خانهاخبار
بنچمارک‌های اسنپدراگون 855 عالی به نظر می‌رسد

بنچمارک‌های اسنپدراگون 855 عالی به نظر می‌رسد

کم‌کم به موعد عرضه تلفن‌های هوشمند سال جدید با پردازنده اسنپدراگون 855 نزدیک می‌شویم و حالا بنچمارکی منتشر شده که نشان می‌دهد این چیپست مطابق انتظارها عملکرد بسیار خوبی دارد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷

طبیعی است انتظار داشته باشیم اسنپدراگون ۸۵۵ به عنوان چیپستی که اکثر تلفن‌های هوشمند رده بالای امسال قرار است با آن به بازار بیایند، همان چیزی باشد که کوآلکام مدام وعده‌اش را داده است. سکوت این شرکت از ماه دسامبر که این تراشه را معرفی کرد کمی آزاردهنده شده بود، و این طور به نظر می‌رسید که گویی این تراشه هنوز آماده عرضه به بازار و ورود به دستگاه‌های مصرفی نیست، ولی حالا با پایان CES 2019، بالاخره بنچمارک‌های این چیپست منتشر شده و نتایج آن کاملا نویدبخش است.

با توجه به این که هنوز هیچ تلفن هوشمندی از اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده نمی‌کند، کاربران وبسایت XDA از این تراشه در دستگاهی به انتخاب خودشان (با اندروید ۹ پای و ۶ گیگابایت رم) استفاده کرده و آن را در مقابل پیکسل ۳ ایکس ال (اندروید ۹ پای و ۴ گیگابایت رم) و آنر مجیک ۲ (اندروید ۹ پای و ۸ گیگابایت رم) قرار داده‌اند. البته که این مقایسه از نظر سخت‌افزاری مقایسه منصفانه‌ای نیست، چون اسنپدراگون ۸۵۵ در برابر مدل ۸۴۵ سال گذشته و همچنین Kirin 980 هوآوی قرار داده شده است.

ولی با این همه، بنچمارک‌هایی نظیر AnTuTu ،3DMark ،PCMark ،GFXBench و حتی برخی از بنچمارک‌های هوش مصنوعی، نشان می‌دهند که اسنپدراگون ۸۵۵، خصوصا در برابر اسنپدراگون ۸۵۴، مطابق انتظار عمل می‌کند. البته باز هم می‌گوییم، با توجه به بهینه‌سازی‌های که روی این تراشه جدید انجام شده، نتایج مربوطه آن قدرها غافل‌گیرکننده نیست.

شایان ذکر است که اسنپدراگون ۸۵۵ تراشه Kirin 980 هوآوی را از پیش رو بر می‌دارد اما، بسته به دید شما، میزان برتری این پردازنده شاید خیلی هم زیاد نباشد. تنها بخشی که پردازنده هوآوی در آن خیلی ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۵۵ ظاهر شده بخش گرافیک است؛ از این رو می‌توان انتظار داشت که پردازنده جدید کوآلکام برای گیمینگ گزینه بهتری باشد.

با این حساب، اگرچه این بنچمارک نشان می‌دهد که کوآلکام جلوتر از هوآوی است، ولی هوآوی هم آن قدرها عقب به نظر نمی‌رسد. به‌ویژه با توجه به این که قیمت تلفن‌های آنر خیلی ارزان‌تر از همتایان خودش است. این یعنی به جز در بخش گیمینگ، لازم نیست کاربران نگرانی خاصی از نظر عملکرد دستگاه داشته باشند. علاوه بر این، با توجه به مشکلات حقوقی بسیاری که برای کوآلکام پیش آمده، شاید در آینده نتوانیم خیلی روی این شرکت حساب باز کنیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)