خانهاخبار
مدیرعامل شیائومی نشان داد؛ سنسور اثرانگشتی در تمام صفحه‌نمایش

مدیرعامل شیائومی نشان داد؛ سنسور اثرانگشتی در تمام صفحه‌نمایش

هم‌موسس و مدیرعامل شیائومی با انتشار یک ویدیوی جدید دستگاه پروتوتایپی را به نمایش گذاشت که در آن از تکنولوژی نسل جدید اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌ای استفاده شده است.
۱۳۹۷/۱۰/۲۶

شیائومی شرکتی است که سعی دارد با قیمت‌های پایین و بازاریابی قوی شرایط بازار را تغییر دهد. اما این شرکت از نظر تکنولوژی و نوآوری پابه‌پای سایر بزرگان بازار در حال حرکت است. اگرچه شیائومی اولین شرکتی نبود که به استفاده از بریدگی بالای صفحه یا نمایشگر بلند یا دوربین دوگانه روی بیاورد، ولی این شرکت حالا قصد دارد کمی اوضاع را متحول سازد.

لین بین، مدیر و هم‌موسس شیائومی، با انتشار ویدیویی در ویبو، نمونه‌ای از پروتوتایپ یک تلفن هوشمند را به نمایش گذاشت که از نسل جدید اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌ای استفاده می‌کند. در این روش با یک بار لمس صفحه می‌توانید اثر انگشت خود را در دستگاه ثبت کنید و بعد برای باز کردن قفل صفحه تقریبا انگشت خود را هر جایی که خواستید بگذارید.

به گفته لین بین، ابعاد ناحیه قفل‌گشایی ۵۰ میلی متر در ۲۵ میلی متر است که حدود پنج برابر بیشتر از ناحیه اسکنرهای اثر انگشت درون صفحه‌ای موجود و ۱۵ برابر بیشتر از اسکنرهای استانداردی است که در پشت بدنه دستگاه‌های شیائومی قرار داده می‌شود. علاوه بر ابعاد، سرعت و راحتی از این روش هم حداقل در این ویدیو بسیار مناسب است. در این ویدیو حتی شاهد کاربری هستیم که بدون نگاه کردن به موبایل قفل آن را باز می‌کند.

هرچند این تکنولوژی جذاب به نظر می‌رسد و به وضوح روی دستگاهی آزمایش شده که ظاهرش شبیه شیائومی می ۸ است، اما بین می‌گوید اگر این نوآوری در میان طرفداران با اقبال خوبی مواجه شود، این شرکت استفاده از آن را در دستگاه‌های آتی خود بررسی خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

salim

۱۳۹۷/۱۰/۲۶
نه عزیزم ربطی به گلس نداره و کار میکنه با گلس

Hosein

۱۳۹۷/۱۰/۲۶
این گوشی هایی که سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایشه، اگر گلس یا محافظ صفحه رو بذاری بازم کار میکنه سنسور اثر انگشت؟ یا باید کلا بدون محافظ صفحه با گوشی کار کنی؟