خانهاخبار
انتقاد میلیاردر هندی از پورت آیپد پرو

انتقاد میلیاردر هندی از پورت آیپد پرو

یکی از میلیاردرهای بزرگ هندی با اشاره به ناسازگاری پورت آیپد پرو و آیفون از استراتژی عجیب اپل گلایه کرد و آن را روشی برای فروش لوازم جانبی این شرکت خطاب کرد.
۱۳۹۷/۱۱/۲

ظاهرا فقط ما کاربران عادی نیستیم که از بابت لوازم جانبی متعدد و گوناگونی که باید برای استفاده از محصولات جدید اپل بخریم شکایت داریم. به‌تازگی میلیاردر بزرگ هندی، آناند ماهیندرا، عضو هیئت مدیره شرکت چند میلیارد دلاری Mahindra Group در توئیتی به گلایه از پورت USB-C آپید پرو جدید خود پرداخت و از ناسازگاری آن با شارژر و هندزفری قدیمی‌اش ابراز نارضایتی کرد.

او گفت با توجه به این که شارژر آیفون با آیپد جدیدش کار نمی‌کند، باید در حین سفر یک شارژر اضافه همراه خودش بردارد. به‌علاوه، عدم وجود کانکتور لایتنینگ به معنای این است که هندزفری قبلی او با تبلت جدید اپل کار نمی‌کند. ماهیندرا با طعنه در توئیت خود گفت که این کار «استراتژی فوق العاده‌ای» از جانب اپل برای افزایش فروش محصولات جانبی این شرکت است.

اپل در مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو پورت این دستگاه را به USB-C تغییر داد، در حالی که خط تولید آیفون هنوز از پورت لایتنینگ استفاده می‌کند. این یعنی اگر مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو و آیفون XS یا XR داشته باشید، باید برای هر دستگاه از یک شارژر جداگانه استفاده کنید.

با وجود آن که ماهیندرا ثروت بسیار زیادی دارد و به راحتی می‌تواند لوازم جانبی مورد نیازش را خریداری کند، ولی بسیاری از کاربران در بخش نظرات پست او نسبت به قیمت این محصولات اضافه ابراز نارضایتی کردند. در حال حاضر استراتژی پورت‌های شرکت اپل وضعیت مشخصی ندارد، چون مک‌بوک و آیپد پرو از پورت USB-C استفاده می‌کنند، در حالی که آیفون هنوز به همان پورت لایتنینگ وفادار مانده است. علاوه بر این، معمولا همراه با محصولات اپل باید یک یا چند آداپتور هم تهیه کنید که این خودش هزینه و افزونگی ایجاد می‌کند.

با این حال، مدتی است که شایعاتی مبنی بر تغییر پورت آیفون‌های ۲۰۱۹ از لایتنینگ به USB-C شنیده می‌شود، ولی هنوز چیزی تایید نشده است.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)