خانهاخبار
پیکسل 3 و گلکسی نوت 9 در آزمایش جدید دوربین سلفی DxOMark بالاترین امتیاز را کسب کردند

پیکسل 3 و گلکسی نوت 9 در آزمایش جدید دوربین سلفی DxOMark بالاترین امتیاز را کسب کردند

DxOMark با طراحی آزمایش جدیدی برای ارزیابی دوربین سلفی تلفن‌های هوشمند به این نتیجه رسید که در میان موبایل‌های بازار پیکسل 3 و گلکسی نوت 9 بالاترین جایگاه را در اختیار دارند.
۱۳۹۷/۱۱/۳

کاربران در ۴۰ درصد مواقع از دوربین سلفی خود استفاده می‌کنند ولی معمولا اکثر آزمایش‌ها روی دوربین عقب تمرکز کرده‌اند. بنچمارک DxOMark برای حل این مشکل سیستم امتیازدهی جدیدی برای دوربین سلفی تلفن‌های هوشمند معرفی کرده که از معیارهایی مثل رنگ پوست و دقت رنگ، تمیزی تصویر، کنتراست، نوردهی و غیره استفاده می‌کند. تاکنون تعدادی از تلفن‌های پرچمدار بازار مثل گلکسی نوت ۹ و گوگل پیکسل ۳ در این آزمون مورد آزمایش قرار گرفته، و توانسته‌اند امتیاز ۹۲ را به دست بیاورند. در رتبه‌های بعدی شیائومی می میکس ۳، آیفون XS مکس و گلکسی اس ۹ پلاس با امتیازهای ۸۴، ۸۲ و ۸۱ قرار دارند.

DxOMark در بررسی خود هر دو مدل آزمایش فردی و مشاهده‌ای را در شرایط کنترل‌شده انجام داده و حتی از یک آدمک با پوست واقعی استفاده کرده تا بتواند آزمون‌های خود را تکرار کند. کارشناسانِ تصویر با بررسی بیش از ۱۵۰۰ عکس و دو ساعت ویدیو به ازای هر دستگاه سعی کردند دقیق‌ترین نتیجه را به دست آورند.

image

اگرچه پیکسل ۳ و گلکسی نوت ۹ در رتبه‌های اول قرار گرفته‌اند، اما این اتفاق دلایل متفاوتی دارد. تصاویر حاصل از هر دو دوربین فوق بسیار عالی بود و میزان کیفیت در تصاویر مختلف تعادل مناسبی داشت. با این حال، گوگل تاکید زیادی بر بافت و جزئیات عکس دارد و همین باعث به وجود آمدن مقداری نویز می‌شود، در حالی که مهندسان سامسونگ ترجیح می‌دهند تصویر تمیزتری داشته باشند و برای رسیدن به این هدف یک سری از مؤلفه‌ها را فدا می‌کنند. پیکسل ۳ در عکاسی عملکرد بهتری داشت، اما نوت ۹ برای فیلمبرداری بهتر بود.

امتیازات دوربین سلفی لزوما ارتباطی با دوربین اصلی ندارد. در بخش دوربین عقب، رتبه اول DxOMark مربوط به هوآوی میت ۲۰ با ۱۰۹ امتیاز است، ولی دوربین سلفی این دستگاه ۷۸ امتیاز دارد. اگر امتیاز دوربین عقب و جلو را با هم جمع بزنید، گلکسی نوت ۹ به امتیاز ۱۹۵ و پیکسل ۳ به امتیاز ۱۹۳ دست می‌یابد.

البته که آزمایش صرفا آزمایش است و شاید سبک تصویربرداری شما نتیجه متفاوتی در پی داشته باشد. اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که کاربردپذیری هم فاکتور مهمی است، برای همین مثلا Engadget در آزمایشاتش پیکسل ۳ را بالا از نوت ۹ قرار می‌دهد. اما به هر حال DxOMark روی نکته مهمی دست گذاشته و اطلاعاتی را به شما ارائه می‌دهد که اگر طرفدار عکس‌های سلفی باشید ممکن است بر تصمیم‌گیری خرید شما اثر بگذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۶
نه بی رقیب چیه 109 چیزی نیست و اس10 به راحتی شکستش میده ولی اختلاف 17 نمره واسه سلفی خیلی زیاده

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۶
بخاطر 3 دوربینه بودنشه وگرنه کیفیت سامسونگ خیلی بالاتره صبر کن نمره دوربین اس 10 بعد معرفی بیاد بعد نظر بده

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۶
نه عزیزم اونی که نوشته کسی این سایت رو قبول داره یا نه من نیستم مگر فقط یک محمد تو دنیا وجود داری خخخخخخخخخخخ

azim

۱۳۹۷/۱۱/۳
محمد جان خودت سوال ميکني ... خودت جواب ميدي.. خودت نظر جديد ميدي و ... کلا با کسي در ارتباط هستي يا هنوز داري از توي گوشي پر مدعات دنيا را نگاه ميکي؟؟؟

Amin

۱۳۹۷/۱۱/۳
در عوض دوربین اصلیش همچنان بی رقیبه