خانهاخبار
نسخه آینده کروم برخی اکستنشن‌های حذف تبلیغات را از کار می‌اندازد

نسخه آینده کروم برخی اکستنشن‌های حذف تبلیغات را از کار می‌اندازد

برخی اکستنشن‌های مربوط به گوگل کروم با خطراتی برای کاربران همراه بود و گوگل تصمیم گرفته تا امنیت آنها را بالاتر ببرد.
۱۳۹۷/۱۱/۳

چندی پیش در رسانه‌های خبری شاهد آن بودیم که برخی اکستنشن‌های گوگل کروم باعث ایجاد دردسرهایی برای کاربران شد، به این صورت که اطلاعات آنها را بدون اجازه می‌ربود، یا تبلیغات مزاحم را وارد صفحات می‌کرد. به این ترتیب گوگل تصمیم گرفت تا امنیت اکستنشن‌ها را بالا ببرد و همین امر احتمالا باعث می‌شود تا اکستنشن‌های مرتبط با حذف تبلیغات از کار بیافتند.

اکستنشن‌های کروم اغلب از یک ساز و کار برای همخوانی آنها با نسخه مرورگر (دقیقا مانند سازگاری اپلیکیشن‌ها با نسخه اندروید) استفاده می‌کنند. نسخه شماره دو که فعلا در حال استفاده است، در سال 2012 تهیه شده و نسخه سوم آن نیز در دست توسعه بوده و حاوی APIهای جدیدی است که باعث می‌شود تا اکستنشن‌های مرتبط با حذف تبلیغات دیگر قادر به انجام وظیفه نباشند.

ریموند هیل یکی از توسعه دهندگان اکستنشن‌هاش uBlock و uMatrix به این موضوع اشاره کرده است که در نسخه سوم Manifest، امکان دسترسی به اکستنشن‌های حذف کننده تبلیغات دیگر وجود نخواهد داشت.

image

به عنوان خلاصه باید عنوان کنیم که webRequest API در نسخه سوم Manifest به declarativeNetRequest API تبدیل شده و به این ترتیب، محدودیت‌های مربوطه افزایش یافته است. در حالی که این تغییر باعث می‌شود تا بسیاری از عملیات پردازشی با سرعت بیشتری انجام شود، اما در مقابل امکان دسترسی اکستنشن‌های حذف تبلیغات به اطلاعات شبکه را از کار می‌اندازد.

نسخه سوم Manifest هم اینک در حال توسعه است و امکان دارد که گوگل، تصمیم خود در مورد تغییرات API را تغییر دهد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، احتمالا شاهد کوچ کاربران گوگل کروم به سمت فایرفاکس خواهیم بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)