خانهاخبار
قابلیت تشخیص چهره و هوش مصنوعی به شناسایی اختلالات ژنتیکی نادر کمک می کند

قابلیت تشخیص چهره و هوش مصنوعی به شناسایی اختلالات ژنتیکی نادر کمک می کند

شاید تصور کنید که فناوری تشخیص چهره و هوش مصنوعی تنها در گجت ها و تلفن‌های هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرند اما این‌گونه نیست و فناوری تشخیص چهره که به کمک هوش مصنوعی امروزه در برخی از تلفن‌های هوشمند نیز مورداستفاده قرار گرفته پا را فراتر برده و به کمک محققان و پزشکان برای شناسایی و تشخیص اختلالات ژنتیکی آمده‌است.
۱۳۹۷/۱۰/۲۸

شاید تصور کنید که فناوری تشخیص چهره و هوش مصنوعی تنها در گجت ها و تلفن‌های هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرند اما این‌گونه نیست و فناوری تشخیص چهره که به کمک هوش مصنوعی امروزه در برخی از تلفن‌های هوشمند نیز مورداستفاده قرار گرفته پا را فراتر برده و به کمک محققان و پزشکان برای شناسایی و تشخیص اختلالات ژنتیکی آمده‌است.

اسکن صورت در آینده‌ای نه‌چندان دور به کمک پزشکان می‌آید و به بخشی از معاینات آنها تبدیل می‌شود. محققان به‌تازگی دریافته‌اند که به کمک الگوریتم‌ها می‌توانند اختلالات ژنتیکی را شناسایی کرده و تشخیص‌های بالینی را سریع‌تر کنند.

محققان درمقاله ای که در نشریه Nature Medicine منتشر کرده‌اند اعلام کرده‌ که سیستمی تحت عنوان DeepGestalt توسعه داده‌اند که مجموعه داده‌های چهره‌ها را بررسی می‌کند و سندرم ها و اختلالات ژنتیکی را تشخیص داده و شناساییی می کند. آنها به کمک یک اپلیکیشن همراه به نام   Face2Gene ۱۷ هزار تصویر را جمع‌آوری‌ کرده‌اند که مبتلابه اختلالات مختلف ژنتیکی بودند و با تجزیه‌وتحلیل یک مجموعه داده از چهره‌ها، الگوریتم‌های خود را آموزش دادند تا بتوانند سندرم‌ها و اختلالات مختلف را از روی صورت فرد تشخیص دهند.

این محققان برای اثبات کارایی این سیستمشان آزمایش‌هایی نیز انجام دادند که در این آزمایش‌ها این سیستم هوشمند در تشخیص بیش از ۹۰ درصد اختلالات موفق عمل کرد درحالی‌که پزشکان قادر به تشخیص 70 درصد این اختلالات هستند.

پزشکان و محققان DeepGestalt  را یکی از امیدوارانه‌ترین و مهم‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی در جهان نامیده‌اند که پیوند فناوری و هوش مصنوعی را به نتایج بسیاری مهمی گره‌زده است. آنها امیدوارند در آینده به کمک هوش مصنوعی بتوانند اختلالات و بیماری‌های بیشتری را تشخیص دهند و هوش مصنوعی را برای زندگی بهتر انسان‌ها جهت‌دهی کنند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)