تست همراه اول

سرویس خبر
27 دی 1397 ساعت 19:58
2 نظر

 

نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2019: خودروهای بزرگ، کامیونت‌ها و خودروهای الکترونیکی

نمایشگاه خودرو دیترویت که خود را رقیب نمایشگاه CES در سال‌های اخیر معرفی نموده است، در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

در چند سال گذشته نمایشگاه دیترویت با توجه به جو رسانه‌ای غرفه‌داران خود علیه نمایشگاه فناوری  CES مبارزه کرده است. نمایشگاه دیترویت قبول کرد که آخرین رویداد خود را در سال 2019 و ماه ژوئن برگزار کند. نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2020  در ماه ژوئن برگزار می‌شود که فاصله آن تا CES باعث می‌شود تا برگزارکنندگان بخشی از ایده‌های خود را تا آن زمان نگه دارند.


 

2019 آرامترین نمایشگاه اتومبیل دیترویت در سال‌های اخیر بود. فهرست شرکت‌های خودرو سازی که در این رویداد حضور نداشتند، بسیار طولانی‌تر از معمول بود. این مسئله منعکس کننده علاقه صنعت خودرو به مدل نمایشگاهی سنتی است. این بدین معنی نیست که در این نمایش هیچ اتفاق هیجان انگیزی رخ نداده است. اتومبیل‌های زیبای اسپرت که ما برای بیش از یک دهه منتظر آنها بودیم، انواع جدیدی از مدل‌های پر فروش در کشور و مدل‌های مفهومی مربوط به آینده که در نمایشگاه مرکزی کوبو به نمایش درآمده‌اند.

کادیلاک XT6 مدل 2020

کادیلاک XT6 به عنوان یکی از داغ‌ترین بخش‌های نمایشگاه اتومبیل مطرح خواهد شد. این خودرو برخی از قطعات مکانیکی و شاسی خود را با شورولت مدل Traverse به اشتراک گذارده است، اما همه قسمت‌هایی که مشتریان می‌بینند و لمس می‌کنند، خاص کادیلاک است. از جمله این قسمت‌ها می‌توان به طراحی بیرونی و داخلی خودرو اشاره کرد.

این خودرو بسیار فراتر از آنچه از کادیلاک انتظار می‌رود، ظاهر شده است. قیمت گذاری این مدل از نزدیکی 50،000 دلار آغاز خواهد شد. در نمایشگاه 2020 دیترویت، کادیلاک XT6 در برابر Infiniti QX60، Acura MDX و Audi Q7 و دیگر خودروهای شاسی بلند لوکس رقابت خواهد کرد. این مدل با سیستم خودران جلو و پیشرانه V6 310 اسب بخار استاندارد به بازار خواهد آمد و سیستم دو دیفرانسیل آن با هزینه اضافی ارائه می‌شود.

فورد اکسپلورر 2020

فورد اکسپلورر مدلی مورد پسند خانواده و مورد تایید پلیس است که با بدنه‌ای بزرگتر و سیستم عقب جدیدتر، عملکرد این اتومبیل را در آفرود بهینه کرده است. این مدل شامل موتورهای چهار و شش سیلندر توربو شارژ می‌شود. فورد این مدل را با سیستم سوخت رسانی ترکیبی و یک موتور400 اسب بخار قدرتمند ارائه نموده است.

در داخل ماشین یک پنل کنترل با صفحه نمایش 10.1 اینچی تعبیه شده که از نظر ظاهری بسیار پر طرفدار است. به نظر می‌رسد این مدل از فورد در تابستان سال 2019 به نمایشگاه دیترویت برسد. قیمت گذاری این خودرو نزدیک به تاریخ فروش آن در دسترس خواهد بود.

فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020

در این چند سال فورد تا حد زیادی در حاشیه ایستاده بود. در عین حال شورلت و دوج یک جنگ تجاری را برای تسلط بر بخش خودروهای سنگین به راه انداخته بودند. در دیترویت، فورد با یکی از مهمترین اسله‌هایش به این نبرد وارد شد. فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 با بازدهی بیش از 700 اسب بخار از یک موتور 5.2 لیتری V8 سوپر شارژ ساخته شده است. فورد جزئیات کامل این خودرو را تا سال 2019 منتشر نخواهد کرد، اما قول داده است GT500 قدرتمندترین خودروی خیابانی است. V8 از طریق یک گیربکس اتوماتیک با سیستم 7 سرعته دو کلاچ حرکت می‌کند. هر چند فورد نبردهای جاده‌ای را درک کرده است که اگر یک مشتری نیاز به قدرت کامل گریبکس داشته باشد، دنده‌های دستی کافی را به او ارائه می‌دهد.

فورد تعویض آیرودینامیک عقب را برای نگه داشتن خروجی 700 اسب بخار انجام داد. در ظاهر GT500 یک پیشرفت نسبتا متوسط ​​به نظر می‌رسد. موستانگ 2020 با ورودی‌های بزرگ هوا در جلو، یک نماد کبری متصل به جلو پنجره، یک بال قابل توجه در درب کناری و رینگ‌های آلیاژ کربن جلب توجه می‌کند. از نظر امکانات داخلی هم، جدیدترین محصول شلبی راضی‌ کننده است. نمایشگر لمسی ۸ اینچ در وسط داشبورد قرار دارد و همراه با سیستم صوتی قدرتمند از برند بنگ اند الافسن (B&O) عرضه می‌شود. پشت فرمان هم، پنل تمام دیجیتال ۱۲ اینچ وجود دارد که به سلیقه راننده، اطلاعات مختلف ارائه می‌کند. اطلاعات قیمت و تاریخ ارائه آن در زمان منقضی اعلام می‌شود.

مدل مفهومی اینفینیتی QX

اینفینیتی یک خودروی مفهومی به نام QX برای نمایشگاه دیترویت آماده نموده است. این شاسی ‌بلند تمام برقی مفهومی، پک باتری را در کف بدنه جاسازی کرده است. دو موتور برقی هر کدام روی یک محور، مسئولیت حرکت دادن QX را برعهده دارند. با این طرح، خبری از سیستم انتقال قدرت سنتی و میل گاردان نیست و در نتیجه، کابین بزرگ و جادار با کف مسطح میزبان سرنشینان خواهد بود. راننده و سرنشین جلو کاملا با نمایشگرها احاطه شده‌اند. مرکز فرمان، پشت فرمان و داشبورد جایگاه چهار نمایشگر باکیفیت این خودرو هستند.

طراحی خودرو از فرهنگ ژاپنی الهام گرفته شده است که باعث می‌شود این خودرو بیشتر نگاهی به آینده را در ذهن نشان دهد. این مدل مفهومی ممکن است به تولید نرسد، اما برخی از عناصر آن بر طراحی مدل‌های آینده تاثیر می‌گذارد. اینفینیتی قول داده است تا سال 2021 خودرو الکترونیکی خود را به بازار عرضه کند.

کیا تلوراید 2020

شرکت خودرو سازی کیا در یک رویداد خودرویی در نیویورک شاسی بلند تلوراید را رونمایی کرد و اکنون نوبت به آن رسیده که نسخه نهایی این خودرو در نمایشگاه خودرو دیترویت حضور پیدا کند. طراحی و ساخت کیا تلوراید توسط بخش آمریکایی این شرکت انجام گرفته و مشخصات فنی آن نیز به صورت کامل اعلام شده است. این شاسی بلند هشت نفره، به یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور را دارد.

کیا تلوراید امکانات فراوانی از جمله نمایشگر 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم صوتی هارمن کاردون با 10 بلندگو و توان 630 وات، 6 خروجی USB و شارژ بدون سیم گوشی هوشمند، هشدار نقاط کور، هشدار حرکت بین خطوط، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، کنترل هوشمند، دوربین دید 360 درجه، هشدار برخورد از جلو را به کاربر ارائه می‌دهد.

مدل مفهومی لکسوس تبدیل پذیر LC

لکسوس با مدل مفهومی LC پا به نمایشگاه دیترویت گذاشته است. همان طور که از نام آن پیدا است، این کوپه گل سر سبد برند تجاری تویوتا است که یک حرکت بی سابقه محسوب می‌شود. در این مدل مفهومی همه چیز به صورت دیداری در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

لکسوس مشخصه قدرت موتور را اعلام نکرده و هنوز طرح تولید این خودرو را تایید نکرده است. تادائو موری طراح اصلی خودرو، در بیانیه خود گفت که این مدل مفهومی از بسیاری جهات فوق العاده هیجان انگیز به نظر می‌رسد. ما امیدواریم سخن آقای موری در آینده نه چندان دور به بازار عرضه شود.

رام HD مدل 2020

رام مدل 2019 که در نمایشگاه 2018 دیترویت معرفی شد ما را کاملا غافلگیر کرد. این خودرو در مقایسه با مدل قبلی، از لحاظ طراحی، تکنولوژی و تجهیزات سخت افزاری، یک جهش و پیشرفتی قابل توجه محسوب می‌شود. این پیشرفت باعث شده است که مدل‌های 2500 HD و 3500 HD بسیار بزرگ‌تر و باشکوه‌تر در دیترویت معرفی شوند. هر دو خودرو با صفحه نمایش لمسی 12 اینچی ارائه شده است که سیستم سرگرمی داخلی این خودرو را نشان می‌دهد.

رام طیف گسترده‌ای از پیکربندی، اعم از وانت بار لوکس یا شش چرخ لوکس را مانند خودروسازان آلمانی ارائه داده است. سیستم پیشران این خودرو نیز همان مقدار متنوع است. اما نکته برجسته آن بدون شک یک موتور 6/7 لیتری توربو دیزل شش سیلندر است که 400 اسب بخار نیرو و 1000 پوند گشتاور تولید می‌کند. این میزان قدرت با تجهیزات کافی می‌تواند به اصطلاح کوهی را جابجا کند.

سوبارو WRX STI S209 2019

سوبارو در سال های اخیر نسخه‌های محدود از WRX STI را معرفی نموده، اما هرگز آنها را به ایالات متحده نرسانده است. ورود سوبارو با مدل جدید در سال 2019 به نمایشگاه دیترویت پایه گذار سنتی جدید خواهد بود. این خودرو به موتوری 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز 341 اسب بخار مجهز است. این قدرت از طریق یک گیربکس دستی شش دنده به چرخ‌ها ارسال می‌گردد.

این مدل از سوبارو در سال 2019 عرضه خواهد شد. قیمت خودرو هنوز اعلام نشده است اما سوبارو تنها 200 خودرو را به بازار ایالات متحده ارسال خواهد کرد. اگر شما یکی از این ماشین‌ها را بخواهید، ما توصیه می‌کنیم سرعتر اقدام کنید.

تویوتا سوپرا 2020

تویوتا همیشه خودروهایی می‌سازد که تنها در ذهن نماند. خودروهای تویوتا در دل‌ها ماندگار است.  سوپرای اسپرت فعلی حاصل تفکری است که بتواند با ارتباط با مردم، نظر علاقمندان را به نمایشگاه دیترویت جلب کند. پلتفرم جدید سوپرا با نسل جدید BMW Z4 که در ماه اوت سال 2018 در کالیفرنیا معرفی خواهد شد، مشترک است.

توان حرکت سوپرا از یک موتور 3.0 لیتری با شش سیلندر توربو شارژی که از طرح BMW بنزینی قرض گرفته شده است. تویوتا پیش بینی می‌کند با این قوای فنی، سوپرا جدید بتواند در مدت زمانی برابر با 4.1 ثانیه به سرعت شصت مایل در ساعت یا 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به دلیل مسایل ایمنی، سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قیمت گذاری سوپرا از 50،000 دلار شروع می‌شود.

فولکس واگن پاسات 2020

فولکس واگن بر خلاف برخی از رقبا، هنوز به سدان خود اعتماد دارد. شرکت ولفسبورگی فولکس مدل باز طراحی شده پاسات 2020 در دیترویت معرفی شد. این مدل با نام تجاری جدیدی نیست. هنوز هم مبتنی بر پلتفرمی است که مدل فعلی را از سال 2011 پشتیبانی کرده است. اما شرکت فولکس واگن اشاره کرد که همه قسمت‌های بدنه به جز سقف مجددا طراحی شده است. نمونه پاسات در آریزونا سوار معرفی شد و نتیجه گرفتیم که در سال 2019 پیشرفتی حاصل نخواهد شد. البته پیشران این خودرو به روز نشده است. فولکس تاکید دارد خطوط صاف بر روی عرض پانل باقی خواهد ماند. نکته دیگر صفحه نمایش لمسی هشت اینچی پاسات است که آخرین نسخه سیستم سرگرمی فولکس واگن را ارائه می‌دهد. این سیستم با سیستم‌های اندروید و اپل سازگاری کامل دارد. لیست ویژگی‌های پاسات همچنین شامل ملزومات رانندگی مانند هشدار برخورد به جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک در هنگام مشاهده عابرین پیاده و یک سیستم تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیکی در عقب خودرو است.

فولکس واگن پاسات در سال 2019 در تنسی تولید خواهد شد و در نمایشگاه نیز با هوندا آکورد و تویوتا کمری رقابت خواهد کرد. فولکس واگن همچنین دو برنامه مهم خود را در دیترویت اعلام کرد. اولین برنامه، ساخت خودروهای الکتریکی در کارخانه تنسی در سال 2023 است. این توسعه برای فولکس 800 میلیون دلار هزینه در بر خواهد کرد و به طور مستقیم 1000 شغل ایجاد خواهد کرد. دومین برنامه این است که فولکس شرایط ادغام با فورد را مشخص کرد. این دو شرکت همکاری خود را با همراهی در توسعه وسایل نقلیه تجاری، از جمله یک وانت کوچک اقتصادی و یک کامیونت آغاز خواهند کرد.

از دیگران چه خبر؟

نیسان می‌خواهد ثابت کند با استفاده از مفهوم IMs قادر به ساخت یک ماشین الکتریکی است که کار با آن بسیار راحت تر از نمایشگرهای خانگی است. هیچ نشانی در دست نیست که IM ها به زودی به سمت تولید هدایت شوند، اما برخی از عناصر به کار رفته در این طرح می‌تواند زودتر یا دیرتر به مدل‌های تولیدی دیگر برسند. هیوندای مسیر دیگری را طی کرد. آنها ولوستر N را به یک ماشین اسپرت تبدیل کردند که با اطمینان می‌توان گفت الکتریکی و یا خودران نیست.

لکسوس RCF را به روز رسانی کرد و این مدل را با یک مدل محدود دیگر به نام Track Edition ادغام کرد که به طور خاص برای مسابقات طراحی شده است. در نهایت خودرو ساز چینی GAC یک مدل مفهومی ون برای قرن 22 در ایالات متحده طراحی کرد.

چه کسی نیست؟

در سال 2018 مرسدس بنز اولین خودرو کلاس جدید خود را با عنوان  G-Class در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد. در سال 2019، این برند پر افتخار این رویداد را رها کرد. بنز به جای دیترویت به CES سفر کرد تا CLA نسل دوم را به علاقمندان نشان دهد. مدلی که به لحاظ تکنولوژی پیشرفته‌تر از سلف خود است. رقیبان دیگر مانند آئودی و BMW نیز از دیترویت عبور کردند. هیچ خودروساز کوچکی هم در دیترویت غرفه نداشت، نه پورشه، نه ولوو، نه جگوار و نه لندرور.

در نهایت، شایعات پیرامون نمایشگاه ادعا کردند شورولت کوروت نسل هشتم را در نمایشگاه خودروی 2019 دیترویت معرفی خواهد کرد. این یک پلتفرم قدیمی است که برای اولین بار در دهه‌های اخیر، به یک طرح میانه تبدیل می‌شود. به نظر می‌رسد شورلت پس از معرفی نسل بعدی کوروت تا تابستان 2019 به علت تست الکترونیکی خودرو دیگری را معرفی نخواهد کرد.



  27 دی 1397
2 نظر
3.00
  2 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری