خانهاخبار
7 ترفند کاربردی آیفون که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید

7 ترفند کاربردی آیفون که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید

iOS ترفندها و نکات مخفی بسیاری دارد که خیلی‌ها حتی با وجود سال‌ها کار کردن با این سیستم عامل از آن‌ها اطلاع ندارند. در این مطلب می‌خواهیم به 7 ترفند کاربردی آیفون بپردازیم که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید.
۱۳۹۷/۱۰/۳۰

اگر سال‌هاست که کاربر آیفون هستید و فکر می‌کنید که از همه چم و خم آن خبر دارید، خیلی به خودتان مطمئن نباشید چون همیشه چیزی پیدا می‌شود که بخشی از کاربران از آن بی‌خبرند. در این مطلب ۷ نمونه از ترفندهای کمترشناخته‌شده آیفون را برای شما آماده کردیم؛ ترفندهایی که شاید برای خیلی‌ها تازگی داشته باشد.

باز کردن آخرین زبانه بسته‌شده در Safari

در سافاری، اگر از پایین صفحه دکمه «+» را فشار دهید، می‌توانید آخرین زبانه‌های بسته‌شده را دوباره باز کنید.

تنظیم تایمر موسیقی

اگر می‌خواهید با موسیقی به خواب بروید ولی وقتی خوابتان برد موسیقی به طور خودکار قطع شود، به اپ Clock بروید، وارد زبانه Timer شوید، روی بخش When Timer Ends تپ کنید، و از انتهای صفحه گزینه Stop playing را انتخاب نمایید. با این کار وقتی تایمر به پایان برسد، پخش موسیقی هم قطع می‌شود.

تاچ سه‌بعدی برای خواندن نوتیفیکیشن پوشه‌ها

اگر چند اپلیکیشن را درون یک پوشه قرار داده‌اید، و در کنار آیکن پوشه علامت قرمز نوتیفیکیشن را می‌بینید، می‌توانید روی پوشه مذکور تاچ سه‌بعدی انجام دهید تا به طور خلاصه ببینید کدام اپلیکیشن نوتیفیکیشن دارد.

دسترسی ساده به تنظیمات

در اپ‌هایی مثل Messages و Photos با اعلام فرمان Settings به سیری به‌راحتی می‌توانید به بخش تنظیمات اپ مربوطه در اپلیکیشن Settings بروید.

تاریخچه آهنگ‌های سیری

در اپلیکیشن iTunes Store می‌توانید فهرست تمام آهنگ‌هایی را پیدا کنید که تا به حال از سیری خواسته‌اید آن‌ها را برای شما شناسایی کند. کافی است روی آیکن سه خطی که در بالای صفحه وجود دارد تپ کرده و بعد Siri را انتخاب کنید.

قفل کردن اپلیکیشن‌ها

اپل به کاربر اجازه نمی‌دهد اپلیکیشن‌ها را تک‌به‌تک با رمز قفل کند، اما قابلیتی به نام Screen Time وجود دارد که از بخش Settings در دسترس است و با رفتن به قسمت App Limits می‌توانید برای All Apps & Categories تایمر ۱ دقیقه‌ای تنظیم کنید. بدین ترتیب همه اپلیکیشن‌ها با رمزعبور قابلیت Screen Time قفل می‌شوند. اگر خواستید می‌توانید به بخش Always Allowed بروید و اپ‌هایی که نمی‌خواهید قفل شوند را از آن‌جا انتخاب کنید.

اگر شما هم ترفند ناشناخته‌ای از آیفون بلدید آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

sajad

۱۳۹۷/۱۱/۴
مرسی بابت تایمر... خوب من چه میدونستم ته لیسته :(

tarokh

۱۳۹۷/۱۱/۴
این ها که محدودیت نیستن قابلیت هستن اگه شما توسعه دهنده بودین می دونستین که عجب سیستم خفنی

Alizadeh

۱۳۹۷/۱۱/۴
سلام دوستان کسی راجب ایفونهای دست دوم شرکت اپل که خودش تعمیر میکنه اطلاع داره که از کجا میشه خریدشون در ترکیه؟

shadmehr

۱۳۹۷/۱۱/۳
ی قابلیت دیگه ک میشه برنامه های باز را ببندیم ، استفاده از کناره سمت چپ گوشی های دارای 3D تاچ هستن ب جای فشردن دوبار دکمه هوم هستش . بدین صورت ک کناره سمت چپ گوشی را فشار میدیم و برنامه هایی ک در پس زمینه اجارا میشن را میتونیم ببندیم یا بینشون سویچ کنیم

.

۱۳۹۷/۱۱/۳
اینها اسمش محدودیت نیست قابلیت و اگر هم شما مشکل داری برو اندروید بگیر