خانهاخبار
مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل را متوقف می کند

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل را متوقف می کند

مایکروسافت اعلام کرد که به‌زودی پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل را متوقف می‌کند. خبری که حکایت از خداحافظی همیشگی با ویندوز 10 موبایل و شاید پایان حضور مایکروسافت در عرصه تلفن‌های هوشمند دارد.
۱۳۹۷/۱۰/۳۰

مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل را چند ماه آینده متوقف می‌کند. این شرکت کاربران خود را به سمت دو سیستم‌عامل دیگر موبایل یعنی اندروید و ios فراخوانده است. ویندوز 10 موبایل سال 2016 رسما پا به عرصه تلفن‌های هوشمند گذاشت، مایکروسافت 3 سال به این سیستم‌عامل فرصت دارد تا بتواند محبوبیت پیدا کند اما این سه سال پروژه مایکروسافت به‌طور کامل شکست خورد و به همین دلیل این کمپانی اکنون پس‌ازاین شکست تصمیم گرفته تا برای همیشه پرونده ویندوز 10 موبایل را ببندد و از آن به‌عنوان شکست فناوری یاد کند.

مایکروسافت اعلام کرده که پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل در تاریخ 10 دسامبر 2019 به پایان خواهد رسید. پس‌ازاین تاریخ، به‌روزرسانی‌های امنیتی جدید، اصلاحیه‌های غیرامنیتی و گزینه‌های پشتیبانی رایگان دیگر ارائه نمی‌شود. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده که تلفن هوشمند شما که سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل دارد پس از 10 دسامبر 2019 دیگر پشتیبانی نمی‌شود بنابراین مایکروسافت به دارندگان گجت های ویندوز 10 موبایلی پیشنهاد می‌کند به گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید یا ios کوچ کنند.

گفته می‌شود برخلاف ویندوز 7 که توسط ویندوز 10 جایگزین شد دیگری خبری از جایگزین نیست و باید پرونده حضور مایکروسافت در حوزه سیستم‌عامل‌های موبایل را ببندیم، چراکه این کمپانی قافیه را به اندروید و ios باخته است.

مایکروسافت هرگز در بازار تلفن همراه نقش مهمی نداشته است بنابراین تعجبی ندارد که اکنون باید با سیستم‌عامل محبوبش ویندوز 10 موبایل برای همیشه خداحافظی کنیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Aryan

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
حیف یه همچین شرکتی باشه که سیستم عامل اختصاصی موبایلش رو از دست میده, همه این ها نتیجه همکاری نکردن توسعه دهنده های برنامه های معروف و محبوب بود.
به شخصه این سیستم عامل رو خیلی دوست داشتم مخصوصا از طراحی بلوک های ویندوز 10, روان بودن و طراحی خاصش خیلی لذت میبردم.
امیدوارم روزی مایکروسافت دوباره این پروژه رو قوی تر از همیشه و با پشتیبانی زیاد توسعه دهنده ها از سر بگیره هرچند که فعلا این امر از عقل دوره ولی کی بدش میاد یه ویندوز 10 با اکثر قابلیت های یک کامپیوتر و وجود تمام برنامه های اندروید و یا آی او اس رو کنار هم داشته باشه؟

Mohsen

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
از بس سیستم عامل بی خاصیتی بود.فقط یه پوسته ویندوز را در گوشی داشتی که بازی ها و برنامه های عادی مثل اندروید و ios و .... داشت حداقل چند تا بازی یا نرم افزار از نسخه اصلی ویندوز قابل نصب نبود.هم خوب شد پیشتیبانی نمیشه??