیک‌های بازیافت نشده روی زمین را جمع‌آوری و بازیافت کند، ثروتمندترین فرد روی کره زمین خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

الیوت هندرسون

۱۳۹۷/۱۱/۱۲
oخدا شفا بده تو دیگ اخرشی!!!!!!!!

مصطفی

۱۳۹۷/۱۱/۷
لیگ فقط لالیگا