خانهاخبار
سامسونگ از پنل لپتاپ 15.6 اینچی خود با کیفیت 4K OLED رونمایی کرد

سامسونگ از پنل لپتاپ 15.6 اینچی خود با کیفیت 4K OLED رونمایی کرد

سامسونگ امروز در خبری اعلام کرد که موفق به تولید نمایشگری 15.6 با کیفیت 4K OLED شده که مخصوص لپتاپ‌هاست و تولید انبوه آن از اواسط ماه فوریه آغاز می‌شود.
۱۳۹۷/۱۱/۳

اولین بار اواخر سال ۲۰۱۸ بود که اعلام شد شاید سامسونگ در CES 2019 از لپتاپی با نمایشگر 4K OLED رونمایی کند. با این حال در CES امسال خبری از این لپتاپ نبود. حالا این شرکت بالاخره امروز اعلام کرد که موفق به ساخت پنلی ۱۵.۶ اینچی از نوع UHD OLED برای لپتاپ‌ها شده است. این پنل قرار است در اختیار شرکت‌های تولیدکننده لپتاپ قرار بگیرد تا از آن در نوت بوک‌های پریمیوم خود استفاده کنند.

این شرکت کره‌ای مدت‌هاست که از پنل‌های OLED استفاده می‌کند و تقریبا در همه موبایل‌های اصلی خود از همین پنل کمک می‌گیرد. اما حالا می‌خواهد وارد بازار نوت بوک شود. کارخانه‌های تولید پنل‌های نمایشی سامسونگ در ۹ نقطه از دنیا مستقر شده و این شرکت را به یکی از تخصصی‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های باکیفیت تبدیل کرده است.

تولید نمایشگرهای 4K OLED سامسونگ از ماه آینده آغاز می‌شود

تکنولوژی نمایشگرهای OLED مزیت‌های گوناگونی نسبت به LCD دارد و می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای لپتاپ‌های پریمیوم باشد. سامسونگ می‌گوید این پنل از قابلیت DisplayHDR True Black برخوردار است که دقت رنگ بسیار بالایی دارد و با HDR سازگار است.

محدوده روشنایی پنل 4K OLED سامسونگ بین ۰.۰۰۰۵ تا ۶۰۰ نیت، و نرخ کنتراست دینامیک آن ۱۲۰٫۰۰۰:۱ است. به‌علاوه، رنگ مشکی این نمایشگر ۲۰ برابر تیره‌تر و رنگ سفید آن دو برابر روشن‌تر از نمایشگرهای LCD است.

طیف رنگی این پنل با ۳.۴ میلیون رنگ حدود ۲ برابر بیشتر از نمایشگر‌های LCD است و این پنل‌ها از استاندارد DCI-P3 استفاده می‌کنند که مختص استریم ویدیو است. سامسونگ همچنین می‌گوید حجم رنگ این نمایشگر حدود ۱.۷ برابر پنل‌های LCD با اندازه مشابه است. این موضوع باعث افزایش کیفیت نمایشگر در محیط‌های خارجی می‌شود.

سامسونگ هنوز اعلام نکرده که کدام تولیدکننده اولین شرکتی خواهد بود که از این پنل 4K OLED استفاده می‌کند. انتظار داریم پنل مذکور در یکی از لپتاپ‌های پریمیوم لنوو یا دل به بازار عرضه شود. این غول بزرگ کره‌ای می‌گوید تا اواسط ماه فوریه تولید انبوه پنل‌ها را آغاز خواهد کرد. بنابراین تا عرضه اولین محصولی که مجهز به این پنل باشد هنوز چند ماه فاصله داریم. علاوه بر این ممکن است در یکی از لپتاپ‌های خود سامسونگ شاهد استفاده از این نمایشگر باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۶
ال جی جزو بی کیفیت ترین برند هاست و قابل مقایسه با سامسونگ نیست

کامران

۱۳۹۷/۱۱/۳
البته این هم بگم که روش ساخت پنل اوالد تقریبا زیر 20اینچ خیلی فرق میکنه با بالای20اینچ و به طور ناگهانی قیمتشون هم افزایش پیدا میکنه

کامران

۱۳۹۷/۱۱/۳
الجی پنل اوالد بالای 100اینچ میزنه
تازه سامسونگ رسید به 15 اینچ
پس چی شد اون کوانتوم دات که سامسونگ خیلی روش مانور میداد.خود سامسونگ بهتر میدونه که اوالد جایگزین نداره اما چون توانایی ساخت این پنل رو تو اینچ بالا نداره رفته سراغ کوانتوم دات که در حقیقت همون ال ای دی هست البته تو صنایع چیلر سازی هم سامسونگ باید پیش الجی شاگردی کنه. خدایی به غیر گوشی موبایل که سامسونگ مهارت زیادی داره تو الباقی محصولات سامسونگ تو سطح پایین تری نسبت به الجی قرار داره البته تو ساخت جارو برقی هر دو آشغالن