خانهاخبار
اپل می‌گوید کوآلکام نپذیرفته برای آیفون بعدی تراشه تولید کند

اپل می‌گوید کوآلکام نپذیرفته برای آیفون بعدی تراشه تولید کند

مسئولان اپل در دادگاهی علیه کوآلکام اعلام کردند که این شرکت از تولید تراشه‌های آیفون بعدی خودداری کرده و قصد ندارد با اپل همکاری بیشتری داشته باشد. البته تولید تراشه‌های آیفون 7 و 7 پلاس همچنان ادامه دارد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۶

در جدیدترین قسمت از نبرد اپل و کوآلکام، حالا مدیر ارشد اجرایی اپل، جف ویلیامز، می‌گوید کوآلکام از تامین مودم آیفون‌های جدید سر باز زده است. این اتفاق می‌تواند تاثیر شگرفی بر عملکرد شبکه بسیاری از دستگاه‌های آتی اپل بگذارد. به گزارش Cnet، این سخنان در خلال دادگاه کمیسیون معاملات فدرال آمریکا علیه کوآلکام گفته شد که روز دوشنبه برگزار شده بود.

کوآلکام هنوز تراشه‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را تامین می‌کند. اما این تولیدکننده ظاهرا به خاطر شکایت ۱ میلیارد دلاری اپل از آن‌ها از تولید قطعات آیفون‌های جدید امتناع ورزیده است. ویلیامز در سخنان خود در دادگاه روز دوشنبه اضافه کرد که هزینه بهره مالکانه دریافتی کوآلکام به ازای هر آیفون ۷.۵ دلار است که خیلی زیاد و حدود ۵ برابر بیشتر از مبلغ مورد نظر اپل برای پرداخت به این شرکت است.

اپل مدت‌هاست قطعات محصولات خود را از تامین‌کنندگان مختلف می‌گیرد، و سال گذشته هم از این قاعده مستثنی نبود.

ویلیامز گفت: «استراتژی ما این بود که در سال ۲۰۱۸ هم از دو منبع استفاده کنیم. ما قصد داشتیم با کوآلکام هم همین رویه را در پیش بگیریم، اما آن‌ها در انتها به پشتیبانی از ما نپرداخته و به ما تراشه نفروختند.»

به این ترتیب، این نزاع حتی می‌تواند بر برنامه اپل برای تولید موبایل 5G هم اثر بگذارد. خیلی از تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌های هوشمند مثل سامسونگ و ال جی از برنامه‌های خود برای تولید دستگاه‌های 5G مجهز به مودم X50 کوآلکام خبر داده‌اند. اما حالا اپل باید صبر کند تا تراشه 5G اینتل منتشر شود و این اتفاق می‌تواند برنامه‌های کوپرتینویی‌ها را به هم بریزد، خصوصا با توجه به این که تراشه 5G اینتل احتمالا در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

با این حساب باید ببینیم شرایط برای آیفون بعدی چگونه رقم خواهد خورد. در آزمایشاتی که حدود چهار ماه قبل صورت گرفت معلوم شد که مودم‌های اینتل نسبت به مودم‌های کوآلکام خیلی کندترند. ولی با این حال، اینتل تنها شانس اپل است و این دو شرکت باید به نحوی با یکدیگر کنار بیایند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohamad

۱۳۹۷/۱۱/۱
سلام.همیشه همین بود وهست وخواهدبود.وقتی خودت تولید کننده نباشی و نیاز به جنس یکی دیگه داشته باشی همیشه باید تن بدنت بلرزه که شاید دیگه بهم جنس نده. من خودم پخش مواد غذایی داشتم جنس کارخانه هارو نمایندگی میگرفتم به سختی این جنسو جامینداختم بعد خیلی راحت ازم میگرفتن و میدادن به یکی بهترازمن.تا اینکه بلاخره تصمیم گرفتم خودم تولیدکننده بشم. خداروشکر الان دیگه هیچ کس نمیتونه محصولاتمو ازم بگیره چون مال خودمه و خودم تولیدمیکنم. عاقبت نیاز داشتن به محصول دیگران به ناکجا آباد ختم میشه. حالا میخواد اپل باشه یا یه پخش کوچک عین من باشه فرقی نداره.