خانهاخبار
آیا مدارس کسب و کار وقت شما را تلف می‌کنند؟

آیا مدارس کسب و کار وقت شما را تلف می‌کنند؟

دو بنیان گذار Food52 پاسخ‌های بسیار متفاوتی به این سؤال قدیمی داشتند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۹

آماندا هسر (چپ)، یکی از بنیان گذاران و مدیر عامل شرکت Food52، و دیو گیلوبا (راست)، یکی دیگر از بنیان گذاران و مدیرعامل شرکت Warby Parker به پرسش قدیمی ما پاسخ خواهند داد.

image

برنامه‌های تمام وقت مدارس کسب و کار در تمام سه سال گذشته شکست خورده است. با این حال، برخی از جدیدترین استارتاپ‌های امروزی مانند Runway و Birchbox در مدرسه کسب و کار راه اندازی شده‌اند. پس مدیریت بازرگانی به چه کار می‌آید؟ ما با دیو گیلوبا صحبت کردیم که کسب و کارش را با دانشجویان دیگر در Wharton شروع کرد و آماندا هسر، که شرکتش بارها بدون مدیر بازرگانی اداره شده است.

image

آیا در مدارس کسب و کار مواردی مربوط به بنیان گذاری یک کسب و کار آموزش داده می‌شود؟

هسر: شما در یک کلاس به مطالعات موردی نگاه می‌کنید که نظام‌مند شده‌اند. هنگامی که شما در حال ایجاد یک کسب و کار هستید، عدم اطمینان زیادی وجود دارد. قدرت هدایت این عدم اطمینان، مهمترین مهارتی است که به کار یک کارآفرین مفهوم می‌بخشد و این موارد عینی تنها در دنیای واقعی دیده می‌شود.

گیلوبا: این مدارس به شما درک جامعی از اصول هسته کسب و کار را می‌دهد. اما مهمترین مهارت‌های آموزشی این مراکز نرم افزاری هستند مانند طراحی سازمانی، گزارش دادن و بازخورد گرفتن و مدیریت افراد که اغلب به کسی که در خود حرفه مشغول است، آموزش داده نمی‌شود.

آیا مدارس کسب و کار اتلاف وقت است؟ یا شما می‌توانید یک کسب و کار را شروع کنید.

هسر: ما در کسب و کار خود زمان زیادی صرف کرده‌ایم و فرصت‌ها و معایب را خوب می‌شناسیم. من فکر نمی‌کنم که بدون تجربه بتوان این آموزش‌ها را درک کرد.

گیلوبا: بسیاری از مردم از روش مدارس کسب و کار استفاده می‌کنند. این مدارس برای کشف ایده‌ها و بینش شرکت کنندگان در تشخیص فرصت‌ها بسیار مفید است.

آیا مدارس کسب و کار هنوز هم بهترین مکان برای ایجاد شبکه‌های کاری هستند؟

هسر: هنگامی که شبکه من در صنایع غذایی ساخته شد، خیلی چیزها بسیار ساده‌تر شد. مدیریت یک کسب و کار  برای سرمایه گذاران راحت است، به ویژه اگر شما به عنوان یک زن این شبکه را ایجاد نموده باشید.

گیلوبا: قبل از مدرسه کسب و کار، من به مدیران و سرمایه گذاران زیادی نامه فرستادم تا بلکه بتوانم با آنان جلساتی را برگزار کنم. متاسفانه پاسخ خوبی دریافت نکردم. اما زمانی که در وارتون بودم، تقریبا هر فردی به تقاضای من پاسخ می‌داد.

دانش کسب و کار مهمتر است یا مهارت‌های آن؟

هسر: برای من، تخصص مهمترین چیزی است که می‌توانید در اوایل دوران کسب و کارتان از ان استفاده کنید. البته این در صورتی است که خود می‌خواهید یک کسب و کار را شروع کنید.

گیلوبا: هنگامی ما که به مشکلی بر می‌خوریم، با کارشناسان با تجربه در مدیریت کسب و کار صحبت می‌کنیم. آنها به ما می‌گویند که چرا ایده ما در قسمت مربوطه کار نمی‌کند. اگر ما تجربه کاری داشتیم، این ایده ساده‌تر به مقصود می‌رسید.

image

نتایج: صحبت‌های آماندا هسر به واقعیت نزدیکتر است!

طبق آمار بررسی‌های مالی تایمز از سال 2017، کمتر از 20 درصد از ایده‌های کسب و کار 2014 در ایالات متحده یک کسب و کار را آغاز کرده‌اند. میزان کارآفرینی دانش آموختگان بسیاری از مدارس عالی کسب و کار نیز فوق العاده کاهش یافته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)