خانهاخبار
تلفن‌های تاشوی سامسونگ چگونه راه را برای گلکسی F هموار کردند؟

تلفن‌های تاشوی سامسونگ چگونه راه را برای گلکسی F هموار کردند؟

سامسونگ سال‌هاست که به عرضه تلفن‌های تاشوی خود ادامه می‌دهد؛ تلفن‌هایی که همان طراحی قدیمی را در کنار سخت‌افزاری قدرتمند عرضه می‌کنند. اما بگذارید ببینیم این موبایل‌ها چطور راه را برای عرضه گلکسی F هموار کرده‌اند.
۱۳۹۷/۱۱/۱

تلفن‌های هوشمند منطعف در سال ۲۰۱۹ پس از سال‌ها حدس و گمانه‌زنی بالاخره به بازار می‌آیند. برخی می‌گویند این تلفن‌های تاشو دنیای موبایل را متحول خواهد کرد. اما عده‌ای اعتقاد دارند که این دستگاه‌ها هم چیزی فراتر از یک کالای لوکس نیستد.

هر اتفاقی که برای موبایل‌های تاشو بیفتد، حداقل می‌توانیم مطمئن باشیم که این دستگاه‌ها چیز جدیدی نیستند. حقیقت این است که سامسونگ سال‌هاست که تلفن‌های تاشو روانه بازار می‌کند.

اگرچه این دستگاه‌ها عموما فقط در کشور چین فروخته می‌شد، ولی خیلی از ما با سری W تلفن‌های سامسونگ آشنا هستیم. این گوشی‌ها نمایشگر منعطف ندارند، اما به طرق مختلف می‌توان آن‌ها را به عنوان منادی راه گلکسی F در نظر گرفت و بدین ترتیب شاید بتوانیم بفهمیم دستگاه منعطف جدید این شرکت چگونه خواهد بود.

image

مشخصات

سامسونگ از سال ۲۰۰۶ مشغول ساخت تلفن‌های تاشوی سری W در بازار چین بوده و تا همین امروز هم به تولید آن‌ها ادامه داده است.

مشخصات سخت‌افزاری تلفن‌های هوشمند سری W به اندازه پرچمداران سری نوت و اس قوی است و در آن‌ها می‌توانید شاهد جدیدترین چیپست‌ها، دوربین‌های چندگانه و مقدار زیادی رم باشید. موبایل Samsung W2019 که سال گذشته معرفی شد یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی، تراشه اسنپدراگون ۸۴۵، ۶ گیگابایت رم، و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

انتظار می‌رود تلفن تاشوی بعدی سامسونگ هم مثل سری W مشخصات رده بالایی داشته باشد. شایعات فعلی حاکی از آن است که این تراشه از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ (یعنی جدیدترین و قوی‌ترین چیپست کوآلکام) استفاده می‌کند و دو باتری خواهد داشت.

سری W از یک تلفن هوشمند تک-صفحه‌ای به برخورداری از دو صفحه نمایش تکامل یافت. اکنون انتظار داریم گلکسی F هم چنین وضعیتی داشته باشد. W2019 نمایشگری ۴.۲ اینچی در بیرون و نمایشگری به همین اندازه در بخش داخلی خود دارد. در نمونه پروتوتایپی که نوامبر ۲۰۱۸ از گلکسی F دیدیم نیز می‌توانستیم طراحی مشابه‌ای را مشاهده کنیم. تنها تفاوتش این بود که در این‌جا وقتی تای دستگاه را باز می‌کنید، به جای استفاده از کیبورد، موبایل شما به تبلت تبدیل می‌شود.

image

مشخصات سخت‌افزاری و طراحی W2019 نشان می‌دهد که سامسونگ با موبایل‌های تاشوی قدرتمند و رده بالا آشناست و احتمال دارد که در گلکسی F هم شاهد چنین محصولی باشیم.

تلفن‌های منعطف در دسترس‌اند

به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان غربی تمایل نسبت به استفاده از تلفن‌های تاشو ندارند وگرنه این شرکت حتما سری W را در بازار این کشورها عرضه می‌کرد. با این حال تداوم عرضه این تلفن‌ها در کشور چین نشان می‌دهد که هنوز برخی بازارها نسبت به طراحی‌های نامتداول اقبال خوبی نشان می‌دهند.

موبایل W2019 محصولی نیست که تولید محدود داشته باشد. این دستگاه از خط تولیدی می‌آید که هر سال ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. با این وجود، بر اساس پست وبلاگ سامسونگ در سال ۲۰۱۴، علت این محبوبیت در بازار چین به تاریخ فرهنگی این کشور برمی‌گردد.

image

ایده تلفن‌های پریمیوم به طور کلی به محصولی پرهیجان و باکیفیت برتر اشاره دارد. ولی این عبارت در چین معنای بیشتری را در بر می‌گیرد. مفهوم پریمیوم در کشور چین از هزاران سال ایدئولوژیِ بدون تغییر و احترام به هنر می‌آید؛ این عبارت هویت مشخص فرهنگی چین را بازتاب می‌دهد.

اگر W2019 به خاطر آگاهی از مفهوم پریمیوم در بازار چین به موفقیت می‌رسد، شاید گلکسی F نیز در بازارهایی که تشنه تکنولوژی‌های پیشرفته هستند به موفقیت مشابه‌ای دست یابد.

اپل معمولا در رده‌بندی سالانه فروشندگان تلفن‌های هوشمند جایگاه بالایی دارد، هرچند این شرکت تمرکز خود را صرفا بر روی تلفن‌های پریمیوم معطوف کرده است. عرضه یک گوشی ۱۵۰۰ دلاری با نمایشگری که تاکنون در بازار نمونه نداشته – مثل گلکسی F – در بازاری که چنین محصولات رده بالایی به موفقیت رسیده‌اند، تصمیم عجیبی به نظر نمی‌رسد.

ضمنا، تلفن‌های تاشوی لوکس سامسونگ قبلا یک بار این قیمت‌گذاری‌های بالا را تجربه کرده‌اند. آخرین موبایل از سری W یعنی همان W2019 که سال گذشته عرضه شد حدود ۲۸۰۰ دلار قیمت داشت. نسل قبلی آن یعنی W2018 حدود ۲۳۶۰ دلار بود. حقیقت این است که قیمت این محصولات هر ساله افزایش پیدا کرده است.

این موبایل‌ها علی‌رغم قیمت بالا و طراحی قدیمی‌شان همچنان مشتریان خاص خود را دارند، چون می‌دانند چه بازاری را هدف بگیرند. اگرچه هیچ‌کس با قطعیت نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، ولی به نظر می‌رسد گلکسی F هم با توجه به تکنولوژی جدیدی که ارائه می‌کند، وضعیت مشابه‌ای داشته باشد.

image

آگاهی و تجربه

سری W سامسونگ به طرق گوناگون ریسک تجاری محصولات منعطف آتی این شرکت را کاهش داده است. موضوع صرفا مشاهداتی نیست که از عرضه دستگاه‌های تاشو در بازار چین به دست آمده، سامسونگ با تولید این محصولات نیز به تجربه ارزشمندی دست یافته است.

این شرکت سال‌ها با پیچیدگی‌های فنی استفاده از دو نمایشگر دست و پنجه نرم می‌کرد؛ پیچیدگی‌هایی نظیر دوام (که می‌دانیم یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها در پروسه تولید تلفن‌های تاشو است)، محدودیت‌های فیزیکی بدنه (مثلا این که چگونه قطعات را در این مکانیزم منعطف جایگذاری کنیم) و البته نحوه یکپارچه‌سازی نرم‌افزار با دو نمایشگر.

تلفن‌های هوشمند منعطف بیشتر از آن که شبیه تلفن‌های عادی، نظیر سری گلکسی اس، باشد، شبیه موبایل‌های تاشوی قدیمی است.

image

چیزهایی که سامسونگ از موبایل‌های تاشو آموخته بدون شک به این شرکت در حوزه نمایشگرهای منعطف کمک می‌کند و آن‌ها را نسبت به سایر رقبا پیش می‌اندازد.

برخی از این تولیدکنندگان سخت مشغول تلاش‌اند تا هرچه زودتر گوشی‌های منعطف خود را روانه بازار کنند. سامسونگ در این راه باید با شرکت‌های بزرگی مثل هوآوی، لنوو، اوپو و احتمالا موتورولا، که گفته می‌شود مشغول احیای سری Razr است، رقابت کند.

این شرکت کره‌ای می‌داند که مردم پول زیادی بابت تلفن‌های هوشمند رده بالا می‌پردازند، چون خودش در گذشته نمونه‌های زیادی از این تلفن‌ها ساخته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)