خانهاخبار
تولید تسلا مدل 3 قربانی گرفت؛ تعدیل نیرو در تسلا

تولید تسلا مدل 3 قربانی گرفت؛ تعدیل نیرو در تسلا

شرکت تسلا قصد دارد برای افزایش تولید خودروی تسلا مدل 3، تعدادی از نیروهای خود را اخراج کند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۹

در حالی که بسیاری از افراد فکر می‌کنند افراد تحت استخدام شرکت تسلا وضعیت مناسبی را تجربه می‌کنند، تسلا خبر از اخراج تعدادی از آن‌ها داده است. سال گذشته این شرکت برای اولین بار در یک سه ماهه به سوددهی رسید. خودروی تسلا مدل 3 در سال گذشته میلادی تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی پریمیوم در ایالات متحده آمریکا شد. با وجود این موفقیت‌ها، تسلا برای کاهش هزینه‌ها و همچنین افزایش تولید تسلا مدل 3 تصمیم به اخراج 7 درصد از نیروهای خود گرفته است.

در ایمیلی که این شرکت برای کارمندان خود ارسال کرده، ایلان ماسک شرایط آینده برای رسیدن به هدف خود برای فروش محصولات مقرون به‌صرفه با انرژی‌های تجدیدپذیر را بسیار سخت توصیف کرده است. ایلان ماسک در این ایمیل اعلام کرده:

تسلا برای افزایش تولید خودروی مدل 3 نیاز به تعدیل نیرو دارد. در ماه‌های شاهد آینده بهبود مهندسی در زمینه تولید خودرو خواهیم بود. برای تولید محصولات مقرون به‌صرفه‌ای که با انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کنند، باید هزینه‌های خود را کاهش و خلاقیتمان را افزایش دهیم. برای دستیابی به این هدف باید از آینده خوب خود اطمینان داشته باشیم. هرکاری که ما را برای رسیدن به این هدف خوب کمک می‌کند، باید انجام شود.

در حال حاضر تعداد افرادی که از شرکت تسلا خداحافظی می‌کنند، مشخص نشده است. در حال حاضر نزدیک به 45 هزار نفر در شرکت تسلا مشغول به فعالیت هستند. با توجه به اعلام ایلان ماسک، باید شاهد تعدیل 3000 نیرو در این کمپانی باشیم. تسلا به این موضوع اشاره کرده که با وجود رشد قوی تسلا در بازار، توسعه فناوری‌های جدید برای استفاده در این خودروها برای رقابت با محصولات ارزان‌تر موجود در بازار، یک فرآیند بسیار سخت است.

image

تسلا نزدیک به 10 سال است که خودرو تولید می‌کند، بنابراین در مقایسه با شرکت‌های بزرگ و مطرح این صنعت تجربه کمتری دارد. این تجربه کم باعث شده قیمت خودروهای تولیدی تسلا برای اکثر مردم گران باشد و همچنین این شرکت از فروش هر خودرو سود کمی را به حساب بانکی خود واریز کند. ایلان ماسک در رابطه با عملکرد مالی تسلا اعلام کرده است:

در یک سه ماهه ما توانستیم به سوددهی کمی برسیم. نزدیک به ماه مه باید تولید خود را افزایش دهیم تا بتوانیم تسلا مدل 3 را در اکثر بازارها به فروش برسانیم. ما باید مشتریان زیادی را جذب محصولات خود کنیم. در همین راستا باید نمونه‌های مختلف از تسلا مدل 3 را با قیمت کمتری به فروش برسانیم.

هفته گذشته، تسلا تولید ارزان‌ترین نمونه‌های مدل S و مدل X را متوقف کرد. در حال حاضر ارزان‌ترین نمونه تسلا مدل 3 قیمتی برابر با 44 هزار دلار دارد؛ با این حال انتظار می‌رود در آینده نمونه جدیدی از این خودرو با قیمت 35 هزار دلار وارد بازار شود.

image

امسال شرکت‌هایی مانند فولکس واگن محصولات تمام برقی خود را روانه بازار می‌کنند. شرکت‌های مطرحی مانند مرسدس بنز و بی‌‌ام‌و سرمایه‌گذاری زیادی در این بخش انجام داده‌اند. با توجه به قدمت بالای این شرکت‌ها، انتظار می‌رود محصولات باکیفیتی را با قیمت مناسب روانه بازار کنند. با توجه به این موضوع، تسلا باید خود را برای شرایط بسیار سختی در آینده نه چندان دور آماده کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ALI

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
توروخدا نگاه کن اونا تعدیل نیرو میکنن با چه سیاسیت هایی که همش در راستای بهبود کیفیت و ازران تر کردن قیمت خودرو تو بازار رقابتی هستش و کشور خودمون تعدیل نیرو میکنن با اهداف کاملا بالعکس :/