خانهاخبار
تفاوت بین یک کارآفرین و یک تاجر چیست؟

تفاوت بین یک کارآفرین و یک تاجر چیست؟

آیا فرصت هایی را که دیگران از دست داده‌اند مشاهده کرده‌اید؟
۱۳۹۷/۱۰/۳۰

گاهی اوقات مردم از من می‌پرسند که تعریف یک شخص کارآفرین از دیدگاه من چیست؟ به اعتقاد من، آنچه که آنها واقعا می‌خواهند بدانند، کیفیتی است که یک کارآفرین واقعی را از بازرگانان دیگر متمایز می‌کند. من در این مورد بسیار تفکر داشته‌ام و با جمع بندی تحقیقاتم به این نتیجه رسیدم که اگر بخواهم توانایی یک کارآفرین را در یک ویژگی محدود کنم، این توانایی دیدن مسائل مختلف در یک کسب و کار خواهد بود. یک کارآفرین واقعی می‌تواند به یک وضعیت نگاه کند و یک فرصت یا یک راه حل برای مشکل پیدا کند و یا مسیری را در اطراف موانع ایجاد کند که به هر دلیلی دیگران ندیده‌اند و به‌وسیله آن فرصت مورد اشاره را از دست داده‌اند.

image

اخیرا وقتی کارآفرینی به نام لیندا پاگن را دیدم، به این مسئله فکر کردم. او یک مولتی میلیاردر است. صنعت او ساخت و فروش کلاه است و فروشگاهش واقع در نیویورک سیتی در خیابان تامپسون منهتن، Hat Shop NYC نام دارد. من و همسرم ایلین، در حال قدم زدن در این محل بودیم تا خودمان را درمقابل فروشگاه ذکر شده دیدیم. تصمیم گرفتیم وارد شویم. ایلین می‌خواست کلاهی برای نزدیکترین کنفرانس انتخاب کند. همسرم همچنین متوجه جعبه‌های جالب توجهی در فروشگاه شد و در مورد این که آیا کلاه او نیز جعبه‌ای همراه دارد، پرسش کرد.

لیندا پاسخ داد که بله، همه کلاه‌های ما دارای جعبه هستند. یک کارخانه کاغذ سازی در بروکلین وجود دارد که جعبه‌های ما را می‌سازد. «این جعبه را اینجا می بینید؟» او به یک جعبه بزرگ اشاره کرد. «این جعبه‌ها بود که ما را به یک فروشنده بزرگ تبدیل کرد. این جعبه به کسب و کار من لطف بسیار بزرگی کرد.»

از او درباره مفهوم صحبتش پرسیدم. به او گفتم من نمی‌توانم تصور کنم که کلاه‌های به آن بزرگی را با یک جعبه بتوان به میزان زیادی فروخت. لیندا توضیح داد که او تقاضای زیادی برای کلاه با لبه بزرگ دریافت کرده است. این تقاضاها عمدتا از زنانی دریافت شد که قصد داشتند در کنسرت کنتاکی یا عید پاک در نیویورک شرکت کنند. اما او جعبه‌های مناسب و کافی برای نگهداری چنین کلاه‌های بزرگی ندارد. او با صاحب کارخانه بسته بندی کاغذ تماس گرفت و نوع جعبه‌ای را که مورد نیازش بود توصیف کرد. او در پاسخ گفت که متاسفانه برش مورد نیاز برای ساخت جعبه‌های به این اندازه ده‌ها سال پیش کنار گذاشته شده است، زیرا تقاضای کافی برای جعبه‌های بزرگ وجود نداشت.

image

اما بدون جعبه‌های مناسب، لیندا نمی‌توانست کلاه‌های پهنی را که مشتریان مایل به پرداخت قیمت بالایی برای آن بودند، بفروشد. این بدان معنی بود که محصول مهم او که منبع درآمد بالایی برایش محسوب می‌شد روی دستش می‌ماند. لیندا از صاحب کارخانه کاغذ سازی پرسید که هزینه تعمیر این برش چقدر است؟ وی پاسخ داد که چند صد دلار هزینه دارد. او پاسخ داد که با خوشحالی این هزینه را برای تعمیر می‌پردازد. با این حال، هنگامی که لیندا تلفن را قطع کرد،  مطمئن نبود که این تلاش و هزینه ارزشش را دارد یا نه!

لیندا هنگامی که جعبه‌هایش را از کارخانه تحویل گرفت، کاملا شگفت زده شد. هزینه تعمیر قالب برش از او گرفته نشد. صاحب کارخانه طبق تحقیقاتی که به عمل آورده بود به این نتیجه رسید که بازار جعبه‌های کلاه بزرگ رو به رشد است. او پس از تعمیر این قالب برش، سفارشات دیگری نیز دریافت کرد و تصمیم گرفت از لیندا برای تعمیرات قالب پولی دریافت نکند. او برای شناخت فرصتی که از آن آگاه نبود، از لیندا سپاسگزار نیز بود. توانایی لیندا برای دیدن این فرصت باعث شد که من متوجه شوم دید او بیشتر از یک کارمند و سرپرست کسب و کار است. لیندا یک کارآفرین واقعی است!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)