خانهاخبار
گوگل اولین پروژه انرژی پاک آسیا را در تایوان راه اندازی می‌کند

گوگل اولین پروژه انرژی پاک آسیا را در تایوان راه اندازی می‌کند

پس از امریکای شمالی و جنوبی و همچنین اروپا، این بار تایوان مقصد گوگل خواهد بود.
۱۳۹۷/۱۱/۳

گوگل نخستین پروژه انرژی پاک خود را در آسیا راه اندازی می‌کند. این شرکت امروز اعلام کرد که توافق نامه بلند مدتی برای خرید خروجی یک نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در شهر تایپه پایتخت تایوان، واقع در حدود 100 کیلومتری جنوب مرکز داده خود در این کشور را به امضا رسانده است. گوگل در حال حاضر پروژه‌های خورشیدی و بادی زیادی در سراسر شمال و جنوب امریکا و همچنین اروپا دارد.

image

این توافق نامه همکاری بین گوگل، چندین شرکت فعال در زمینه انرژی تایوانی و دولت این کشور است که اخیرا قانونی تحت عنوان برق تایوان تصویب کرد تا شرکت‌های دیگر بتوانند به طور مستقیم از انرژی تجدید پذیر تولیدی این کشور خرید کنند. این تجدید نظرها بخشی از سیاست انرژی جدید تایوان است که با هدف حذف انرژی هسته‌ای تا سال 2025 و افزایش سهم تولید برق از منابع تجدید پذیر تا 20 درصد خواهد بود. گوگل اولین خریدار بزرگی است که از این قانون تجدید نظر شده استفاده می‌کند. دیگر شرکای توسعه این پروژه عبارتند از: شرکت‌های دیود، انرژی سبز Taiyen، J & V Energy و New Green Power .

image

نیروگاه خورشیدی در ابتدا به یک شبکه برق منطقه‌ای متصل خواهد شد. یکی از مراکز داده گوگل در آسیا مرکز داده Chuanghua County و دیگری در سنگاپور قرار دارد. قطب‌های پشتیبانی از پانل‌های خورشیدی در حوضچه‌های ماهی گیری تجاری نصب می‌شوند. طبق قراردادی که Marsden Hanna سرپرست ارشد بخش انرژی و زیرساخت‌های گوگل اعلام کرده است، بهره‌وری استفاده از فضای کار را به حداکثر می‌رساند و به محیط زیست محلی نیز احترام می‌گذارد. زیرا ماهی‌ها و پانل‌های خورشیدی می‌توانند در کنار هم به راحتی به سر برند. صاحبان حوضچه‌های ماهی گیری نیز برای میزبانی این پانل‌ها منتفع خواهند شد.

این توافق بدین معنی است که گوگل قیمت پایدار و ثابت قیمت برق خود را در تایوان به دست خواهد آورد. هانا ادامه داد: «همان طور که دولت تایوان اقدامات بیشتری را برای حذف موانع بازار و کاهش هزینه‌های انرژی تجدید پذیر دنبال می‌کند، ما امیدواریم که شرکت‌های بیشتری منافع انرژی‌های تجدید پذیر را جذب کنند و پروژه‌های بزرگتری را در سراسر تایوان به اجرا بگذارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)