خانهاخبار
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فرایند یادگیری در دراز مدت متحول شده است

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فرایند یادگیری در دراز مدت متحول شده است

آیا می‌دانید یادگرفتن همیشه با چه متدی انجام گرفته است؟ شاید همه ما آن را فراموش کردیم. این روش همیشه تکرار بوده است.
۱۳۹۷/۱۱/۴

آیا این سناریو هنگام کار برای شما آشنا نیست؟ شما عاشق یادگیری و در کارتان در حال رشد هستید. به یک باره احساس می‌کنید که تا آنجا که در توانتان بوده، تلاش کرده‌اید. با این حال هنگامی که موتور یادگیری و رشد خود را دوباره روشن می‌کنید، با دریافت اطلاعات جدید، اطلاعات قدیمی فراموش می‌شود. این تغییر محسوس نیست بلکه حالتی سیال گونه دارد.

image

شما در این زمینه تنها نیستید. تحقیقات نشان می‌دهد، در حالی که شرکت‌های آمریکایی سالانه 160 میلیارد دلار در زمینه برنامه‌های یادگیری و آموزش هزینه می‌کنند، کارکنان به طور متوسط 75 درصد از موارد را فراموش می‌کنند و 120 میلیارد دلار سرمایه در این زمینه هدر می‌رود.

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد 90 درصد از آنچه که ما در یک جلسه آموزشی یاد می‌گیریم، در طی یک ماه و در طول یک روز 60 درصد فراموش می‌شود. این مسئله در مورد جلسات آموزشی یادگیری به یک باره وخیم‌تر است. یک مطالعه علمی جدید نشان می‌دهد که چگونه چرخه یادگیری به طور موقت زمانی که شما اطلاعات جدیدی را دریافت می‌کنید، از بین می‌رود. این فرایند به طور کلی منجر به تغییر شخصی نمی‌شود.

image

این مسئله نیاز به اجرای فرآیندی چهار مرحله‌ای دارد که عبارت است از شروع به یادگیری، رفتن به فاز انجام، بودن، و در نهایت تبدیل شدن. در اینجا چگونگی دستیابی به این تغییر رفتار پایدار را با هم مرور می‌کنیم.

  1. یادگیری

مطالعات نشان می‌دهد که برای حصول موفقیت در یک برنامه یادگیری، باید تعدادی از اصول یادگیری را به ترتیب پیگیری کنیم. اول این که اطلاعات دریافت شده باید به اندازه کافی جدید باشد که مغز را تغییر دهد. عصب شناسی نشان می‌دهد که با ورودیهای جدید، نورونهای جدیدی می‌توانند رشد کنند. هم زمان با تغییراتی که برای یادگیری رخ می‌دهد، اطلاعات نیز باید حفظ شود. به عنوان فرایندی قابل اجرا این مسئله قاعدتا میبایست به دیگر مسائلی نیز مرتبط باشد. این تغییر تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که انسان از ناخودآگاه خود نیاز به تغییر را احساس کند. بنابراین، هنگامی که یک پدربزرگ می‌گوید که برای یادگیری خیلی پیر است، او واقعا برای این کار پیر نیست. او فقط نیاز به تغییر دیگری را در خود نمی‌بیند.

این فلسفه به عنوان پس زمینه این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید فرایند یادگیری را آغاز کنید. اول، از منطقه راحتی خود بیرون بیایید و به دنبال یادگیری در زمینه‌های جدید و نا آشنا باشید. در ارزیابی دانش خود در این محدوده صادق باشید و به خود فرصت یادگیری با ذهنیتی بهبود پذیر و تغییر پذیر بدهید. برای بهتر نگه داشتن اطلاعات جدید، آن را به طور مرتب بررسی و به روز کنید. قدرت تکرار خودتان را تضمین کنید. آنگاه مطلب آموخته شده خود را در شرایط مناسب تمرین کنید تا بتوانید به مرحله بعدی متصل شوید.

2. انجام

این محدوده جایی است که تغییر رفتار به وجود می‌آید. بدین معنی که شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • اطمینان به این که شما واقعا می‌توانید برای تغییری بهتر تلاش کنید.
  • تکرار بیشتر و بیشتر به منظور اینکه تغییر را نهادینه کنید.
  • توانایی به معنی مهارت‌هایی که تمرین شما را موفق می‌کند. در صورتی که نیاز به تقویت توانایی خود برای ایجاد تغییرات دارید، با آموزش یادگیری خود را تکمیل کنید.
  • انگیزش یا تمایل به ادغام همه یادگیری‌ها در روال واحد خودتان.
image

همچنین اطمینان حاصل کنید که اهداف مشخصی از خواسته خود دارید تا بدانید چه چیزی را باید تغییر دهید. من متوجه شدم زمانی که در مورد هدف مشخصی تلاش کردم و تأثیری که می‌خواستم بر جای گذاشته‌ام، تغییرات مورد انتظارم رخ داده است. به عنوان مثال، در نهایت من توانستم 15 پوند از وزن خود را که خودم تمایل داشتم از بین ببرم، زیرا این مقدار کم کردن وزن مشخص و قابل دستیابی بود. من نیز از ابتدا می‌دانستم که چرا می‌خواهم این کار را انجام دهم. همچنین در این مرحله می‌توانید از دیگران بخواهید تا به تغییر شما بازخورد داده و فرایندتان را در طی مسیر تقویت کنند.

3. بودن

«بودن» وضعیتی است که تغییراتی را که می‌خواستید، به دست آورده‌اید. در طی این مطالعه مشخص شد که تغییرات پایدار همیشه آگاهانه اتفاق می‌افتد. بنابراین در این مرحله مهم است که نسبت به تغییرات انجام گرفته تفکر کنیم.

پس از دو سال که من پس از شرکت در جلسات متعدد و تلاش فوق العاده به کارآفرین تبدیل شدم، اکنون احساس می‌کنم تا باید به معنای کارآفرینی و تغییرات صورت گرفته در خود به عنوان تغییرات موفقیت آمیز تفکر بسیاری انجام دهم. زیرا از زمانی که من کسب و کار خود را آغاز کردم هم زمان به عنوان سخنران، کارآفرین، نویسنده و مربی، این مسئله را یاد گرفتم. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که همیشه به دنبال بازخورد از دیگران در مورد عمق و کیفیت تحولات خود باشید.

4. تبدیل شدن

در این مرحله تمام مراحل قبلی به حالت نهایی تبدیل شده‌اند که پس از آن شما به شخصیت دیگری تبدیل می‌شوید. در این صورت شما رو به جلو حرکت می‌کنید. این مرحله باعث می‌شود تا اقدامات گذشته خودتان الهام بخش دنبال کردن فرایند رشد شخصی‌تان باشد. بنابراین برای فرصت یادگیری بعدی که بوجود می‌آید و یا موارد جدیدی که به شما ارائه می‌شود، به حالت «دریافت و فراموشی» سقوط نکنید. پس این مراحل چهار گانه را دنبال نمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Heathen

۱۳۹۷/۱۱/۴
منبع اين تحقيق كجا بوده؟ لطف كنيد عنوان مقاله رو بزاريد بعد اينكه شما يك سايت در مورد گوشي همراه هستيد تمركزتون رو بزاريد رو همين