خانهاخبار
دادگاه آلمان اپل را از اعلام بیانیه‌های گمراه‌کننده درباره آیفون‌های ممنوعه منع کرد

دادگاه آلمان اپل را از اعلام بیانیه‌های گمراه‌کننده درباره آیفون‌های ممنوعه منع کرد

در پی شکایت مجدد کوآلکام نسبت به بیانیه جدید اپل، دادگاه آلمان با صدور قراری موقت اعلام کرد که اپل نمی‌تواند در بیانیه خود از عبارت‌های گمراه‌کننده استفاده کند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۹

پیش از کریسمس، دادگاهی آلمانی در شهر مونیخ اعلام کرد که اپل یکی از پتنت‌های کوآلکام در خصوص صرفه‌جویی در مصرف باتری به‌هنگام فعال بودن مودم دستگاه را نقض کرده است. بر اساس رای این دادگاه فروش آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در این کشور ممنوع شد. پس از این اتفاق، اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش این دستگاه‌ها در فروشگاه‌های اپل و وبسایت این شرکت متوقف می‌شود، ولی مصرف‌کنندگان آلمانی همچنان می‌توانند این آیفون‌ها را از ۴۳۰۰ اپراتور و فروشنده محلی خریداری کنند.

به گزارش رویترز، سه‌شنبه هفته گذشته، کوآلکام موفق شد از دادگاه قرار موقتی بگیرد تا اپل را از اعلام موجودی آیفون در فروشگاه‌های محلی منع کند. بر اساس رای جدید دادگاه، بیانیه اپل گمراه‌کننده است چون لحن آن طوری است که انگار اپراتورها و فروشندگان محلی از آیفون‌های مذکور بی‌نهایت موجودی برای فروش دارند.

«این بیانیه خبری...گمراه‌کننده است چون حاوی عباراتی است که دست کم می‌تواند مخاطب را درباره موجودی کالاها، یعنی همان آیفون‌های ممنوعه، به اشتباه بیندازد.» - تصمیم دادگاه آلمان

کوآلکام همچنین شکایتی دیگر با ادعا بر نقض پتنتی متفاوت از این شرکت علیه اپل در آلمان انجام داده بود که اوایل این هفته دادگاه با اعلام بی‌پایه و اساس بودن این مدعا، شکایت مذکور را رد کرد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)